AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2022 #1 Skrevet 21. oktober 2022 Hørt teorier om at babyer som er født små oftere våkner fordi de er sultne, mens større babyer sover lenger? Er det noe i det? Anonymkode: b3147...173
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2022 #2 Skrevet 21. oktober 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hørt teorier om at babyer som er født små oftere våkner fordi de er sultne, mens større babyer sover lenger? Er det noe i det? Anonymkode: b3147...173 Nei, det tror jeg ikke. Ungen min måtte vekkes fordi hu var så sløv og slapp (ble født noen uker før termin og var ikke kjempe stor akkurat). Anonymkode: 0a39e...42b
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2022 #3 Skrevet 22. oktober 2022 5 hours ago, AnonymBruker said: Hørt teorier om at babyer som er født små oftere våkner fordi de er sultne, mens større babyer sover lenger? Er det noe i det? Anonymkode: b3147...173 Heller andre veien, de små trenger mindre mat og kan sove lenger på samme mengde mat som bare metter en liten stund hos større. Anonymkode: 16d13...554 1
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2022 #4 Skrevet 22. oktober 2022 Jeg har også hørt motsatt. Ei venninne har hatt store babyer, som har våknet ofte, og spist mye. Hun fikk beskjed på helsestasjonen om at det kunne være vanlig fordi de trengte en del mat, og ble raskere sulten. Men det er nok veldig individuelt uansett. Mine to var omtrent gjennomsnittlig store, en spiste lite og ofte, en spiste lenge og sjeldnere og sov lange strekk om natten. Anonymkode: 77aaf...5a9
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2022 #5 Skrevet 22. oktober 2022 Ikkje min iallefall. Var nærmare 5 kg ved fødsel, og først ved passerte 8 mnd sover han lenger enn 45 min på dagen. Natta var dog bra (normal) tidlig. Anonymkode: 5db39...1ae
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2022 #6 Skrevet 22. oktober 2022 Min er ganske stor og begynte sove 3-4 timer i strekk fra 7 mnd Anonymkode: 11fe5...8dd
Sirinna Skrevet 22. oktober 2022 #7 Skrevet 22. oktober 2022 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Hørt teorier om at babyer som er født små oftere våkner fordi de er sultne, mens større babyer sover lenger? Er det noe i det? Anonymkode: b3147...173 Det er faktisk motsatt. Babyer med lav fødselsvekt er slappe og kan være vanskelige å vekke. Ofte viser de lite interesse for mat (puppen) og vektoppgang blir en kamp.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå