Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hørt teorier om at babyer som er født små oftere våkner fordi de er sultne, mens større babyer sover lenger? Er det noe i det? 

Anonymkode: b3147...173

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hørt teorier om at babyer som er født små oftere våkner fordi de er sultne, mens større babyer sover lenger? Er det noe i det? 

Nei, det tror jeg ikke. Ungen min måtte vekkes fordi hu var så sløv og slapp (ble født noen uker før termin og var ikke kjempe stor akkurat).

Anonymkode: 0a39e...42b

Skrevet
5 hours ago, AnonymBruker said:

Heller andre veien, de små trenger mindre mat og kan sove lenger på samme mengde mat som bare metter en liten stund hos større. 

Anonymkode: 16d13...554

• Liker 1
Skrevet

Jeg har også hørt motsatt. Ei venninne har hatt store babyer, som har våknet ofte, og spist mye. Hun fikk beskjed på helsestasjonen om at det kunne være vanlig fordi de trengte en del mat, og ble raskere sulten. 

Men det er nok veldig individuelt uansett. Mine to var omtrent gjennomsnittlig store, en spiste lite og ofte, en spiste lenge og sjeldnere og sov lange strekk om natten. 

Anonymkode: 77aaf...5a9

Skrevet

Ikkje min iallefall. Var nærmare 5 kg ved fødsel, og først ved passerte 8 mnd sover han lenger enn 45 min på dagen. Natta var dog bra (normal) tidlig. 

Anonymkode: 5db39...1ae

Skrevet

Min er ganske stor og begynte sove 3-4 timer i strekk fra 7 mnd

Anonymkode: 11fe5...8dd

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Det er faktisk motsatt. Babyer med lav fødselsvekt er slappe og kan være vanskelige å vekke. Ofte viser de lite interesse for mat (puppen) og vektoppgang blir en kamp. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...