AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2022 #1 Skrevet 22. oktober 2022 Hei 😊 Hver måned, ca. dag 17-19 i syklusen, får jeg migrene-aktig hodepine som kan vare i 3 dager. Har fått Relpax av legen, men den virker bare et par timer max, om den i det hele tatt virker. Andre smertestillende virker heller ikke noe særlig. Dette begrenser meg selvsagt i hverdagen, så lurer på om noen av dere har kunnskap om denne type migrene, og kan gi noen tips? Eller om her er noen som har erfaring med tiltak som fungerer på seg selv som de vil dele med meg? 🤗 Fortell fjerne hvordan migrenen vanligvis utarter seg hos deg, og når i syklusen den pleier komme. Anonymkode: 51f77...f4c
Kalevala Skrevet 22. oktober 2022 #2 Skrevet 22. oktober 2022 Det er ikke lov å gi medisintips med medikamentnavn her, men det finnes et triptan med lengre virketid som har vist effekt som korttidsforebyggende mot menstruasjonsmigrene. Du starter da to dager før ventet blødning, og fortsetter i 5 dager. https://tidsskriftet.no/2008/11/oversiktsartikkel/menstruell-migrene Eventuelt kan du prøve å løse det ved å unngå menstruasjon og hormonsvingninger. Da brukes oftest hormonspiral eller minipiller. Det er kjent at migreneanfall i forbindelse med menstruasjon både er hardere og verre å behandle.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå