Gå til innhold

Hvor mye ved har du kjøpt inn og hvor stort hus har du?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har nå 12 stk 40liter sekker med bjørkeved. Tror det blir for lite? Har 140 kvm hus. 3etg, gammelt og kaldt. Har vedfyring i stua og varmepumpe ved soverommene.

Hvor mye brukte dere i fjor? Jeg bodde ikke her da, så aner ikke hva jeg kan forvente. Bor på Østlandet.

Anonymkode: 4b6a0...c87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har kjøpt inn 3000 L (2 hydropaller) i år, pluss at vi hadde ca 700 L rest fra i fjor.

Regner med at alt forsvinner i løpet av vinteren.

ca 180 m2

Anonymkode: 6fdd5...72e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snickersogtwist skrev (4 minutter siden):

2300 liter, 115 kvdm, tror vi brenner igjennom det ganske kjapt. Godt innhugg allerede

Oi. Jeg har vel da kjøpt inn ca 480liter? Jeg bør vel skaffe adskillig mer? Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi kjøpte to store sekker. 3000 kr, 1000 kr dyrere enn i fjor men vi kjøper svart.   Noen som vet hvor mye det er i hver?   Vi brenner 1-1,5 sekk årlig.  Har varmepumpe og fyrer ikke hele tiden. 

Anonymkode: 76272...6d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kjøpt 5000 liter mener jeg, 5 paller ihvertfall. Hadde i tillegg litt fra før. Kjøpte tre paller i fjor, og det ble tomt, så vi tok i i år.... 180 m2.

Anonymkode: 459c9...dc0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4000 liter ved, 230 kvm. Kan fyre i 2 etasjer 😊 Akkurat fått baby, så skal ha det godt og varmt i år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pleier vel være ca 1000l på en storsekk?.

Vi har 3 storsekker ved, har 130kvm rekkehus. Har ikke begynt å fyre enda, bor på Østlandet. 

Anonymkode: 9b464...356

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Jeg har nå 12 stk 40liter sekker med bjørkeved. Tror det blir for lite? Har 140 kvm hus. 3etg, gammelt og kaldt. Har vedfyring i stua og varmepumpe ved soverommene.

Hvor mye brukte dere i fjor? Jeg bodde ikke her da, så aner ikke hva jeg kan forvente. Bor på Østlandet.

ja det hadde holdt i ca to uker her. Elsker å fyre da. Men er du avhengig av fyring i stua for å ha det varmt ville jeg skaffet inn minst 2000 liter til

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har ikke vi kjøpt ved, men fått for å fjerne. Det er ca 5 kubikk, + alt vi hadde fra før. Vi har sikkert ved for tre sesonger med vedfyring, og enda litt til. Hvor mye vi bruker er jeg usikker på, kommer nok an på vinteren.

Anonymkode: e9b81...871

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym Brukar0

12 x 40 liter holder til litt kosefyring, men er på langt nær nok til å holde varmen i ett gammelt og kaldt hus hele vinteren.

Endret av Anonym Brukar0
Skrivefeil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det høres lite ut. Her har vi 10 kubikk. 155 kvm eldre enebolig med to vedovner pga sokkeletg. Men vi vil kanskje ikke bruke opp all kubikken, 8 ish. 

Anonymkode: f6468...93a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brenner ca 10.000 liter med stablet ved i året, det tilsvarer omlag 15 storsekker a 1000 liter.

Edit, har selvfølgelig hugget den selv.

Endret av RS_
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2000 liter. Usikker på hvor mye som går i år. Strømprisen må vel opp på 10kr før støtte innen det lønner seg å fyre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...