Gå til innhold

hvorfor kan menn få brudd til å bli noe positivt

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Dette innlegget kommer til å bli veldig langt, men jeg er frustrert, sliten, trist og glad og har ingen venner som jeg kan snakke med.

Vet egentlig ikke hva jeg ønsker med dette innlegget, jeg har ingen spørsmål, ingen svar, men jeg føler jeg må få ut mine følelser en plass, om noen har gode ord, vært i samme situasjon eller har gode råd blir jeg glad 😄

For mange år siden traff jeg mannen som jeg trodde var min ekte kjærlighet, han som meg sa han elsket barn og dyr, han ønsket mange av begge, han fortalte meg at han hadde god utdannelse og stabil jobb.

Vi møttes en sommer og i den tiden ble jeg gravid, han bodde da ikke i Norge, men siden jeg ble gravid flyttet han hit. Når han flyttet hit hadde han ikke jobb, så når vår førstefødte var 4 uker begynte jeg å jobbe siden han ikke hadde krav på noe fra norske stat. Vi har i tiden vi har vært sammen fått 4 barn, jeg er glad i barn og ønsket meg barn, dessverre har barna blitt til uten mitt samtykke.

Alle barna er født i august september, jeg er ikke ofte på byen, men når jeg har vært på julebord og på fest 1 gang i året har jeg ikke tålt mye, så dessverre har barna blitt til når jeg sov.  Jeg husker en dag, yngste var vanskelig jeg hadde snakket med henne men hun hørte ikke etter, når vi kom inn å jeg hadde kledd av henne, sendte jeg henne opp i stuen. Hun fortsatte å være vanskelig så sa til barnefar at NÅ FÅR DU TA HENNE FOR JEG KLARER IKKE MER. Den lille kroppen stod øverst i trappen og far stiller seg framfor henne og løfter hånden for å slå, jeg får helt panikk og roper ut, han snur seg da og er nesten forvirret hva jeg mener.

Jeg eksploderer og forteller han at om jeg ser dette igjen så går jeg, og jeg tar barnet med meg.

Jeg får som sagt 4 barn, i mellom tiden skaffer jeg meg dyr, jeg opplever at alle dyr jeg får krøker seg og springer unna når han kommer i nærheten, prøver å si til han at han må være snill med dyra, men han ler av meg.

I denne perioden har jeg tatt flere utdanneleser for han ønsker ikke å jobbe, han får jobb men kommer i krangel med kollegaer eller sjef og mister jobben. Jeg finner også ut at han ikke har utdannelse eller har jobbet noe i sitt liv.

i alle mine utdannelser har jeg måtte tatt studie lån da han ikke har jobbet og jeg har stort sett bare kunne jobbet halv stilling når jeg har tatt utdannelse, så har jobbet meg opp en ganske stor gjeld.

Min eldste vil ikke ha noen med faren sin å gjøre så hun låser seg inne på rommet, minstemann er sint på faren sin og snakker ikke med han de 2 mellomste er dratt av samvittighet.

Jeg har i disse år sett mye rart, å jeg burde dratt for lenge side, å det er min feil.

Jeg kunne fortalt så mange rare historier å alt er min feil når det kommer til stykke, jeg burde sett og handlet, dette har jeg bedt om unnskylding om til barna.

Det som fikk alt til å renne over var for en uke siden.

Når far kommer hjem kjefter han, har vi støvsugd, er det ikke bra nok. Lager barna mat har de ikke stekt det godt nok, eller det smaker ikke godt, barna har for mange venner inne, noen har ikke satt opp skoen osv.

Far kom inn klaget over overnevnte ting og minste mann ble sint, de hugget litt til hverandre jeg ba far lage en skive til minstemann med leverpostei, han gjorde det og satt det fremfor han, minstemann ble super sint for faren hadde rørt maten han skulle spise med sine hender, å begynte å gråte.

Som vanlig ender jeg ofte i midten med megling, å det bruker å fungere men minstemann ble skikkelig sint å sprang på rommet sitt

Jeg gikk etter å spurte hva som var galt minstemann sa da at faren hadde vist han fingeren!!! jeg ble rasende for det gjør man ikke, spurte da barnefar hvorfor han gjorde det, fikk til svar at minstemann gjorde det først.. forsøkte å spørre hvorfor han følte at han måtte gjøre hevn over en 6 åring men fikk ikke svar.

Videre ble 6 åringen mer sint på faren sin, så han gikk å kastet en pute på han, det var desverre da jeg så det, å jeg har vært blind, faren kom ut, han var svart i blikket og kastet en pute så hardt han bare kunne på 6 åringen, jeg sendte da far en meling for jeg ville ikke at barna skulle vite at vi kranglet, hvor jeg ba han flytte.

Uten at jeg hadde snakket med barna gikk han til alle å sa at de måtte velge hvor de ville bo. Barna kom å spurte meg hva dette var, jeg har forsøkt å snakke med barna om det som skjer, men han jobber mot meg hele tiden. Så endte med å si til barna at de kan komme med ønsker hvor de vil bo men jeg og far bestemmer til slutt, alle barn ønsker å bo hos meg, far har heller ikke økonomi til å ta seg av barn, han snakker nå om alt han skal gjøre når han flytter, ikke noe av dette inkluderer barna. jeg satt i dag å så på han, når han gikk forbi hunden min, sparket han foten bak , hunden lå på gulvet å sov, å han traff hunden under haken, spurte han hvorfor han sparket hunden, han mente han ikke gjorde det...Ingen trenger å sparke foten sin bakover når de går over et gulv, det er bare noe han gjør. Han har sagt til barna at han kanskje gjør selvmord for han har ikke en grunn til å leve, jeg ønsker ikke at barna mine skal høre slike ting, og ønsker ikke at de skal ha det på sine skuldre men han kan være så smooth ei stund, å tror ikke barnevernet er med oss så lenge at de vil gjennomskue far, jeg vet at om jeg lover han penger vil han si fra seg alt foreldre ansvaret, men han har skakk skjørt min økonomi så mye at det ikke vil hjelpe

Endret av krokrygga
feil
  • Hjerte 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ser i grunn bare positive ting med et brudd her, hvis du har veldig flaks så flytter han tilbake dit han kom fra. 

Hvis det bare er du som har inntekt vil jeg tro boligen står på deg? Det finnes en del støtteordninger som kan hjelpe deg videre, ta kontakt med nav. 

Og snakk med barna dine. Forklar dem at far sier veldig mange rare ting som ikke er sanne. Og forhåpentligvis kan du, barna, og hunden leve videre uten slag/kritikk/voldtekt (?) fra denne mannen. 

Anonymkode: 0dd5a...3f5

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Jeg ser i grunn bare positive ting med et brudd her, hvis du har veldig flaks så flytter han tilbake dit han kom fra. 

Hvis det bare er du som har inntekt vil jeg tro boligen står på deg? Det finnes en del støtteordninger som kan hjelpe deg videre, ta kontakt med nav. 

Og snakk med barna dine. Forklar dem at far sier veldig mange rare ting som ikke er sanne. Og forhåpentligvis kan du, barna, og hunden leve videre uten slag/kritikk/voldtekt (?) fra denne mannen. 

Anonymkode: 0dd5a...3f5

prøver å tone det ned til barna, men er så redd for å sie noe feil til barna, eller ikke noe feil, men er så redd for at de skal føle skyld, vil jo ikke si noe negativt om faren, samtidig som jeg må det for noen som er 14 ikke er dum, de får mye med seg, så vil ikke at hun skal føle seg tvunget til noe hun ikke vil, desverre vil barna ha det bedre uten samvær med far, men det er ikke noe jeg kan si under mekling, regner egenlig med at far skal ødelegge for seg selv, men på samme tid kan han være smooth, er det fare for at far får full omsorg, så får de prate med barna, før det så tror jeg barna har det best med å være barn

Anonymkode: df473...50b

Skrevet

Du må ta ut av dette forholdet! Brudd er noen ganger bra

Anonymkode: 703b6...c9d

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Du må ta ut av dette forholdet! Brudd er noen ganger bra

Anonymkode: 703b6...c9d

Jeg gjorde det. har truet før, men denne gangen var det for virkelig, er bare så sårt at han ikke ville sammarbeide for at barna skulle få en ok avsluttning. ønsket at vi skulle snakke, han kom hjem med nøkler hvor han ikke sier engang at han skal flytte, han bare snakker om hva det betyr for han, jeg måtte tilslutt si til barna at pappa flytter så de skulle vite det, nå har jeg gått de siste dager på nåler, far er sint, jeg har forsøkt å tone ned for barna, ble så ille at eldste ba far om å roe seg ned og hun fikk beskjed om å holde kjeft eller så ville hun lære sin plass. så jeg ba far om å dra med en gang. Så han flyttet i dag, han har skakk kjørt meg økonomisk, men han venter enda penger fra meg

Anonymkode: df473...50b

• Hjerte 1
Skrevet

Tror ikke du kan ha noen positive forventninger til denne mannen. Her er det positivt for deg og barna med et brudd. Det kommer til å være vanskelig en stund, men dere kommer til å få det mye bedre etterhvert. Om ikke for deg selv må du gjøre det for barna.

Lykke til, varme tanker og styrkeklem til deg ❤️

Anonymkode: c430e...c53

• Liker 1
Skrevet

Og ikke gi han mere penger. Om noe burde han gi deg penger siden du tar deg av alle barna. (Men høres ikke ut som du kan forvente det). Men du trenger pengene for å bygge en trygg fremtid for deg og barna.

Du kan også ta kontakt med krisesenter og få råd.

• Liker 3
Skrevet

Du kan også politianmelde han for vold og voldtekt.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Tror ikke du kan ha noen positive forventninger til denne mannen. Her er det positivt for deg og barna med et brudd. Det kommer til å være vanskelig en stund, men dere kommer til å få det mye bedre etterhvert. Om ikke for deg selv må du gjøre det for barna.

Lykke til, varme tanker og styrkeklem til deg ❤️

Absolutt. 

Ts, lukk døren for denne mannen

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...