Gå til innhold

Plutselig bedekt av acne i hele T-sonen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min snart Tenåring har plutselig fått utbrudd. Hele T-sonen i ansiktet er nærmest bedekt av kviser. Eller noe som ligner på kviser. Rødt nuppelignende utslett. Og da over hele panne og hele hake… 

Og på brystkassen. 

Og kløe på kroppen… 

Vi smører og smører, hydrokortisonkrem og fuktighetsgivende krem fra apoteket men ansiktet må vi inn til byen for å kjøpe hudpleieprodukter til huden.

Men det er mye og over store områder. Har vært tidligere til hudlege som har avfeid at det kan være skabb eller noe. Men, fikk en veldig sterk hydrokortisonkrem som brukes. Likevel, fin i to dager så ti ganger verre etter det. Null videre oppfølging fra hudlege. Må henvises på ny, Er det en idé å forsøke en annen hudlege? Eller må vi bare stole på h*n, for plagene er verre enn noengang før… 

Anonymkode: 62937...961

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bare sånn.. å bedekke er å gjøre noen gravid. Feks hester blir bedekket.

Det andre, betal privat hudlege, jeg har god erfaring med det. 

Anonymkode: 04f94...8ec

Skrevet

Det er ikke helt det du spør om, men jeg må bare tipse om at ordet bedekke kanskje ikke er helt passende i akkurat denne sammenhengen :sjenert:

Anonymkode: 147a0...f3b

Skrevet

Ok men dere skjønner hva jeg mener.

Ungen plages. Har gått til uttallige legetimer og fått bare to hudlegetimer. Null resultat. Privat hudlege (på privatklinikk) er svindyrt og har egentlig ikke råd til annet enn når vi blir henvist, da koster det nesten 400kr for en time pluss 400kr i transport til og fra. Men er desperat. Skal det være så dårlig tilbud og dårlig kompetanse? 

Skrevet

Kjøp basiron på apoteket til ansikt og kropp

Anonymkode: cdd50...7a4

Skrevet

Altså privat hudlege er rundt 2000kr. Det er for dyrt nå. Helt håpløst og virka som om skråsikkerheten rår og ikke ordentlig undersøkelse av huden engang.

Skrevet

Har dere mulighet til å be om henvisning til en annen hudlege? Sterk hydrokortisonkrem over tid høres ikke bra ut, spesielt siden det virker som om det ikke hjelper så mye.

Anonymkode: 9271a...73a

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Kjøp basiron på apoteket til ansikt og kropp

Anonymkode: cdd50...7a4

Jeg tror man skal være forsiktig med å forslå behandling med spesifikke produkter når man ikke vet hva hudproblemet er. I verste fall kan det gjøre ting verre.

Anonymkode: 9271a...73a

• Liker 1
Skrevet

Vi gikk til privat hudlege, som tok seg god tid og ga oss kremer som virket samt detaljert smøreplan. Det kostet en tusenlapp.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Vi gikk til privat hudlege, som tok seg god tid og ga oss kremer som virket samt detaljert smøreplan. Det kostet en tusenlapp.

Bra, hvilken privat brukte dere? 

Jeg foreslo Eurax salve pga det klør så mye, vi hadde brukt det innen da. Men  hudlegen sa: «nei, det er gammeldags det!» Mista tillit der og da… 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...