AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2022 #1 Skrevet 22. oktober 2022 Min samboer fikk barn tidlig og har derfor to på 20 og 22 fra før. Jeg har ingen barn og vi planlegger nå barn sammen. Noen som har fått halvsøsken i denne alderen og vil si litt om hvordan dere opplevde det? Anonymkode: 06143...22f
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2022 #2 Skrevet 22. oktober 2022 Dere som har fått barn der det har vært voksne halvsøsken i bildet må forresten gjerne også svare : ) Anonymkode: 06143...22f
Anonym6789 Skrevet 22. oktober 2022 #3 Skrevet 22. oktober 2022 Jeg fikk en halvsøster når jeg var 20. Syns det var forferdelig der og da, og syns det var ubehagelig når vi var ute offentlig sammen fordi i teorien var jeg jo gammel nok til at det kunne vært mitt barn. Det spilte sikkert også litt inn at mamma fikk et barn med en annen mann, at jeg syns det var vanskelig. (mamma og pappa var skilt lenge før dette altså) Men jeg ble jo så klart veldig glad i hun, og vi har et godt forhold i dag. Nå er hun 13, og hun er en supertante for mine barn. Hun er ofte på besøk hos oss og vi ofte hos de. 2 3
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2022 #4 Skrevet 22. oktober 2022 Fikk halvsøsken når jeg var i tyveårene. Synes det var drit kjipt. Jeg var selv etablert og i ferd med å prøve å få barn og det bidro nok noe til hvordan jeg følte det. Halvsøskenet er nå snart voksent og vi har minimalt med kontakt. Ses et par tre ganger i året i forbindelse med bursdager o.l. Jeg ser ikke på halvsøskenet som mitt søsken egentlig, mer som en perifer slektning. Anonymkode: 47dd4...02c 9
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2022 #5 Skrevet 22. oktober 2022 Jeg lurer på om forholdet den voksne får til sitt nye halvsøsken blir ulikt om det er mor eller far som får et nytt barn? Anonymkode: 06b67...cd2
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2022 #6 Skrevet 22. oktober 2022 Min søster var 16 år når jeg ble født. Vi har aldri hatt et nært forhold og det har vært en del sjalusi pga vi ikke har samme far og har idag lite kontakt eller ingen kontakt. Anonymkode: ce24a...377 1
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2022 #7 Skrevet 22. oktober 2022 Fikk en halvbror når jeg var 17, og enda en halvbror når jeg var 22. Syns ærlig talt det var veldig merkelig og har aldri hatt et nært forhold til dem. Anonymkode: 98cf4...80f 5
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2022 #8 Skrevet 22. oktober 2022 Jeg vil tro det varierer. Svigerinnen min har 2 halvsøste på 4-5 år. Hun har veldig kontakt med den ene og nesten ikke noe med den andre Anonymkode: 27fef...a45
Anonymbruker*** Skrevet 22. oktober 2022 #9 Skrevet 22. oktober 2022 Nå er det jeg som er det yngre halvsøskenet, men velger nå å svare likevell. Jeg har en 14 år eldre bror. Relasjonen er mer som et fjernt søskenbarn. Ikke vokst opp sammen, møtes sjeldnere med årene grunnet flytting og slikt. Vi møtes kanskje 3-4 ganger i året. Har en konfliktfri og grei relasjon, men er overhode ikke nære. Har aldri tatt direkte kontakt med hverandre i voksen alder. Uten at jeg vet det sikkert opplevde han det nok som litt vondt i ungdommen at far etablerte seg med ny familie. Jeg og min yngre bror hadde mer stabile oppvekstforhold til sammenligning, og var mye roligere som barn og tenåringer.
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2022 #10 Skrevet 22. oktober 2022 Jeg fikk et barn da sønnen min var 19 år. Så da yngste var 1 åt gammel, flyttet eldste ut. De har derfor ikke et vanlig søskenforhold, men de er nære hverandre. Vil vel heller si at storebror er en omsorgsperson for lillebror. De forguder hverandre 🥰 Anonymkode: 5199e...00b 2 2
Anonym13456 Skrevet 22. oktober 2022 #11 Skrevet 22. oktober 2022 Vi fikk ett nytt søsken i voksen alder. Først var det ett sjokk da det var kort tid etter våre foreldre hadde skilt seg. Sjokket la seg fort og søsteren vår har alltid blitt sett på som ett fullverdig søsken av oss andre. Når vi andre begynte å få barn var det bare en bonus å ha et småsøsken som nesten var på samme alder. Har bare positive opplevelser av å få søsken i voksen alder. 2 1
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2022 #12 Skrevet 22. oktober 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Min samboer fikk barn tidlig og har derfor to på 20 og 22 fra før. Jeg har ingen barn og vi planlegger nå barn sammen. Noen som har fått halvsøsken i denne alderen og vil si litt om hvordan dere opplevde det? Anonymkode: 06143...22f Jeg var 20 og 24 når mine søsken kom, jeg var veldig glad da jeg var alene barn nå er mine halvsøstre 14 og 18 og er supre tanter til mine på 3,6 og 9. Jeg er veldig glad i dem og ser på dem som helsøsken da vi har samme mor Anonymkode: 3e190...bea 2 1
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2022 #13 Skrevet 22. oktober 2022 Jeg har to halvsøstre som min far har fått. De er nå 20 og 18 år gamle, jeg er 37. Jeg har et fint forhold til dem, men jeg ser dem ikke så ofte da vi bor i forskjellige byer. Jeg var ikke mye med i deres oppvekst da jeg bodde hos min mor da de var små. Anonymkode: 1dae0...ff6 2
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2022 #14 Skrevet 22. oktober 2022 Stor variasjon på de jeg kjenner. Ene har nesten ikke kontakt men der døde faren så det er ikke naturlig med kontakt lenger Den andre har mye kontakt, er 18 år mellom de Anonymkode: e08eb...ba0 1
Miss91 Skrevet 22. oktober 2022 #15 Skrevet 22. oktober 2022 Jada, siste da jeg var 28 år. Fikk fire halvsøsken fra 17-28, har ikke noe søskenforhold til dem. Pappa har heller ikke noe særlig bestefarforhold til barnebarna sine, og det syns jeg er veldig trist. Han hadde vært en fantastisk bestefar, men med småunger og et par timers kjøring blir det ikke noe. Egentlig ganske trist.. 1 2
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2022 #16 Skrevet 22. oktober 2022 Jeg har fått helsøsken som voksen, så ikke det du spør om helt men det gikk bra. Anonymkode: 061b2...656 4
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2022 #17 Skrevet 22. oktober 2022 Har to halvsøsken som er rundt 20 år yngre enn meg (og to helsøsken på min egen alder). Var litt rart i starten, ble jo mer som en tante til de. Nå er alle voksne, og har like mye kontakt med halvsøsken og helsøsken. Med andre ord så fungerer det helt fint. Anonymkode: 8844e...d92 3
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2022 #18 Skrevet 22. oktober 2022 Min far fikk sitt andre barn da jeg var 24. Fikk selv barn noen måneder senere, og mitt barn og min yngre bror har vokst opp som søsken. Vi har alltid vært veldig nære og min bror ser på meg som storesøster, men også som mor nr 2. Spesielt siden han har bodd hos meg siden faren vår døde for noen år siden. Jeg føler absolutt en minst like sterk tilknytning til min 24 år yngre bror, som min 6 år eldre bror, som jeg har vokst opp med. Anonymkode: 93c1e...995 1 1
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2022 #19 Skrevet 22. oktober 2022 Jeg fikk 3 halvsøsken når jeg var i slutten av 20-årene. Syns bare det er veldig koselig. De blir mer som tantebarn enn søsken, men er veldig aktiv med dem, har dem ofte på overnattingsbesøk osv. Når folk spør om søsken, så sier jeg at jeg har 2 søsken jeg vokste opp med og 3 bonussøsken som har kommet i etterkant. Anonymkode: 2aead...821 2
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2022 #20 Skrevet 22. oktober 2022 Min mann hadde en datter på 23 år da vi fikk barn sammen. Da hun fikk vite at jeg var gravid var det helt katastrofe - hun sluttet å komme på besøk til oss, snakket ikke med meg i det hele tatt, snakket med felles bekjente at jeg burde ta abort. 6 år senere - har bra kontakt med min mann, har vært på besøk hos oss flere ganger, men fortsatt føles bitterhet og ingen interesse for halvbroren. Anonymkode: e4ce4...5ec 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå