Gå til innhold

Er jeg en forræder som søker jobb hos konkurrent?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har et elendig arbeidsmiljø, har blitt skjelt ut av sjefen på en stygg måte og da bestemte jeg meg for å forlate firmaet. Nå har jeg sendt åpen søknad til bitter konkurrent. Er jeg en forræder?

Anonymkode: 7265a...dbe

Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Har et elendig arbeidsmiljø, har blitt skjelt ut av sjefen på en stygg måte og da bestemte jeg meg for å forlate firmaet. Nå har jeg sendt åpen søknad til bitter konkurrent. Er jeg en forræder?

Selvsagt ikke, høres mer ut som jobben har forrådt deg. 

Anonymkode: 8a0f8...d3e

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Du skal aldri være trofast mot en bedrift. De vil ikke nøle med å kvitte seg med deg om nødvendig. De vil aldri være trofaste mot deg.

Tenk først og fremst på deg selv, for bedrifter du jobber for vil ikke gjøre det, generelt sett.

• Liker 2
Skrevet

Det er nok ikke noe uvanlig med det. Man søker seg ofte inn i en ny jobb i samme yrke som man hadde før, og da ligger det jo i sakens natur at det gjerne blir hos en konkurrent.

Jeg vet ikke hva som er bakgrunnen for konflikten mellom dere, men hvis du har en dårlig leder som ikke tar vare på medarbeiderne sine, så må de forvente at folk stikker. At folk slutter pga. mistrivsel, og kompetansen derfor lekker til konkurrenter, og firmaet må gjennom en ny ansettelsesprosess med opplæring, så er dette et ledelsesproblem og ikke ditt. Det er lederen som har ansvar for miljøet. Du passer ditt, så får de passe sitt. 

Anonymkode: 39a96...f09

• Liker 1
Skrevet

Ganske normalt å prøve lykken hos en annen . Personlig blitt så gammel at å bytte logo på skjorta er ikke vits , vil heller gjøre noe annet 

Anonymkode: d0110...5e8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...