Gå til innhold

Hva var det du nesten gjorde som du er sjeleglad for at du ikke gjorde i dag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

De sier at man kun angrer på det man ikke gjorde, og at det ikke angrer på ting man har gjort når man dør. Virkelig?

Jeg kan komme på minst en ting som jeg er sjeleglad for at jeg ikke gjorde. Jeg involverte meg nesten med en mann i min utvidede familie en gang. Om dette hadde skjedd hadde det gjort uopprettelig skade. jeg skjønner ikke hva jeg tenkte? Jeg må ha vært gal i nesten-gjerningsøyeblikket :icon_frown:
Men puh! Det skjedde altså ikke.

En annen ting er at jeg nesten ble fanget i et forhold som jeg ikke ville ha. Jeg visste jeg ville vekk, men klarte ikke å kutte kontakten. Løsningen ble at jeg rett og slett flyttet et annet sted, da fikk jeg det på avstand og fikk kommet til meg selv. Jeg husker jeg snakket med en mann på en pub da, som satt ved baren og "feiret" etter å ha brutt en forlovelse rett før ekteskap. Slik føltes det for meg også. Der satt vi og var lettet, vi slapp unna! 

Det er også ting jeg ønsker jeg hadde gjort som jeg ikke gjorde...men det er mer deprimerende å tenke på.

Har du noe du er utrolig glad for at du reddet deg (og andre) fra?

Anonymkode: 9c7ea...188

• Liker 1
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Rettelse: De sier at man kun angrer på det man ikke gjorde, og at man ikke angrer på ting man har gjort når man dør. Virkelig? TS

• Liker 1
Skrevet

Det hadde blitt for sterk kost å fortalt det her inne.

Anonymkode: 83ebb...dae

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Hehe, ingenting er for sterk kost. Jeg kommer på en til, men det er ikke min egen historie. En venninne som hadde slitt med rus i lang tid fortalte meg at hun gikk opp til huset til et menneske hun har hatt enormt mye problemer med, om natta, med en kniv... Hun sier hun vet ikke helt hva som var ideen med denne kniven, og jeg husker ikke om hun sa at hun prøvde å komme seg inn i huset, eller om hun snudde før hun kom til huset. Men hun snudde i alle fall. Men før hun gikk hjem, så ripet hun inn "HEKS" på bilen hennes. Haha uff. Hun er nok glad hun ikke kom i skade for å ripe opp mer enn det for å si det sånn.

Skrevet

Holdt på å ikke trene, glad jeg gjorde det.

Anonymkode: 2086c...704

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Giftet meg og fikk barn. Var så nære på å skje at datoen var satt og jeg hadde sluttet på p-piller. Tror jeg tenker på det nesten hver eneste dag og er inderlig takknemlig for at jeg fikk iskalde føtter og droppet hele greia. For fy flate så dårlig han behandler kona si, og så lite pene barn han produserer, selv med ei dame som er modellpen liksom. Tør knapt tenke på hvordan hans og mine ville sett ut! 

Anonymkode: f121d...26f

• Liker 1
Skrevet

Fikk tilbud om både amfetamin og kokain da jeg var ungdom, men jeg takket alltid nei. Jeg røyket litt hasj, men hadde hatt to dårlige opplevelser på det, så jeg turte ikke noe sterkere. Før det med hasjen skjedde, var jeg faktisk på let etter amfetamin for å prøve. Men det ble jo så klart ikke noe av. Jeg er veldig glad for det, jeg tror ikke det hadde gått noe bra om jeg tok dop. 

Anonymkode: ceaa8...430

• Liker 2
Skrevet (endret)

Tok nesten livet mitt flere ganger. Prøvde, men fikk hjelp til å komme videre før det var helt for sent

Endret av Topsi
  • Liker 1
  • Hjerte 2
Skrevet

At jeg prøvde å ta livet mitt.

• Liker 1
  • Hjerte 3
Skrevet

Planla å gjennomføre ett mord på en som mobbet meg hverdag både psykisk og fysisk fra 1 klasse til videregående, sto å ventet på han etter at han var ferdig med trening, men droppet det da jeg fant ut at karma får ta han i stedet. I dag er jeg glad for at jeg ikke gjorde det, for jeg har ett bra liv og han døde av overdose for noen år siden 🙂

Anonymkode: 1dbc7...3de

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Holdt på å droppe en helt fantastisk mann for en jeg var stormende forelsket i. Men lot fornuften råde. Nå, flere år etterpå, har jeg det utrolig godt med mannen min. Og han jeg var forelsket i er fortsatt i livet mitt, men nå når de romantiske følelsene er borte ser jeg også hans mer krevende sider, som gjør at jeg vet at det ikke ville vært et godt forhold. 

Anonymkode: e9832...811

• Liker 2
Skrevet

Jeg hadde nesten ONS en gang, da jeg var ung. Men han ble etterhvert for full og jeg reiste hjem. Jeg var så lettet da jeg våknet dagen etterpå at jeg svevde som på en sky resten av dagen.

Anonymkode: 1c495...eaa

• Liker 1
Skrevet

Holdt på å gifte meg med eksen. Voldelige svin.

Anonymkode: cff02...397

Skrevet

Jeg er glad for at jeg aldri var prøvd noe narkotika i noe som helst form. Det er så mye avhengighet i min familie, jeg er en av få som ikke har prøvd noe. 

Anonymkode: 74a39...fb8

• Liker 1
Skrevet

Planla å leve i skapet. Det ville ikke ha fungert for å si det sånn.

Anonymkode: 132cc...605

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Jeg er glad for at jeg ikke solgte leiligheten min da jeg ble samboer. 2 år etter var jeg tilbake i min egen leilighet. 

Anonymkode: aa8c3...740

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Det har nok vært flere ting. 

Som å starte nytt firma som jeg hadde tro på, flytte til ett sted for jobb osv osv. 

Er sjeleglad jeg ikke gjorde noen av disse tingene. Har dog flyttet pga jobb, men det var ett litt mer sentralt sted enn det andre stedet jeg ble tilbudt jobb. Som var ute på en forblåst øy ett sted i Norge. Man blir fristet med både det ene og andre fra arbeidsgivere, men på ett slikt sted hadde man fort blitt ensom så glad jeg gjorde som jeg gjorde. 

Anonymkode: 808a1...99a

• Liker 1
Skrevet

For ca fire år siden vurderte vi for og i mot fast rente. Landet på fastrente for forutsigbarhetens skyld selv om det føltes  dyrt og nesten feil da. Men livssituasjonen gjorde at vi var usikre på vår økonomiske framtid. Det gikk fint med oss (noe sykdomsgreier, men tilbake i jobb nå) og nå har vi i tillegg lav fastrente i seks år til. Ganske glad for det i disse tider..

Anonymkode: 7aa1c...47d

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg er glad for at jeg ikke solgte leiligheten min da jeg ble samboer. 2 år etter var jeg tilbake i min egen leilighet. 

Anonymkode: aa8c3...740

Ja vær glad! Jeg unngikk kula å gifte meg med ham, men tapte verdens fineste leilighet fordi han nektet å bo i den med meg. Angrer så dypt, selv noen år senere. 

Anonymkode: cff02...397

• Hjerte 2
Skrevet

Kom på to ting til;

- aldri prøvd røyk eller narkotika

- la inn bud på leilighet i en by, valgte å ikke gå opp i pris da nytt bud kom inn, noe tilfeldig for vi hadde rom i budsjettet. Et halvt års tid senere kom det en super karrieremulighet i en annen by, men med ny og eid leilighet tror jeg ikke vi hadde flyttet. Nå, mange år etterpå, er vi utrolig glad for den retningen livet vårt tok da vi flyttet hit. 

Anonymkode: e9832...811

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...