Lussekatt Skrevet 2. desember 2005 #1 Skrevet 2. desember 2005 Har noen her noen tips til en god diktafon? Ikke en sånn jeg bare snakker rett inn i, med dårlig lydkvalitet, men en man f.eks kan sette på et bord og ta opp et møte med, evnt.en forelesning. Hvor høyt må jeg opp i pris for en slik?
Gjest Ananas Skrevet 2. desember 2005 #2 Skrevet 2. desember 2005 Minidisk-opptaker med ordentlig mikrofon fra Sony gir skikkelig bra lydkvalitet, og brukes av folk som jobber i radio. Det finnes digitale diktafoner og mp3-spillere med opptaksmuligheter men jeg vet ikke hvor bra lydkvalitet dette gir. Ulempen med minidisk er at det er tungvindt å overføre lyden til en PC.
insider Skrevet 8. desember 2006 #3 Skrevet 8. desember 2006 Jeg skulle og hatt en god diktafon.Ser du anbefaler minidiskopptager m/mikrofon fra Sony,Lussekatt.Har prøvd å søke på nettet,men de ser så store ut.Jeg skulle hatt en liten med god lydkvalitet,som kan brukes med batteri.Noen som har forslag?
Gjest Maxagaze Skrevet 9. desember 2006 #4 Skrevet 9. desember 2006 Jeg skulle og hatt en god diktafon.Ser du anbefaler minidiskopptager m/mikrofon fra Sony,Lussekatt.Har prøvd å søke på nettet,men de ser så store ut.Jeg skulle hatt en liten med god lydkvalitet,som kan brukes med batteri.Noen som har forslag? ← Kan noen av disse brukes ? Link Dette er spillere med "line in", dvs de kan kobles til utgangen på f.eks en CDspiller, men til mikrofonbruk trenger du ekstra forsterkning (du trenger en med innebygd sk. "pre amp"). Klarte ikke å søke opp noen slike. Er du flink med loddebolten kan du jo modde en med innebygget mic, se her. Dog, garantien ryker jo, kvaliteten er uviss, og det ser ikke så pent ut.. Da står du vel egentlig igjen med minidisk løsningen da.. ? Håper det fins mp3 spillere med ekte "microphone input", hadde vært veldig hendig. Spesielt med flashminne basert spiller, tar jo ingen plass..
Gjest Maxagaze Skrevet 9. desember 2006 #5 Skrevet 9. desember 2006 Dette er spillere med "line in", dvs de kan kobles til utgangen på f.eks en CDspiller, men til mikrofonbruk trenger du ekstra forsterkning (du trenger en med innebygd sk. "pre amp"). Klarte ikke å søke opp noen slike. ← Her har du en mic preamp, Shure FP23, balanserte innganger, og dyr som faen, men du får sikkert brukende opptak med en slik.. Hvis du klarer å operere en loddebolt kan du komme litt billigere ut: googlesøk
Gjest Maxagaze Skrevet 9. desember 2006 #6 Skrevet 9. desember 2006 Tror jeg rotet meg bort ved å fokusere kun på mp3 spillere med mikrofonopptak, det fins naturligvis gode rene diktafoner, som har nettopp input for ekstren mic. Fant litt info her: naturogfritid.no ..nå er jeg forsåvidt litt lei, du får klare å finne litt info sjæl også !
Gjest Gjest Skrevet 29. november 2007 #7 Skrevet 29. november 2007 Prøv denne diktafonen: Olympus WS-320M. skal være meget bra til forelesninger
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå