AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2022 #1 Skrevet 21. oktober 2022 Noen som har opplevd å ha blitt ekstremt støl/øm i beina noen uker etter fødsel? Jeg var ganske inaktiv i noen uker før fødsel. Jeg ble derfor ikke overrasket da jeg ble litt stiv og støl ca en uke etter fødsel, når jeg plutselig begynte å gå tur/gjøre husarbeid igjen. men de siste tre ukene har denne stølheten blitt verre og verre for hver dag… det startet på en måte i anklene og leggene, men nå har det spredt seg oppover lårene også. Jeg har prøvd å massere og å ta det litt med ro. Kan nevnes at jeg går på trandate på grunn av høyt blodtrykk i svangerskapet. Jeg har også akkurat sluttet å ta voltaren hver kveld på grunn av smerter etter akutt keisersnitt. Noen som har opplevd lignende? Aldri hørt om dette før og det begynner å bli litt hemmende i hverdagen… jeg som akkurat begynner å føle meg i ok form mtp keisersnittet Anonymkode: 027de...2ab
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2022 #2 Skrevet 21. oktober 2022 AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Noen som har opplevd å ha blitt ekstremt støl/øm i beina noen uker etter fødsel? Jeg var ganske inaktiv i noen uker før fødsel. Jeg ble derfor ikke overrasket da jeg ble litt stiv og støl ca en uke etter fødsel, når jeg plutselig begynte å gå tur/gjøre husarbeid igjen. men de siste tre ukene har denne stølheten blitt verre og verre for hver dag… det startet på en måte i anklene og leggene, men nå har det spredt seg oppover lårene også. Jeg har prøvd å massere og å ta det litt med ro. Kan nevnes at jeg går på trandate på grunn av høyt blodtrykk i svangerskapet. Jeg har også akkurat sluttet å ta voltaren hver kveld på grunn av smerter etter akutt keisersnitt. Noen som har opplevd lignende? Aldri hørt om dette før og det begynner å bli litt hemmende i hverdagen… jeg som akkurat begynner å føle meg i ok form mtp keisersnittet Anonymkode: 027de...2ab Ja. Så ble jeg støl i fingrene og armene og så ble det så gale at jeg nesten ikke klarte å løfte baby. Googlet masse. Fant ut at det var noe som folk kalte amme gikt. Tenkte det var det. Men det ble så vondt at jeg gikk til lege. De tok masse prøver knyttet til revmatisme. For jeg hadde vondt i alle ledd. Viste seg at jeg hadde veldig høyt stoffskifte. Innen de rakk å kalle meg inn på sykehuset tok de nye prøver og stoffskiftet var blitt veldig lavt. Viste seg at jeg hadde post partum tyeroditt. Dette er egentlig ikke så sjeldent og kan forårsake gikt symptomer. Måtte ta medisin et år. Anonymkode: 9e52f...782
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2022 #3 Skrevet 24. oktober 2022 AnonymBruker skrev (På 21.10.2022 den 21.01): Noen som har opplevd å ha blitt ekstremt støl/øm i beina noen uker etter fødsel? Jeg var ganske inaktiv i noen uker før fødsel. Jeg ble derfor ikke overrasket da jeg ble litt stiv og støl ca en uke etter fødsel, når jeg plutselig begynte å gå tur/gjøre husarbeid igjen. men de siste tre ukene har denne stølheten blitt verre og verre for hver dag… det startet på en måte i anklene og leggene, men nå har det spredt seg oppover lårene også. Jeg har prøvd å massere og å ta det litt med ro. Kan nevnes at jeg går på trandate på grunn av høyt blodtrykk i svangerskapet. Jeg har også akkurat sluttet å ta voltaren hver kveld på grunn av smerter etter akutt keisersnitt. Noen som har opplevd lignende? Aldri hørt om dette før og det begynner å bli litt hemmende i hverdagen… jeg som akkurat begynner å føle meg i ok form mtp keisersnittet Anonymkode: 027de...2ab Høres ut som meg. Og jeg gikk også på trandate. Jeg er fortsatt under utredning. Anonymkode: 55c1c...2c6
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2022 #4 Skrevet 25. oktober 2022 En bekjent av meg døde av blodpropp noen uker etter fødsel.. ville kontaktet lege. Anonymkode: 5c2e8...74c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå