Gå til innhold

Sertralin og bilkjøring

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bruker du sertralin og kjører bil? Har du opplevd og blitt stoppet I kontroll til spyttprøve? Resultat? Vil gjerne høre om erfaringer/opplevelser rundt det.

Anonymkode: 70c79...603

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke ulovlig å kjøre bil mens man bruker Sertralin. Det er jo en type medisin man bruker fast, så hvis man da vet at man ikke blir sløv av å ta dem, så er det bare å kjøre. Den har vel ikke rød trekant heller?

Skrevet

Hei. Takk for at du tar deg tid å svare. Det stemmer det du skriver at det ikke er rød trekant. Er bare så engstelig for å få falsk positiv på en spytte-kontroll p.g a at jeg står på denne medisinen.Føler meg nesten som en forbryter når jeg kjører. Føler meg hverken sløv eller uoppmerksom. 

Skrevet

Litt gammel tråd, men ville bare henge meg på og bekrefte at SSRI ikke slår ut på spytteprøver (det er vel cannabis, kokain og benzodiazapiner som i hovedsak testes etter tror jeg).

Og, hadde det slått ut, så hadde det stadig ikke gjort noe, da det ikke er hemmende for bilkjøring.

Men, som med ALT du inntar, hvilken form du er i, helse for øvrig osv. er det regler for, som også vil dekke her. Skulle du få en (veldig merkelig) reaksjon av SSRI hvor du ble beruset/uskikket til å kjøre, og blir tatt, så vil det fort kunne få konsekvenser.

Anonymkode: 0eaa2...c36

• Nyttig 1
Skrevet

Tusen takk for svar!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...