AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2022 #1 Del Skrevet 21. oktober 2022 Hei.. Jeg er i ferd med å få fra mannen min, men er urolig for fremtiden. Jeg har noen spørsmål til dere som er alene om barna ❤️ Om et barn er syk, får dere andre til å kjøre/følge barn nr to til skolen eller barnehage, eller tar dere med det syke barnet (i bilen da regner jeg med)? Når dere hjelper skolebarnet med lekser, hva gjør barnehagebarnet da? Får han eller hun slappe av med tv? Hvordan sjonglerer du tiden slik at barna får kvalitetstid med deg? Er du avhengig av at andre stiller opp i hverdagen feks kjøring på aktiviteter osv? Jeg er mye alene med barna, og i perioder ser jeg nesten ikke mannen min pga han jobber mye. Men jeg kan se for meg at det faktisk er noe helt annet når man bor hver for seg eller at far er helt fraværende. Anonymkode: 3f6e0...7e1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2022 #2 Del Skrevet 21. oktober 2022 Jeg kan ikke svare erfaringsmessig for det som angår to barn med ulike ting. Men kan si at jeg ville latt feks barnehagebarn enten se på skjerm eller tegne og sånt. Og ja, jeg hadde tatt med sykt barn i bilen (eller sykkel/akebrett) pakket inn for å få eldste på skolen, om det var annet enn omgangssyke. Og, nei jeg har aldri vært avhengig av at andre følger mitt barn til aktiviteter. Men en sjelden gang har vi vel byttet på å ta med hverandres, vi foreldre som kjente hverandre og når vi hadde barn på felles aktivitet. Kvalitetstid med mitt barn har aldri vært mangel på å få til:) Anonymkode: a5e98...1c2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2022 #3 Del Skrevet 21. oktober 2022 AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Jeg kan ikke svare erfaringsmessig for det som angår to barn med ulike ting. Men kan si at jeg ville latt feks barnehagebarn enten se på skjerm eller tegne og sånt. Og ja, jeg hadde tatt med sykt barn i bilen (eller sykkel/akebrett) pakket inn for å få eldste på skolen, om det var annet enn omgangssyke. Og, nei jeg har aldri vært avhengig av at andre følger mitt barn til aktiviteter. Men en sjelden gang har vi vel byttet på å ta med hverandres, vi foreldre som kjente hverandre og når vi hadde barn på felles aktivitet. Kvalitetstid med mitt barn har aldri vært mangel på å få til:) Anonymkode: a5e98...1c2 Tusen takk for at du tok deg tid til å svare ❤️ Anonymkode: 3f6e0...7e1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2022 #4 Del Skrevet 21. oktober 2022 Du skriver at du allerede er mye alene med barna, så da har du vel allerede løst flesteparten av utfordringene du ser for deg allerede? Tenker på det med lekser, kjøring til aktiviteter og at barna får kvalitetstid med deg? Jeg er ikke avhengig av at andre kjører barna noen plasser. Og at ene barnet er syk, løser seg fint. Det er noen hakk verre når du selv blir syk, men det går på et vis det også. Og husk at du aldri må være redd for å be om hjelp, skulle du få behov for det. Anonymkode: 37d96...8e6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2022 #5 Del Skrevet 21. oktober 2022 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Du skriver at du allerede er mye alene med barna, så da har du vel allerede løst flesteparten av utfordringene du ser for deg allerede? Tenker på det med lekser, kjøring til aktiviteter og at barna får kvalitetstid med deg? Jeg er ikke avhengig av at andre kjører barna noen plasser. Og at ene barnet er syk, løser seg fint. Det er noen hakk verre når du selv blir syk, men det går på et vis det også. Og husk at du aldri må være redd for å be om hjelp, skulle du få behov for det. Anonymkode: 37d96...8e6 Det eldste barnet mitt har ikke begynt på skolen enda, så hverdagen er litt "friere". Samtidig er jeg også hjemme, så det er ikke noe kabal som skal gå opp og noe som "må" gjøres.. Tusen takk for svar ❤️ Anonymkode: 3f6e0...7e1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2022 #6 Del Skrevet 22. oktober 2022 barn trenger ikke en voksen som ser på de hele tiden, kan ikke fatte at min generasjon som ikke er vokst opp med dette kan få seg til å skrive, barn har det helt fint uten øyne som ser hele tiden, hva godt gjør det barnet ditt med instant satification når han ber om det. Vi former barn for de skal overleve i et voksent samfunn en gang, hvordan skal de klare det når de skal tilfredstilles hele tiden?Man kan ønske å beskytte barna hele tiden, du kan gi de verktøy, så får du se hvordan du bruker de. Min 14 åring takket meg på sin måte her om dagen. Som hun sa, du har lært meg ting ikke 30 åringer kan engang, jeg kan ta vare på meg selv, jeg kan styre min økonomi og jeg kan hjelpe mennesker i nød, samtidig er hun super barnslig og trenger veiledning i livet, men hun må få prøve seg Anonymkode: 8e58e...616 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2022 #7 Del Skrevet 22. oktober 2022 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): barn trenger ikke en voksen som ser på de hele tiden, kan ikke fatte at min generasjon som ikke er vokst opp med dette kan få seg til å skrive, barn har det helt fint uten øyne som ser hele tiden, hva godt gjør det barnet ditt med instant satification når han ber om det. Vi former barn for de skal overleve i et voksent samfunn en gang, hvordan skal de klare det når de skal tilfredstilles hele tiden?Man kan ønske å beskytte barna hele tiden, du kan gi de verktøy, så får du se hvordan du bruker de. Min 14 åring takket meg på sin måte her om dagen. Som hun sa, du har lært meg ting ikke 30 åringer kan engang, jeg kan ta vare på meg selv, jeg kan styre min økonomi og jeg kan hjelpe mennesker i nød, samtidig er hun super barnslig og trenger veiledning i livet, men hun må få prøve seg Anonymkode: 8e58e...616 Det samme sier min datter. Hun klarer seg selv. Anonymkode: 04e18...e6e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2022 #8 Del Skrevet 22. oktober 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Hei.. Jeg er i ferd med å få fra mannen min, men er urolig for fremtiden. Jeg har noen spørsmål til dere som er alene om barna ❤️ Om et barn er syk, får dere andre til å kjøre/følge barn nr to til skolen eller barnehage, eller tar dere med det syke barnet (i bilen da regner jeg med)? Når dere hjelper skolebarnet med lekser, hva gjør barnehagebarnet da? Får han eller hun slappe av med tv? Hvordan sjonglerer du tiden slik at barna får kvalitetstid med deg? Er du avhengig av at andre stiller opp i hverdagen feks kjøring på aktiviteter osv? Jeg er mye alene med barna, og i perioder ser jeg nesten ikke mannen min pga han jobber mye. Men jeg kan se for meg at det faktisk er noe helt annet når man bor hver for seg eller at far er helt fraværende. Anonymkode: 3f6e0...7e1 Avhengig av alder på barnet som er syk, tid det tar å levere osv så har jeg latt det være alene hjemme den lille halvtimen det tar å levere det andre barnet. Eller så har jeg tatt begge med i bilen, eller så har jeg spurt familie om de kan komme innom på vei til jobb for å levere for meg. Veldig avhengig av alder, type sykdom osv. Eks har også noen ganger kommet innom og levert på vei til jobb for meg, for vi ønsker begge å gjøre dagene best mulig for barna. Jeg er ikke redd for skjerm, for de bruker ikke skjerm i bhg. At minsten ser på tv/brett/TV-spill alene en halvtimes tid imens jeg hjelper med lekser er uproblematisk. Jeg er ikke avhengig av andres hjelp mtp aktiviteter, men jeg har forsøkt å velge type aktivitet som ikke blir for vanskelig å følge på. Feks har eldste hatt fast aktivitet to dager i uka der det har blitt for knapp tid for meg å dra hjem i mellomtiden, så da har jeg og minste brukt tiden på ukeshandling, ærender eller funnet en lekeplass i nærheten. Velger ikke aktiviteter der forelder må være med hele tiden, annet enn et par ganger i starten for å bli trygg, men der har vi foreldre hjulpet hverandre til det beste for barna. Tid sammen går naturlig. Bare de 10-15 min på sengekanten der de får velge egen bok og vi prater litt alene er flott. Jeg opplevde meg mye alene med barna da jeg var gift så overgangen ble ikke vanskelig, men heller lettere da jeg hadde en mindre voksen å skulle stelle for, pluss at jeg gjør alt jeg kan av ærender og husarbeid når barna er hos far. Dette kommer til å gå bra skal du se❤️ Barna har det bedre når også mor har det bra❤️ Anonymkode: 542bd...01f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2022 #9 Del Skrevet 22. oktober 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): barn trenger ikke en voksen som ser på de hele tiden, kan ikke fatte at min generasjon som ikke er vokst opp med dette kan få seg til å skrive, barn har det helt fint uten øyne som ser hele tiden, hva godt gjør det barnet ditt med instant satification når han ber om det. Vi former barn for de skal overleve i et voksent samfunn en gang, hvordan skal de klare det når de skal tilfredstilles hele tiden?Man kan ønske å beskytte barna hele tiden, du kan gi de verktøy, så får du se hvordan du bruker de. Min 14 åring takket meg på sin måte her om dagen. Som hun sa, du har lært meg ting ikke 30 åringer kan engang, jeg kan ta vare på meg selv, jeg kan styre min økonomi og jeg kan hjelpe mennesker i nød, samtidig er hun super barnslig og trenger veiledning i livet, men hun må få prøve seg Anonymkode: 8e58e...616 Jeg er helt enig med deg ❤️ vet det kanskje virker som vi mener helt forskjellig utifra hi, men noen ganger så krisemaksimerer jeg litt... Jeg har to barn, og eldste barnet mitt er fem år. Yngste trenger naturligvis litt mer tilsyn, men eldste får lov å lage mat til seg selv som ikke innebærer ovn. Skal hun det, må hun få hjelp først. De er kapable, men noen ganger er jeg redd jeg ikke strekker til liksom. AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Avhengig av alder på barnet som er syk, tid det tar å levere osv så har jeg latt det være alene hjemme den lille halvtimen det tar å levere det andre barnet. Eller så har jeg tatt begge med i bilen, eller så har jeg spurt familie om de kan komme innom på vei til jobb for å levere for meg. Veldig avhengig av alder, type sykdom osv. Eks har også noen ganger kommet innom og levert på vei til jobb for meg, for vi ønsker begge å gjøre dagene best mulig for barna. Jeg er ikke redd for skjerm, for de bruker ikke skjerm i bhg. At minsten ser på tv/brett/TV-spill alene en halvtimes tid imens jeg hjelper med lekser er uproblematisk. Jeg er ikke avhengig av andres hjelp mtp aktiviteter, men jeg har forsøkt å velge type aktivitet som ikke blir for vanskelig å følge på. Feks har eldste hatt fast aktivitet to dager i uka der det har blitt for knapp tid for meg å dra hjem i mellomtiden, så da har jeg og minste brukt tiden på ukeshandling, ærender eller funnet en lekeplass i nærheten. Velger ikke aktiviteter der forelder må være med hele tiden, annet enn et par ganger i starten for å bli trygg, men der har vi foreldre hjulpet hverandre til det beste for barna. Tid sammen går naturlig. Bare de 10-15 min på sengekanten der de får velge egen bok og vi prater litt alene er flott. Jeg opplevde meg mye alene med barna da jeg var gift så overgangen ble ikke vanskelig, men heller lettere da jeg hadde en mindre voksen å skulle stelle for, pluss at jeg gjør alt jeg kan av ærender og husarbeid når barna er hos far. Dette kommer til å gå bra skal du se❤️ Barna har det bedre når også mor har det bra❤️ Anonymkode: 542bd...01f Tusen takk for et fint svar og at du deler ❤️💕 høres ut som du fikser dette uproblematisk 💖 Anonymkode: 3f6e0...7e1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2022 #10 Del Skrevet 22. oktober 2022 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Hei.. Jeg er i ferd med å få fra mannen min, men er urolig for fremtiden. Jeg har noen spørsmål til dere som er alene om barna ❤️ Om et barn er syk, får dere andre til å kjøre/følge barn nr to til skolen eller barnehage, eller tar dere med det syke barnet (i bilen da regner jeg med)? Når dere hjelper skolebarnet med lekser, hva gjør barnehagebarnet da? Får han eller hun slappe av med tv? Hvordan sjonglerer du tiden slik at barna får kvalitetstid med deg? Er du avhengig av at andre stiller opp i hverdagen feks kjøring på aktiviteter osv? Jeg er mye alene med barna, og i perioder ser jeg nesten ikke mannen min pga han jobber mye. Men jeg kan se for meg at det faktisk er noe helt annet når man bor hver for seg eller at far er helt fraværende. Anonymkode: 3f6e0...7e1 er alene med 5. de er tvillinger på 14, en som nærmer seg 10 , en som nærmer seg 9 og en som nærmer seg 2. Hvis tvillingene er syk er de hjemme alene, er 9 og 8 åring syk er det kanskje hjemme alene hvis de ikke er veldig syk med feber og slik, besteforeldrene bor i nabohuset og ser etter hvis de er dårlig uten feber, minsten er jeg selvsagt hjemme med Lekser gjør de selv alle 4 skolebarna, jeg ser over etterpå de 2 største får meg nesten 3 timer alene på kvelden, nest eldste går på en idrett 2 ganger i uka som jeg er med og da får han egen tid med med, 8 åring får egen tid når han trenger det,men han elsker og være med venner og krever veldig lite av meg, og hvis han trenger en dag med meg får vi det til , minstemann er jo mye med meg da han begynner ikke i bhg før Januar, så han får sin egen tid når de andre er på skolen Nei jeg kjører selv, da minsten enten en av storebrødrene på 14 eller hos besteforeldrene Anonymkode: 3cbfe...70a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2022 #11 Del Skrevet 22. oktober 2022 For meg var ikke overgangen så stor. Far var svært lite delaktig i familielivet; så jeg var stort sett alene om alt. Jeg slapp bare ett irritasjonsmoment som stjal mye energi. ved kjøring når en var syk, den syke var med. Barnehagebarnet tegnet/gjorde Egne «lekser» mens skolebarna gjorde lekser. Også må man bare bruke tiden godt; benytte de små øyeblikkene og lag kvalitetstid når man kan med hvert av barna. ikke har for høye forventinger og krav til deg selv. At du gjør så godt du kan er mer en bra nok. Og gode rutiner er viktig. Smører matpakker og legger fram klær til oss alle på kvelden, ingredienser til middag ligger klart, storhandler for å slippe innom butikken hver dag. har også fanatiske foreldre som stiller opp, og gode venninner som bidrar til kjøring til aktiviteter barna våre går på sammen. skal ikke lyve og si det ikke er tøft, men allikevel langt mindre tøft en det var å være i ett dårlig ekteskap. Anonymkode: 03c13...2d3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå