Gå til innhold

Vanlig at et forhold dør en død når barna flytter ut av huset?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det vanlig at et forhold "dør" etter at barna flytter ut av huset. 

Anonymkode: e5109...7ab

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonym Brukar0
Skrevet

Jeg tror mine foreldre har det helt topp etter at vi "barna" flyttet ut. Endelig ble de alene og kan gjøre som de vil.

Skrevet

Samme med mine foreldre. De reiser masse, går på vinkurs, ut å spis sammen, går turer, koser seg med mat og vin hjemme. Viker som de har det stabilt og koser seg i hverandres selskap

Anonymkode: d62ad...bd3

• Liker 2
Gjest Mr Bergen
Skrevet (endret)

Dersom foreldrene kun har hatt fokus på barna og ikke på forholdet så høres det naturlig ut at forholdet dør. Det felles prosjektet de samarbeidet om er flyttet ut og på egne bein

Endret av Mr Bergen
Skrevet

Er det ikke slik at de fleste foreldre går fra hverandre når barna er små, rundt 2 år?

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Samme med mine foreldre. De reiser masse, går på vinkurs, ut å spis sammen, går turer, koser seg med mat og vin hjemme. Viker som de har det stabilt og koser seg i hverandres selskap

Eventuelt sørger de for å være superaktive utenfor hjemmet fordi de ikke klarer å være alene sammen.

Anonymkode: d5fdc...bec

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Eventuelt sørger de for å være superaktive utenfor hjemmet fordi de ikke klarer å være alene sammen.

Det skrives om et par som koser seg sammen, og dette er responsen??? Mange par trives godt etter mange år sammen. Man har mange bånd, felles minner og ofte mye kjærlighet for hverandre. Ingenting er vel bedre enn det. 

Anonymkode: 86489...76d

• Liker 5
Skrevet

Det kan gjøre det mange ekteskap oppløses når barna forlater redet som vi kaller det kjenner noen som har skilt seg 

Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Det skrives om et par som koser seg sammen, og dette er responsen??? Mange par trives godt etter mange år sammen. Man har mange bånd, felles minner og ofte mye kjærlighet for hverandre. Ingenting er vel bedre enn det. 

Eller så holder de seg aktive med hobbyer og reiser for å distrahere seg

Anonymkode: f3b37...13b

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Noen tror bare ikke på at par kan trives sammen, og mener det må være en hake et sted.

Anonymkode: f004d...3b7

• Liker 3
Skrevet

Både med mine og svigers opplevde jeg at de gikk inn i en ny fase når sistemann flyttet ut. Der de kjøpte seg en ny fritidseiendom, tok opp interesser, gikk mer ut og spiste, og ble mer aktive. Dette ble enda sterkere da de ble pensjonister. 

Men jeg har jo venninner som lever for familien.as, som aldri tar en datenight eller alenetur med mannen, som knapt har et fysisk samliv etter at barna har samsovet i årevis. Slike trur jeg vil oppleve et vakuum når barna flytter ut, og man opplever at kjæresteforholdet ikke eksisterer lenger. 

Anonymkode: bd6e1...20f

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Både med mine og svigers opplevde jeg at de gikk inn i en ny fase når sistemann flyttet ut. Der de kjøpte seg en ny fritidseiendom, tok opp interesser, gikk mer ut og spiste, og ble mer aktive. Dette ble enda sterkere da de ble pensjonister. 

Men jeg har jo venninner som lever for familien.as, som aldri tar en datenight eller alenetur med mannen, som knapt har et fysisk samliv etter at barna har samsovet i årevis. Slike trur jeg vil oppleve et vakuum når barna flytter ut, og man opplever at kjæresteforholdet ikke eksisterer lenger. 

Anonymkode: bd6e1...20f

Det kan du si. Men mange av disse vil jo være par som har holdt sammen pga barna. Det er ikke sånn at de har «glemt» å pleie forholdet. De har ikke ønsket det.

• Nyttig 1
Skrevet

Tror det mest skyldes at forholdet allerede et dødt for en eller begge, men at man har holdt ut på barnas skyld.

Kjenner et par som er åpne til oss venner om at de kommer til å flytte fra hverandre når sistemann er ute av redet, og allerede ser på å investere i leilighet som en kan flytte til osv. 

Anonymkode: 5489b...e4b

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Eller så holder de seg aktive med hobbyer og reiser for å distrahere seg

Anonymkode: f3b37...13b

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Kjipt for dere at dere har hatt dårlige forhold, men tror dere virkelig ikke at par som har vært sammen i mange år kan trives med å finne på ting SAMMEN? 

Anonymkode: 7e2f6...5a8

• Liker 2
Skrevet

Mange som skiller seg etter barna her flyttet ut, fordi barna var et felles prosjektet....Familien AS; tredemøllelivet! 

Totalt bortkastet tid i mine øyne, glad jeg er uten barn og mann.

Nesten ingen som forstår at livet bare er en gang.

Anonymkode: 6a008...599

Skrevet

Mine foreldre har aldri hatt det bedre

Anonymkode: 1804d...0d8

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Det må være ett av våre barn som har skrevet dette.

Anonymkode: 8b231...e5a

Skrevet
AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Kjipt for dere at dere har hatt dårlige forhold, men tror dere virkelig ikke at par som har vært sammen i mange år kan trives med å finne på ting SAMMEN? 

Anonymkode: 7e2f6...5a8

Kjipt for deg at du kun klarer å skrape i overflaten. At folk ikke åpner seg for deg. At du tror glansbildene på sosiale media er ekte. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nesten ingen som forstår at livet bare er en gang.

Anonymkode: 6a008...599

Joda, mange vil bare andre ting med det ene livet sitt enn det du vil med ditt.

Anonymkode: f004d...3b7

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Det kan du si. Men mange av disse vil jo være par som har holdt sammen pga barna. Det er ikke sånn at de har «glemt» å pleie forholdet. De har ikke ønsket det.

Stemmer på en prikk på meg/oss.  Nå skal jeg ta tidligpensjon, kjøpe bobil å være "vagabond".  Leve livet mens hode og føtter fortsatt virker.

Anonymkode: fcb68...4de

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...