AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2022 #1 Skrevet 22. oktober 2022 Vil ha svar fra både kvinner og menn. Er mest interessert i å høre fra menn, men det er også nyttig å høre fra kvinner. Regner med at kan det finnes flere årsaker enn jeg er klar over. Reflekter og utdyp gjerne litt over svaret. Når du er i et forhold, og partneren din ønsker å ha sex mye oftere enn deg, og du ofte avviser/sier nei/ikke har lyst. Hvorfor? Anonymkode: b5ffe...290
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2022 #2 Skrevet 22. oktober 2022 Fordi jeg ikke hatt lyst, enkelt og greit. Har ikke sex uten lyst. Jo met mas, jo mindre lyst. Anonymkode: f9b5d...284 7 7
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2022 #3 Skrevet 22. oktober 2022 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Fordi jeg ikke hatt lyst, enkelt og greit. Har ikke sex uten lyst. Jo met mas, jo mindre lyst. Anonymkode: f9b5d...284 Ingen som liker å mase da. Men, et forhold uten sex vil for mange oppleves som at en viktig del mangler. Som at man bare er venner eller noe. Anonymkode: b5ffe...290 7
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2022 #4 Skrevet 22. oktober 2022 Har ikke lyst. Har fått de barna jeg skal ha, så da tenker jeg min jobb er gjort på det området. Anonymkode: 81a73...107 1
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2022 #5 Skrevet 22. oktober 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Har ikke lyst. Har fått de barna jeg skal ha, så da tenker jeg min jobb er gjort på det området. Anonymkode: 81a73...107 Kan du utdype hvorfor du ikke har lyst? Anonymkode: b5ffe...290 2
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2022 #6 Skrevet 22. oktober 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Har ikke lyst. Har fått de barna jeg skal ha, så da tenker jeg min jobb er gjort på det området. Anonymkode: 81a73...107 Dette🙌 Det hjelper heller ikke at han har mye mindre penis en eksen min, savner ordentlig sex. Anonymkode: 9965b...de7 1
Dishwalla Skrevet 22. oktober 2022 #7 Skrevet 22. oktober 2022 Har dere sex kun for å lage barn? Merkelig🙈 Har dere ikke lyst generelt, eller er det partneren dere ikke har lyst på? Nå er jeg singel da, men når jeg var i forhold kunne det skje at jeg avviste partneren min noen ganger fordi jeg var syk eller ikke hadde lyst akkurat da eller noe sånt, men det gikk jo begge veier. Det kunne skje at mannen min også var for sliten noen ganger f.eks. Likevel var vi begge fornøyd med sexlivet vårt, og hadde vel ganske lik sexlyst sånn på det jevne. Jeg synes det er rart å høre om dere som er i forhold der dere overhodet ikke vil ha sex. 10 1
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2022 #8 Skrevet 22. oktober 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Har ikke lyst. Har fått de barna jeg skal ha, så da tenker jeg min jobb er gjort på det området. Anonymkode: 81a73...107 Jeg må si at dette høres som et veldig trist/kjedelig syn på samliv. Var sex aldri mer enn en jobb som måtte gjøres for deg og nå har du blitt pensjonist liksom? Jaja, hvis dere begge er happy med sen tilværelsen så er det jo greit nok, men jeg håper jeg aldri kommer dit. Anonymkode: 087a9...36d 11 2
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2022 #9 Skrevet 22. oktober 2022 Jeg lurer på om det er på grunn av årsaker som: ingen sexlyst, ikke tiltrukket av partner, depresjon, dårlig selvbilde, mistet følelser for partner, liker ikke sex ? Eller andre årsaker? Jeg vil gjerne forstå, føler det er vanskelig å kommunisere godt om dette tema, og at det ofte blir et 'sårt punkt' for mange. Anonymkode: b5ffe...290 1 1
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2022 #10 Skrevet 22. oktober 2022 Det blir vel slik når ikke det er tenning eller spesielt bra sex. Anonymkode: f5394...0d2 2 3
Dishwalla Skrevet 22. oktober 2022 #11 Skrevet 22. oktober 2022 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Det blir vel slik når ikke det er tenning eller spesielt bra sex. Anonymkode: f5394...0d2 Men hvem er ansvarlig for at det blir bra sex? Er ikke det noe man må kommunisere om, og finne ut sammen? Det må jo være destruktivt for forholdet og bare slutte å ha sex enn å snakke om det? Håper noen kan forklare dette på en grei måte, jeg vil gjerne forstå hvordan dere tenker. 4
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2022 #12 Skrevet 22. oktober 2022 Her er det typisk at de gangene jeg takker nei er når han spør etter at vi har lagt oss (typisk altfor seint) og jeg nesten har sovna. Jeg skal tidlig opp og han kan som oftest sove så lenge han vil, derfor føles det rett og slett litt... hensynsløst når han tar initiativ da. Da må jo jeg ofre søvn for å ha sex, mens han får både sex og så mye søvn han vil. Hadde han spurt tidligere på kvelden eller tatt initiativ til å legge oss tidlig så hadde det vært noe annet. Men at det kun blir sånn altfor seint, tyder jo på at han ikke gidder å planlegge og legge til rette. De aller fleste andre ganger sier jeg ja. Eller spør selv. Anonymkode: e08dd...2d3 3 3
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2022 #13 Skrevet 22. oktober 2022 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Jeg lurer på om det er på grunn av årsaker som: ingen sexlyst, ikke tiltrukket av partner, depresjon, dårlig selvbilde, mistet følelser for partner, liker ikke sex ? Eller andre årsaker? Jeg vil gjerne forstå, føler det er vanskelig å kommunisere godt om dette tema, og at det ofte blir et 'sårt punkt' for mange. Anonymkode: b5ffe...290 + Timing. Dårlig timing, altså. Anonymkode: e08dd...2d3 2
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2022 #14 Skrevet 22. oktober 2022 De fleste forhold ryker pga ulik sexlyst og null kommunikasjon rundt dette. Mange ganger lurer jeg på hva folk tenker med, jeg er den single som ser alt rundt meg. Hvor dårlig forhold funker, de prøver hardt å fremstille seg på instagram. Men jeg kjenner virkeligheten til mine venninner 😅 Lei av å være psykolog med sytinga deres. Sorry, sex må fungere i et forhold. Ellers går det ikke, såpass vet jeg etter over 40år på jorda. Nærhet og kos/klem er også viktig...men noen vil jo ikke delta på det heller. Jo mer du støter vekk en partner jo verre blir alt, for å snakke om ting vil nesten ingen. De bare fortsetter sitt dysfunksjonelle forhold videre. Selv om du kanskje er ikke kjempelyst på sex må du bidra på en eller annen måte, ellers tar forholdet slutt på sikt. Sånn er det bare. Kan ikke skylde på lyst og vondt i hodet i mnd og år. Da forstår du lite av forhold, du må gjøre noe for å løse dine problemer i forhold til dette. Ikke bare si nei. Anonymkode: f4fbf...d9d 5
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2022 #15 Skrevet 22. oktober 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): . Hvorfor? Anonymkode: b5ffe...290 Svaret er ganske innlysende. Fordi jeg ikke ønsker. Jeg har sex når jeg vil ha sex. Jeg har ikke sex når jeg ikke vil ha sex. Trenger man flere grunner en det? Anonymkode: 0c8d5...e37 6
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2022 #16 Skrevet 22. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg lurer på om det er på grunn av årsaker som: ingen sexlyst, ikke tiltrukket av partner, depresjon, dårlig selvbilde, mistet følelser for partner, liker ikke sex ? Eller andre årsaker? Jeg vil gjerne forstå, føler det er vanskelig å kommunisere godt om dette tema, og at det ofte blir et 'sårt punkt' for mange. Anonymkode: b5ffe...290 Vi har sex, men det kan være veldig sjelden. Kan lett gå typ et år uten sex. I andre perioder kan vi ha sex daglig. Du leter veldig etter «årsaker». Ofte vil du ikke finne disse årsakene. Mennesker er forskjellig. Det gjelder også seksualitet. Det er ofte ikke en årsak til at man ikke vil ha sex, utover at man bare ikke vil. Det er ikke sånn i den virkelige verden at alle vil ha sex 4 ganger i uken igjennom hele voksenlivet. Anonymkode: 0c8d5...e37 2
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2022 #17 Skrevet 22. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Sorry, sex må fungere i et forhold. Ellers går det ikke, såpass vet jeg etter over 40år på jorda. Nærhet og kos/klem er også viktig... Selv om du kanskje er ikke kjempelyst på sex må du bidra på en eller annen måte, ellers tar forholdet slutt på sikt. Sånn er det bare. Da forstår du lite av forhold, Anonymkode: f4fbf...d9d Hvem som forstår lite her er vel diskutabelt. Du mangler noe vesentlig. Du må legge til at dette gjelder deg og kun deg. Du kan på ingen måte definere hva andre må ha eller ikke ha for å ha et bra forhold. Nei. Sex, kos og nærhet er ikke viktig for alle. Samtidig gir du oppskriften på hvordan ødelegge egen seksualitet. Du skriver altså at man må gjøre den ene tingen man absolutt ikke burde gjøre. Det du skriver at man må, er skadelig. Anonymkode: 0c8d5...e37 2
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2022 #18 Skrevet 22. oktober 2022 Forholdet er dårlig og han vil ikke ta det innover seg. Anonymkode: 09e3d...e83
Dishwalla Skrevet 22. oktober 2022 #19 Skrevet 22. oktober 2022 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Forholdet er dårlig og han vil ikke ta det innover seg. Anonymkode: 09e3d...e83 Hvorfor er du i forholdet da? 2 2
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2022 #20 Skrevet 22. oktober 2022 Fordi han gir meg ingen tenning lengre. Halvfeit sofagris som slafser hele kvelden før han skal legge seg 3 timer etter meg. Neitakk. Har gitt beskjed mange ganger……. og jo mer han maser, jo mindre lyst har jeg…. Anonymkode: 58359...39b 3 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå