Gå til innhold

God overlock symaskin til nybegynner?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er på jakt etter en overlock symaskin som er god, men rimelig i pris. Er helt ny på dette og ønsker derfor ikke å bruke en formue på en maskin helt enda, men vil ha en som ikke ødelegger motivasjonen for syingen. 

Har en vanlig symaskin nå, men den er ikke god på de falske overlock sømmene og må derfor bruke rettsøm for å få best resultat. 

Noen som har tips til en god og prisvennlig maskin (tenker max 3-4000kr)

Anonymkode: 03a23...a6c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg er på jakt etter en overlock symaskin som er god, men rimelig i pris. Er helt ny på dette og ønsker derfor ikke å bruke en formue på en maskin helt enda, men vil ha en som ikke ødelegger motivasjonen for syingen. 

Har en vanlig symaskin nå, men den er ikke god på de falske overlock sømmene og må derfor bruke rettsøm for å få best resultat. 

Noen som har tips til en god og prisvennlig maskin (tenker max 3-4000kr)

Har hørt mye positivt om Juki-maskinene, men har ikke erfaring med annet enn Janome og Babylock selv. 

Du kan også finne demomaskiner på sybutikker som selges billigere enn normalt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frøkenfryd30 skrev (6 minutter siden):

Har hørt mye positivt om Juki-maskinene, men har ikke erfaring med annet enn Janome og Babylock selv. 

Du kan også finne demomaskiner på sybutikker som selges billigere enn normalt :)

Hvilken type janome og baby lock har du? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brother, Juki eller Janome er bra maskiner selv i rimelige modeller :) IKKE kjøp Singer. 

Anonymkode: 19a03...da1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Janome mylock 644d, den er Norges best solgte nybegynner-lock!

Anonymkode: 0a220...10d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Janome mylock 644d, den er Norges best solgte nybegynner-lock!

Ja ønsker meg denne, men den koster over 6000kr og det blir litt mye for en begynnermaskin. Er redd for at jeg skal miste sygleden og la den stå nærmest ubrukt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maskinfører skrev (12 timer siden):

Oldemors Singer hadde vært noe for nybegynnere 🙂 skikkelig støpegods 🙂 

Gamle Singer maskiner var stødige saker, men dessverre ikke nå lengre :/ 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 21.10.2022 den 19.55):

Hvilken type janome og baby lock har du? 

Babylock imagine overlock og Janome Horizon ett eller annet 😅 som vanlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frøkenfryd30 skrev (21 minutter siden):

Gamle Singer maskiner var stødige saker, men dessverre ikke nå lengre 😕

Ja det var det åssen de klarte og bruke den er ett under sveive med ene hånden og føre med den andre 🙂 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...

Hei, jeg har skjønt at jeg ikke skal kjøpe Singer...

Men hvor mye penger skal jeg bruke på gave til en som går på Videregående skole? Det er mest som et tilbehør til symaskinen.

Det er ingen som har noe å si om Brother? Er den dårlig?

Som denne, et veldig godt tilbud. Men hva er det som er "galt" med denne, siden den er billig? Fortell meg hvorfor jeg ikke skal kjøpe denne. Hva mangler den, som 5000 kroners maskiner har?

Brother M343D | NetOnNet

Her er en video om den billige Brother maskinen:

Og så denne dyrere Brother maskinen. Jeg ville helst ha hatt den billigste, men kanskje jeg kan strekke meg til den prisen her. Brother Overlock 1034DX - TONJE STOFF & SYMASKINER AS - broderimaskiner og sømsenter

Endret av ops2
la til video
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ops2 skrev (På 14.12.2022 den 13.09):

Hei, jeg har skjønt at jeg ikke skal kjøpe Singer...

Men hvor mye penger skal jeg bruke på gave til en som går på Videregående skole? Det er mest som et tilbehør til symaskinen.

Det er ingen som har noe å si om Brother? Er den dårlig?

Som denne, et veldig godt tilbud. Men hva er det som er "galt" med denne, siden den er billig? Fortell meg hvorfor jeg ikke skal kjøpe denne. Hva mangler den, som 5000 kroners maskiner har?

Brother M343D | NetOnNet

Her er en video om den billige Brother maskinen:

Og så denne dyrere Brother maskinen. Jeg ville helst ha hatt den billigste, men kanskje jeg kan strekke meg til den prisen her. Brother Overlock 1034DX - TONJE STOFF & SYMASKINER AS - broderimaskiner og sømsenter

En overlock er ikke tilbehør til den vanlige symaskinen! En overlock gjør veldig mye i en og samme prosess!
Den første du linker til har ikke like kraftig motor som dyrere maskiner har. Kjenner ikke til brother men har erfart at det er like greit å legge penger i en symaskin fremfor å kjøpe en billig… hva om du spleiser med mottakeren eller andre som også skal gi julegaver til vedkommende?😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Annonse

AnonymBruker

Jeg har selv brother. Ikke de to du linker til. Men 4234D. Men den er noe dyrere enn ditt budsjett. Men det e4 en maskin som passer bra til nybegynner, men også når du er mer dreven, og krever litt mer av maskina. Jeg har hatt den siden tidlig i høst, og meget fornøyd iallefall.

Hadde jeg ikke kjøpt den, hadde jeg kjøpt janome mylock som andre foreslo lengre oppe her. Den skal være super.

Anonymkode: 017a2...29c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...