AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2022 #1 Skrevet 22. oktober 2022 Har forsøkt sånn man lader opp, men syns den fungerte dårlig. Men ser at man får kjøpt små hvetevarmere som man varmer i mikro, skal holde på varmen i 60 min. +. Noen som har forsøkt? Tenkte hvis jeg kjøper noen litt store sko, leser at ugg er noe av det varmeste? Så kunne det kanskje funke å legge en slik pose i hver sko, og i hver vott forsåvidt 😅 Anonymkode: 99774...aec 1
Kaisada Skrevet 22. oktober 2022 #2 Skrevet 22. oktober 2022 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Har forsøkt sånn man lader opp, men syns den fungerte dårlig. Men ser at man får kjøpt små hvetevarmere som man varmer i mikro, skal holde på varmen i 60 min. +. Noen som har forsøkt? Tenkte hvis jeg kjøper noen litt store sko, leser at ugg er noe av det varmeste? Så kunne det kanskje funke å legge en slik pose i hver sko, og i hver vott forsåvidt 😅 Anonymkode: 99774...aec ville nok gått for to lag ull istedet og ullsåle. det er jo rimelig tjukke greier de hveteposene... Men ugg, er ikke det bare noen lefser med tynne såler? Du bør han noen tykke skinnstøvler med høy såle som isolerer bedre.
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2022 #3 Skrevet 22. oktober 2022 Kaisada skrev (9 minutter siden): ville nok gått for to lag ull istedet og ullsåle. det er jo rimelig tjukke greier de hveteposene... Men ugg, er ikke det bare noen lefser med tynne såler? Du bør han noen tykke skinnstøvler med høy såle som isolerer bedre. Føler jeg har forsøkt alt. Eneste som hjelper er varmt vann f. eks. Så må ha en ekstern varmekilde.. 😒 Har ikke hatt ugg selv, men bare lest at de er noe av det varmeste. Tenkte bare at de er jo bare to store romslige søyler, som da kanskje har plass til varmeputer. Er de små 15x12 cm. tror jeg de var, noen tykke greier? Ikke sett de annet enn på nett. Takk for svar 😊 Anonymkode: 99774...aec
Kaisada Skrevet 22. oktober 2022 #4 Skrevet 22. oktober 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Føler jeg har forsøkt alt. Eneste som hjelper er varmt vann f. eks. Så må ha en ekstern varmekilde.. 😒 Har ikke hatt ugg selv, men bare lest at de er noe av det varmeste. Tenkte bare at de er jo bare to store romslige søyler, som da kanskje har plass til varmeputer. Er de små 15x12 cm. tror jeg de var, noen tykke greier? Ikke sett de annet enn på nett. Takk for svar 😊 Anonymkode: 99774...aec Ugg er dårlig for ben og skikkelig klein varme i om du går ute med de, og det skal man jo kunne. Vil anbefale skikkelig skinnstøvler med ekte ullfor, feks Timberland. En god investering da de holder år etter år. Ellers ville jeg satset på ullstrømper, knestrømper i ull pluss et lag til i sokker og evt leggvarmere. Har du forresten prøvd varmestift på føtter og hender? (sånn du tar på leddene ved smerter) Hjelper litt ved å øke blodsirkulasjonen.
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2022 #5 Skrevet 22. oktober 2022 Kaisada skrev (36 minutter siden): Ugg er dårlig for ben og skikkelig klein varme i om du går ute med de, og det skal man jo kunne. Vil anbefale skikkelig skinnstøvler med ekte ullfor, feks Timberland. En god investering da de holder år etter år. Ellers ville jeg satset på ullstrømper, knestrømper i ull pluss et lag til i sokker og evt leggvarmere. Har du forresten prøvd varmestift på føtter og hender? (sånn du tar på leddene ved smerter) Hjelper litt ved å øke blodsirkulasjonen. Takk for råd 😊 Men nei, ull hjelper ikke. Varmestift har jeg ikke forsøkt. Men det er kun varmt vann som hjelper når de først har blitt kalde, tær og fingre. Derfor jeg må ha noe som varmer ordentlig, som er varmet opp fra før. Jeg har nesten ikke følelse i fingre og tær en hel arbeidsdag. Da går og løper jeg hele dagen. Helt nummen i fingrene. Har halvtykke ullsokker i skoene, som ikke er trange. Jeg kan gå i raskt tempo inne på mølla i 45 min. men fortsatt ikke fått varme i tærne.. Så det er et problem. Vil så gjerne være i akebakken med barna til vinteren.. Anonymkode: 99774...aec 1
Hedvig88 Skrevet 22. oktober 2022 #6 Skrevet 22. oktober 2022 Jegvar raynauds fenomen, og tok kontakt med ergoterapeut i kommunen for hjelpemidler. Vi valgte 3 hjelpemidler; oppladbare varmesokker, oppladbare hansker og tykke ullvotter fra Hestra. Fikk av hjelpemiddelsentralen og betalte null&niks. 2
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2022 #7 Skrevet 22. oktober 2022 Du kan få varmehjelpemidler fra nav, kontakt ergoterapitjenesten i kommunen din og så vil du få videre hjelp der😊 Anonymkode: 12d40...573
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2022 #8 Skrevet 23. oktober 2022 Jeg har også Raynauds fenomen i så sterk grad at jeg må bruke medisiner for det. Jeg ante ikke at vi kunne få gratis hjelpemidler via ergotjenesten i kommunen. Takk for gode tips over der!♥️ Anonymkode: 8ef9f...ca1
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2022 #9 Skrevet 23. oktober 2022 Hvilken medisin hjelper, eller hjelper det? Ja jeg står på venteliste for hjelpemidler. Men her i kommunen var det 2 års ventetid.. Har ventet straks 1 år, så har en vinter igjen... Takk for svar! Anonymkode: 99774...aec
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå