Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og hvordan sov du da? Hvordan var livet med lite søvn over lengre tid?

Anonymkode: 6140d...7c5

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Sov dårligst når baby var syk med ørebetennelse. Men aldri hatt lite søvn over lengre tid. Kanskje er par netter med litt oppstykket søvn ved sykdom, men stort sett så har jeg sovet normalt (23-07) 

Anonymkode: a1b1d...5ea

Skrevet

De første 3mnd. Slet med allergi som kan sammenlignes med kolikkx3. Dag/kveldstid bestod av å amme og være en levende seng for babyen som bare skulle sove oppå meg. De 5-10 timene på kveld/natt som bestod av hysterisk gråt gikk ut på å bysse, bysse, bysse for deretter å bruke resten av natta på å sove i sittende stilling fordi den levende senga måtte levere også på nattestid. Det var den eneste muligheten å tilfredsstille ungen på og den eneste muligheten å selv få noen få timer på øyet.

Kan tippe jeg sov 5-6 timer hver natt til sammen, altså mellom kl 3-11 som regel.

Anonymkode: 604a9...b89

Skrevet

Aner ikke når jeg sov verst. Har sovet dårlig 2 år i strekk. Men det hjalp å slutte med nattamming/amming generelt, for da kunne far legge og avlaste om nettene. Så kanskje hele det første året da, at det var verst. Men det var jo kanskje like ille når jeg var tilbake i jobb, for da kan man ikke hvile når barnet hviler eller ta en rolig morgen i pysjamasen. Da må man opp når klokka ringer og prestere i 8 timer på jobb. Det var et helvete å gå på jobb når man har sovet dårlig hver eneste natt hele uka. Så mitt svar er alltid. Helt til baby ikke var baby lengre. 

Anonymkode: e5c16...fe0

Skrevet

Første 5 ukene.

Anonymkode: d42a1...66c

Skrevet

Fra 3mnd til 2år ca. 

Skrevet (endret)

Dårligst?

Fra 5.graviditetsmåned til ca 2,5 år.

Ekstremt lite søvn over veldig lang tid, i lange perioder sånn at jeg gruet meg til hver natt. Ble fysisk og psykisk dårlig. 

Etter barnets 2,5 år kunne jeg regne med 5-6 timers søvn, og det var jo en drøm i forhold. Var trøtt da og, men det gikk rundt med nok kaffe. 

Ville bare redigere litt og presisere at jeg IKKE mente hentyde til at sittende soving i 5 timer etter kolikkhyling som personen over her var «en drøm i forhold», det hørtes grusomt ut 🥲

Endret av DundreMilfin
Skrevet

Med førstemann - de første månedene. Hun startet å sove gjennom natta ganske tidlig.

Med nummer to - de første to årene. Hun våknet hver time, døgnet rundt i to år. Jeg holdt på å gå på veggen av søvnmangel. Husker jeg pleide å lukke øynene i heisen på jobb fordi jeg var så trøtt. Men da hun var to sov hun natta gjennom. Jeg ble et nytt menneske!

Anonymkode: 4b066...c29

Skrevet

0-2 år. På alle 3, så var 7 år med lite og dårlig søvn på alle dessverre. Flink å avlaste hverandre, la oss tidlig, sov på skift osv, så overlevde på det. 

Anonymkode: 1624b...f15

Skrevet

Etter småen var 8 mnd. Da var liksom ikke kroppen innstilt på å måtte våkne om natten lenger og jeg ble trøttere av den ene oppvåkningen enn de 10 som var når de var nyfødt🤷‍♀️

Anonymkode: 987ee...b29

Skrevet

De første ukene når babyen skulle ha mat annenhver time natten gjennom var ganske tøff😅 så var det bedre en periode (ca. 3-12 mnd.) før ettårsjeksler og barnehagebakterier satte en stopper for nattesøvnen en periode 😛 nå er han 15 mnd. og sover fra 19-7 med en oppvåkning (våkner rundt 2 og vil over i senga vår så sovner han med en gang). Fungerer greit å samsove halve natta men er spent på hvordan det går når baby nummer to kommer til våren 😛 

Anonymkode: 2e61a...c34

Skrevet

Det første året, sov ikke én time sammenhengende 😅

Anonymkode: 8b455...34c

Skrevet

De første 11 dagene, før vi ga opp å prøve å ha henne i egen seng. Jeg sov ingenting de nettene, ikke 5 minutter en gang. Ble mye bedre da vi la henne i dobbeltsenga, nå sover hun 1-2 timer i strekk (4 mnd). Spent på hvordan det blir fremover 🙈

Anonymkode: 6803d...546

Skrevet

Aller verst sov jeg i en periode da mellomste var ett år og eldste var tre år. Eldste holdt baluba helt fra leggetid (slik at vi ikke fikk slappe av på kvelden i det hele tatt) og fram til ett-tiden. Stadige oppvåkninger og gråt. Så sovnet han skikkelig i ett-tiden, og da tok lillebroren over, med oppvåkninger 1-2 ganger hver time resten av natta. Morgen klokka 06 eller enda tidligere. 
Jeg var helt ødelagt av søvnmangel. Heldigvis jobbet jeg ikke da (hadde ulønnet permisjon), for jeg hadde ikke vært i stand til å jobbe. Mellomste sov også maks halvtimes-dupper, slik at det ikke gikk an å sove når babyen sov. Jeg var helt på felgen. Dette holdt på i 4-5 måneder. Det var ren og skjær tortur.

Anonymkode: 2f950...a1a

Skrevet

Ble veldig lite søvn de første 3 mnd. Men da var nok både kropp og sjel så innstilt på det at det var igrunn overkommelig. Det verste var vel fra ca 6 mnd - 2 år, når  ungen fortsatt var vanskelig å legge, våkna om nettene og skulle opp i 4-5-tiden, og jeg kjente på en desperasjon jeg aldri har kjent maken til verken før eller siden 😩 I ca 2,5-årsalderen gikk det bedre. Men da fikk vi nr 2 🤪

Anonymkode: ffa25...01f

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 21.10.2022 den 21.09):

Sov nesten oppreist med ett øye åpent og adrenalinrush fra en annen verden fram til han ble 6 mnd.

Anonymkode: 9976d...f43

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...