AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2022 #1 Skrevet 22. oktober 2022 Jeg er ikke den type kvinne som er veldig pertentlig og bryr meg pent lite om bæsj, tiss og promp… Men. Samboer gjennom 12 år har så SINNSYK illeluktende fiselukt og jeg vet han ikke kan noe for det(?), men fyfaen jeg er så lei. Vi fiser foran hverandre og er ikke så fine på det, men mine lukter veldig sjeldent noe vondt. Men sambo sine lukter helt jævlig.. og nå kjenner jeg at jeg faktisk begynner å bokstavelig talt bli dritlei av lukta. Når jeg skal legge meg om nettene, er det utrolig lite hyggelig og komme inn på et soverom som lukter død og fordervelse. Dette resulterer i at jeg får helt avsmak på mannen som ikke kan noe for dette stakar. Det frister 0 å kose med han pga dette. Jeg vil ikke fortelle han det heller fordi han kan jo ikke noe for det og jeg ønsker ikke at han skal føle seg dårlig eller flau. Vet ikke hva jeg vil frem til med dette innlegget men trengte bare få det ut. Anonymkode: c9cfc...957 3
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2022 #3 Skrevet 22. oktober 2022 Han har nok et mage-tarm-problem der maten ikke fordøyes rett. Anonymkode: 88e31...7a2 9
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2022 #5 Skrevet 22. oktober 2022 Slutt å fis foran hverandre, så er problemet løst. Anonymkode: 731de...44a 4 1 1
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2022 #6 Skrevet 22. oktober 2022 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Slutt å fis foran hverandre, så er problemet løst. Anonymkode: 731de...44a Nei, fisinga er bare et symptom på hva som foregår inne i kroppen. Det skal ikke som hovedsak lukte sterkt av fiser, spesielt ikke om en ikke har høyt forbruk av rus/ medisiner. Da er det maten som spises, som ikke tåles. En god kjæreste hjelper kjæresten sin med å utrede helse. Dette har tydeligvis vart i mange år, så da er det på høy tid å gå til legen. Anonymkode: 88e31...7a2 1 2
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2022 #7 Skrevet 22. oktober 2022 Om dere har vært sammen i tolv år bør detjo ikke være noe problem å si noe 😛 Har han et annet kosthold enn deg? Anonymkode: 0d293...67a 1
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2022 #8 Skrevet 22. oktober 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg er ikke den type kvinne som er veldig pertentlig og bryr meg pent lite om bæsj, tiss og promp… Men. Samboer gjennom 12 år har så SINNSYK illeluktende fiselukt og jeg vet han ikke kan noe for det(?), men fyfaen jeg er så lei. Vi fiser foran hverandre og er ikke så fine på det, men mine lukter veldig sjeldent noe vondt. Men sambo sine lukter helt jævlig.. og nå kjenner jeg at jeg faktisk begynner å bokstavelig talt bli dritlei av lukta. Når jeg skal legge meg om nettene, er det utrolig lite hyggelig og komme inn på et soverom som lukter død og fordervelse. Dette resulterer i at jeg får helt avsmak på mannen som ikke kan noe for dette stakar. Det frister 0 å kose med han pga dette. Jeg vil ikke fortelle han det heller fordi han kan jo ikke noe for det og jeg ønsker ikke at han skal føle seg dårlig eller flau. Vet ikke hva jeg vil frem til med dette innlegget men trengte bare få det ut. Anonymkode: c9cfc...957 Lukten sier jo noe om helsen hans, og det er naturlig å ikke tenne på dårlig helse og dårlige gener. Anonymkode: 72f7f...c68 2 1
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2022 #9 Skrevet 22. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Lukten sier jo noe om helsen hans, og det er naturlig å ikke tenne på dårlig helse og dårlige gener. Anonymkode: 72f7f...c68 Du vet at man kan gjøre noe med helseplager, sant? Anonymkode: 88e31...7a2
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2022 #10 Skrevet 22. oktober 2022 Det er jo bare å gå inn på et hvilket som helst herretoalett med flere doer, så skjønner du raskt at norske menn ikke akkurat har et helsebringende, sunt kosthold. Anonymkode: 1287f...36a 2 2
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2022 #11 Skrevet 22. oktober 2022 Tipper usunt kosthold eller mage/tarmproblemer er årsaken her. Kan du ikke snakke med ham om det, si du er bekymret for helsen hans, og få han til å bestille en legetime? Anonymkode: 77cfa...d40 1 3
Topsi Skrevet 22. oktober 2022 #12 Skrevet 22. oktober 2022 (endret) Fikk meg til å tenke på denne vitsen. Doktor, jeg fiser så mye, men de lukter ingenting og laget ikke lyd. Legen gir pasienten en medisin. Hun kommer tilbake og sier at nå lager fisene lyd, men de lukter fremdeles ingenting. Legen sier tørt at nå har vi fiksa hørselen din, så må vi gjøre noe med luktesansen Endret 22. oktober 2022 av Topsi 1 1
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2022 #13 Skrevet 22. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Slutt å fis foran hverandre, så er problemet løst. Anonymkode: 731de...44a ? Vi er veldig trygge og komfortable med hverandre i forhold til andre par som kanskje ikke tør å gjøre sånt pga. utrygghet i forholdet. Anonymkode: c9cfc...957
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2022 #14 Skrevet 22. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Om dere har vært sammen i tolv år bør detjo ikke være noe problem å si noe 😛 Har han et annet kosthold enn deg? Anonymkode: 0d293...67a Ja, litt annet kosthold. Spiser ofte takeayaw og tar seg 1-2 øl hver dag etter jobb. Spiser så og si bare frokost, ikke lunsj, men middag.. Anonymkode: c9cfc...957
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2022 #15 Skrevet 22. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Tipper usunt kosthold eller mage/tarmproblemer er årsaken her. Kan du ikke snakke med ham om det, si du er bekymret for helsen hans, og få han til å bestille en legetime? Anonymkode: 77cfa...d40 Jeg får gjøre det, takk for tips! Anonymkode: c9cfc...957
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2022 #16 Skrevet 22. oktober 2022 Blir en artig legetime. Hei hva er problemet idag? Jo sambo synes fisene mine lukter så j Anonymkode: b023c...680
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2022 #17 Skrevet 22. oktober 2022 Han spiser åpenbart mat han ikke tåler. Dette problemet kunne vært løst for 12 år siden.... Anonymkode: da64c...f3b 2
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2022 #18 Skrevet 22. oktober 2022 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Ja, litt annet kosthold. Spiser ofte takeayaw og tar seg 1-2 øl hver dag etter jobb. Spiser så og si bare frokost, ikke lunsj, men middag.. Anonymkode: c9cfc...957 Da er det ikke rart at magen protesterer. Anonymkode: 88e31...7a2 2
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2022 #19 Skrevet 22. oktober 2022 De fleste folk kan oppleve veldig illeluktende fiser nå og da, men det skal ikke lukte helt forferdelig hele tiden. Det kan være at tarmbakteriene er ute av whack fordi han enten er intolerant mot visse matvarer og/eller spiser for mye av noe. Vanlige intoleranser er melk/ost, sensitivitet til gluten (ikke cøliak) om han får i seg mye hvetemel osv. Jeg har selv en sensitivitet til gluten. Spelt og surdeigsbrød er ikke noe problem, men spiser jeg hvetemel (pizza, pannekaker, kneipbrød etc), så blir jeg oppblåst og fiser mye og illeluktende. Spiser han mye av både fett, salt og raske karbohydrater (typisk fast food), så kan det være grunnen/en av grunnene til at han stinker. Når man får i seg visse typer mat/visse kombo av mat, så vil tarmbakteriene respondere på det. Man vil helst spise mat som fører til at "gode" tarmbakterier formerer seg og trives, og "dårlige" tarmbakterier dør ut/minsker fra mangel på maten de trives på. Alkohol kan føre til illeluktende fiser. Husk også at jevnlig og langvarig inntak av alkohol bokstavelig talt krymper deler av hjernen. Når jeg sier bokstavelig, så mener jeg at deler av hjernen fysisk krymper og blir mindre aktiv. Slutter man, så vil hjernen komme seg såfremt det ikke har gått så langt at skaden er permanent. Du bør ta det opp med han. Han bør kutte ut fast food og alkohol, og istedenfor spise renere (hel mat, som vil si mat som ikke har blitt prosessert i hjel eller er fulle av fett, sukker og salt). Melk og hvetemel kan også minimeres/kuttes ut for å se om det blir bedre. Anonymkode: 5c1dd...046 1 2
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2022 #20 Skrevet 22. oktober 2022 Jeg har laktoseintoleranse og har veldig illeluktende promper når jeg spiser melkeprodukter. Kanskje han skulle tatt en test eller rett og slett prøvd en stund uten laktose. Anonymkode: 3bbe7...96b 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå