AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2022 #21 Skrevet 22. oktober 2022 Kvinnelige fengselsbetjenter har jo endel erfaring, om du ikke kjenner noen så kontakt Røde Kors og spør om noen i Visitor-tjenesten kan hjelpe, de kan spørre betjenter om de kunne tenkt seg å dele erfaringer med deg. Samme med psykiatri på Dps, ring og spør om å ta en kaffe med noen for å dele erfaringer. Anonymkode: 6d750...fc4
Portia Catonis Skrevet 22. oktober 2022 #22 Skrevet 22. oktober 2022 Siden du må spørre, og siden du bruker ordet "mamma" istedenfor "mor" (to ganger), så nei... Du høres litt for skjør ut for den type jobb. Jeg ville funnet meg noe annet. Barnehage eller noe.
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2022 #23 Skrevet 22. oktober 2022 38 minutter siden, Portia Catonis said: Siden du må spørre, og siden du bruker ordet "mamma" istedenfor "mor" (to ganger), så nei... Du høres litt for skjør ut for den type jobb. Jeg ville funnet meg noe annet. Barnehage eller noe. ??? Eh? Noen familier bruker mamma, andre mor -det har med vanen/tradisjonen i familiene å gjøre. Skjør på grunn av dette? Nå er du på bærtur! Anonymkode: 6d750...fc4 4
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2022 #24 Skrevet 22. oktober 2022 Går d ann å legge kjønnsdiskusjonen tilside? Er jo ikke d ts spør om. Personlig ville jeg ha droppet deltidsjobben om du opplever deg utrygg/usikker, evt be om mer kursing og veiledning. Ellers er det jo som flere har nevnt ikke uvanlig å stå i jobb som innehar risiko. Faren for at ting går galt går betraktelig ned ved repetisjon og veiledning av konflikthåndtering😊 Anonymkode: 0fa60...f49 1
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2022 #25 Skrevet 22. oktober 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Så jentene der skal ikke ha mors figurer? Anonymkode: c0015...256 Du er ikke morsfigur for de jentene, du er på jobb som en lønnet ansatt. Morsfigur skal du være for barna dine, ikke for random fremmede som truer deg med kniv. Hvis folk visste hvor mye vold det er i omsorgsbransjen, hvor ekstremt sterkt vern voldsutøveren har og hvor lite de ansattes menneskeverd betyr, hadde man knapt fått folk til å utdanne seg til sånne jobber. Like greit, for da kunne de voldelige brukerne få rulle i sin egen dritt. Anonymkode: 77325...491
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2022 #26 Skrevet 22. oktober 2022 7 minutter siden, AnonymBruker said: Du er ikke morsfigur for de jentene, du er på jobb som en lønnet ansatt. Morsfigur skal du være for barna dine, ikke for random fremmede som truer deg med kniv. Hvis folk visste hvor mye vold det er i omsorgsbransjen, hvor ekstremt sterkt vern voldsutøveren har og hvor lite de ansattes menneskeverd betyr, hadde man knapt fått folk til å utdanne seg til sånne jobber. Like greit, for da kunne de voldelige brukerne få rulle i sin egen dritt. Anonymkode: 77325...491 Kjenner en (barnløs) mann som jobber på ungdoms-institusjon og han har nå snakket stadig vekk om den blandede rollen som arbeider og storebror/farsfigur. Trodde det var endel av greia jeg? Kjenner også ei som måtte rømme fra sin familie, hun fikk til og med bo i samme hus (egen leilighet) som en institusjonsarbeider etterhvert (slutten av tenårene), og hun kalte henne tante. Anonymkode: 6d750...fc4
Portia Catonis Skrevet 22. oktober 2022 #27 Skrevet 22. oktober 2022 11 minutter siden, AnonymBruker said: ??? Eh? Noen familier bruker mamma, andre mor -det har med vanen/tradisjonen i familiene å gjøre. Skjør på grunn av dette? Nå er du på bærtur! Anonymkode: 6d750...fc4 Når man skriver tekster bruker man "mor", som i "kvinne som har født barn". "Mamma" er et kjælenavn, en betegnelse barn bruker på sin egen mor. Det er mye mer følelsesladet. Folk som uttrykker seg med mye følelsesladde ord er gjerne mer følsomme enn andre. TS setter jo også sin bekymring for barna (som sitter trygt hjemme) foran egen sikkerhet, det vitner jo om mye følelser.
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2022 #28 Skrevet 22. oktober 2022 1 minutt siden, Portia Catonis said: Når man skriver tekster bruker man "mor", som i "kvinne som har født barn". "Mamma" er et kjælenavn, en betegnelse barn bruker på sin egen mor. Det er mye mer følelsesladet. Folk som uttrykker seg med mye følelsesladde ord er gjerne mer følsomme enn andre. TS setter jo også sin bekymring for barna (som sitter trygt hjemme) foran egen sikkerhet, det vitner jo om mye følelser. Jeg forstår at du tenker på forskjellen på omtale og tiltale, men drar du til Nord-Norge eller ser på Østlandet eller Trøndelag så ser du at bruken av mamma og pappa er svært høy. Det er altså store dialektale variasjoner. Det er riktig at mor og far blir brukt mer i artikler og lignende, men å tilegne noen spesielle kvaliteter (som i ditt tilfelle er negative kvaliteter) ut i fra noen innlegg på Kg for bruken av ordet mamma, det er drøyt altså. Anonymkode: 6d750...fc4 2 1
Macro Skrevet 22. oktober 2022 #29 Skrevet 22. oktober 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Skal folk som ikke har noen egne barn liksom ta denne risikoen, samtidig som mammaer eller pappaer ikke skal det? Anonymkode: 3c61d...6d7 Du velger selv hvor du jobber, og alle vurderer hva de er villige til å risikere. De fleste av oss blir mye mer "på" i risikovurdering etter vi blir foreldre. Det er faktisk mennesker her i verden som er totalt avhengige av oss. 1
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2022 #30 Skrevet 22. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Kjenner en (barnløs) mann som jobber på ungdoms-institusjon og han har nå snakket stadig vekk om den blandede rollen som arbeider og storebror/farsfigur. Trodde det var endel av greia jeg? Kjenner også ei som måtte rømme fra sin familie, hun fikk til og med bo i samme hus (egen leilighet) som en institusjonsarbeider etterhvert (slutten av tenårene), og hun kalte henne tante. Anonymkode: 6d750...fc4 Du svarer selv på spørsmålet ditt. Han blander roller, og det skal man ikke. Det er kanskje en del av greia for mange, men det er ikke riktig likevel. Anonymkode: 77325...491 2
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2022 #31 Skrevet 22. oktober 2022 8 minutter siden, AnonymBruker said: Du svarer selv på spørsmålet ditt. Han blander roller, og det skal man ikke. Det er kanskje en del av greia for mange, men det er ikke riktig likevel. Anonymkode: 77325...491 Så, institusjoner legger til rette for det (slik som hun som leide ut og stilte opp som "tante") men det er feil å gjøre det? Hmm, føler du er en fremmed på internett, mens de jeg vet at er erfarne arbeidere. Tror jeg stoler mer på dem. Anonymkode: 6d750...fc4
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2022 #32 Skrevet 22. oktober 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Så, institusjoner legger til rette for det (slik som hun som leide ut og stilte opp som "tante") men det er feil å gjøre det? Hmm, føler du er en fremmed på internett, mens de jeg vet at er erfarne arbeidere. Tror jeg stoler mer på dem. Anonymkode: 6d750...fc4 Nå er jeg ikke helt med. Mener du at ledelsen på institusjoner legger til rette for at ansatte skal involvere seg privat i brukerne? Det skal ikke skje. Så det er feil både av ledelsen og av ansatte. Stol på hvem du vil, men hvis dine bekjente har utdanning innen helse og omsorg, skal de ha lært om de viktige grensene mellom personlig og privat. Anonymkode: 77325...491
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2022 #33 Skrevet 22. oktober 2022 Skjønner deg godt. Jobbet i bufetat i lignende stilling som deg, men da jeg var 5 mnd på vei med barn nr 3 sa jeg opp etter en episode. Alt gikk bra, da -men jeg fikk meg en tankevekker. Ikke verd det. Nå jobber jeg som kontaktlærer i ungdomsskolen. Anonymkode: 6838b...985 1
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2022 #34 Skrevet 22. oktober 2022 Jeg byttet fra en slik stilling etter at jeg fikk barn. Det var først og fremst pga. turnusen, men jeg ble plutselig mer bevisst på risikoen også. Det var to alvorlige hendelser, med personskade, på arbeidsplassen min i tiden rett før jeg ble gravid. Jeg trodde ikke det hadde påvirket meg nevneverdig, og jeg har ikke vært redd for jobb. Men da ble jeg plutselig om ikke redd, så i hvert fall bekymret for å fortsette i jobben. Samboeren min ønsket heller ikke at jeg skulle fortsette. Det har vært ganske mange av kollegene mine som har byttet jobb når de har blitt foreldre. Igjen hovedsaklig pga. turnusen, som var med flere døgn i strekk på jobb der. Men jeg vet flere også har kjent at de ville bort i fra risikoen. Anonymkode: 77c6f...f24 1
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2022 #35 Skrevet 22. oktober 2022 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Kvinnelige fengselsbetjenter har jo endel erfaring, om du ikke kjenner noen så kontakt Røde Kors og spør om noen i Visitor-tjenesten kan hjelpe, de kan spørre betjenter om de kunne tenkt seg å dele erfaringer med deg. Samme med psykiatri på Dps, ring og spør om å ta en kaffe med noen for å dele erfaringer. Anonymkode: 6d750...fc4 Ehhh hvorfor det??🤭🤔🤨 Anonymkode: c0015...256 1
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2022 #36 Skrevet 22. oktober 2022 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Kjenner en (barnløs) mann som jobber på ungdoms-institusjon og han har nå snakket stadig vekk om den blandede rollen som arbeider og storebror/farsfigur. Trodde det var endel av greia jeg? Kjenner også ei som måtte rømme fra sin familie, hun fikk til og med bo i samme hus (egen leilighet) som en institusjonsarbeider etterhvert (slutten av tenårene), og hun kalte henne tante. Anonymkode: 6d750...fc4 Ja liksom. Så hun ble plutselig en ungdom selv??. Anonymkode: c0015...256
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2022 #37 Skrevet 22. oktober 2022 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Du er ikke morsfigur for de jentene, du er på jobb som en lønnet ansatt. Morsfigur skal du være for barna dine, ikke for random fremmede som truer deg med kniv. Hvis folk visste hvor mye vold det er i omsorgsbransjen, hvor ekstremt sterkt vern voldsutøveren har og hvor lite de ansattes menneskeverd betyr, hadde man knapt fått folk til å utdanne seg til sånne jobber. Like greit, for da kunne de voldelige brukerne få rulle i sin egen dritt. Anonymkode: 77325...491 Hallo , dette er barn som er utsatt for omsorgssvikt og er skadet. Anonymkode: c0015...256 2
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2022 #38 Skrevet 23. oktober 2022 Portia Catonis skrev (På 22.10.2022 den 13.40): Når man skriver tekster bruker man "mor", som i "kvinne som har født barn". "Mamma" er et kjælenavn, en betegnelse barn bruker på sin egen mor. Det er mye mer følelsesladet. Folk som uttrykker seg med mye følelsesladde ord er gjerne mer følsomme enn andre. TS setter jo også sin bekymring for barna (som sitter trygt hjemme) foran egen sikkerhet, det vitner jo om mye følelser. Det var litt av en slutning å dra basert på at man brukte ord som "mamma" skriftlig. Du har jo helt rett, men svært mange som blir mor går så inn i rollen at de omtaler seg selv som mamma, uten at det betyr at de er følelsesladd, bare boblen de er i. Anonymkode: 259a5...3ba
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2022 #39 Skrevet 23. oktober 2022 Jeg er mor, og har lang erfaring fra hotellbransjen. I løpet av årene har jeg hatt mye rart rekende innom. Aldri vært spesielt redd. Har søkt jobb på en omsorgsinstitusjon og tviler på det er noe verre der. Dette er tross alt tenåringer som har hatt det vondt og vanskelig. Har tenåringssønner selv. Anonymkode: 92be7...7a9
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2022 #40 Skrevet 23. oktober 2022 Hvilken utdannelse har dere, vernepleiere, sykepleiere, barnevernspedagoger eller sosionom? Anonymkode: 87583...2fa
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå