AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2022 #1 Skrevet 21. oktober 2022 Mannens søster er like gammel som meg, skilt og tidenes kontrollfreak. Tror det var årsaken til at mannen hennes dro for 20 år siden. Hun skal vite alt min mann og jeg gjør, for så å legge føringer. Nå i helga er vi på hytta sammen, siden vi kom så sent frem bestemte vi oss for at idag skulle vi bare ha Pizza. Hun ville ha hvitløksdressing og ble skikkelig hissig fordi jeg bare hadde hjemmelaget. Så skulle pizzaen deles opp. Jeg og min mann bruker saks til å dele opp pizza, det syntes vi er enkelt. Derfor har vi faktisk ikke kjøpt pizzakutter til å ha på hytta. Hun fysisk dyttet meg vekk og dro frem brødkniv for å skjære opp. Så sa hun at det var det mest idiotiske hun hadde sett. Jeg skjønner at hun aldri hadde sett en saks i bruk på den måten men jeg blir så irritert. Hun er en idiotkjerring. Sånn….. der fikk jeg det ut. Anonymkode: 3c235...a93 6 2
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2022 #2 Skrevet 21. oktober 2022 Snakk om tull, ta dere sammen Anonymkode: bd0ed...7b0 23 4
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2022 #3 Skrevet 21. oktober 2022 Jeg bruker også saks til å klippe pizza. Anonymkode: e6afa...6e1 11
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2022 #4 Skrevet 21. oktober 2022 Hva er det egentlig som ligger bak her? Nå beskriver du kun den siste dråpen som fikk begeret til å renne over for deg. Hva er det som har fylt opp begeret? Anonymkode: 26a69...a24 18 2 9
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2022 #5 Skrevet 21. oktober 2022 Det var også noe å irritere seg over. Spiller det noen rolle om dere brukte brødkniven eller saks til å få delt opp pizzaen? Anonymkode: 5c2b7...73b 6 1
Gjest ti10 Skrevet 21. oktober 2022 #6 Skrevet 21. oktober 2022 Men hvorfor i alle dager reiser du på hyttetur med et menneske du tydeligvis hadde så mye imot i utgangspunktet? Å måtte tilbringe tid sammen med et menneske du ikke kommer overens med, på begrenset plass, antakelig med få eller ingen muligheter til å trekke seg tilbake for alenetid, det er jo oppskriften på eskalering av konflikten.
Snickersogtwist Skrevet 21. oktober 2022 #7 Skrevet 21. oktober 2022 Saks? Det hadde jeg også reagert på tror jeg, det må jo se helt dumt ut, no offence alså, jeg bare visualiserer meg den situasjonen 3 1 3
Hannah80 Skrevet 21. oktober 2022 #8 Skrevet 21. oktober 2022 Nå fikk jeg meg en god latter. Så komisk😂😂 7 1
Hannah80 Skrevet 21. oktober 2022 #9 Skrevet 21. oktober 2022 Snickersogtwist skrev (Akkurat nå): Saks? Det hadde jeg også reagert på tror jeg, det må jo se helt dumt ut, no offence alså, jeg bare visualiserer meg den situasjonen Haha, jeg bruker også saks til å dele opp pizza😎 17
Helene1982 Skrevet 21. oktober 2022 #10 Skrevet 21. oktober 2022 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Mannens søster er like gammel som meg, skilt og tidenes kontrollfreak. Tror det var årsaken til at mannen hennes dro for 20 år siden. Hun skal vite alt min mann og jeg gjør, for så å legge føringer. Nå i helga er vi på hytta sammen, siden vi kom så sent frem bestemte vi oss for at idag skulle vi bare ha Pizza. Hun ville ha hvitløksdressing og ble skikkelig hissig fordi jeg bare hadde hjemmelaget. Så skulle pizzaen deles opp. Jeg og min mann bruker saks til å dele opp pizza, det syntes vi er enkelt. Derfor har vi faktisk ikke kjøpt pizzakutter til å ha på hytta. Hun fysisk dyttet meg vekk og dro frem brødkniv for å skjære opp. Så sa hun at det var det mest idiotiske hun hadde sett. Jeg skjønner at hun aldri hadde sett en saks i bruk på den måten men jeg blir så irritert. Hun er en idiotkjerring. Sånn….. der fikk jeg det ut. Anonymkode: 3c235...a93 Jeg kjenner meg igjen. Jeg irriterer meg også voldsomt over folk som skal blande seg i hvordan jeg løser en oppgave. Jeg spør om hjelp hvis jeg trenger det, men orker ikke kommentarer som: Er det ikke bedre å kutte sitronen i skiver i stedet for båter, burde du ikke heller brukt en større kniv, er det ikke bedre å legge det på et rundt fat? Jeg orker ikke folk som er forsetesjåfører, som alltid skal mene så mye om hvordan andre løser ting. 16 4
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2022 #11 Skrevet 21. oktober 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hva er det egentlig som ligger bak her? Nå beskriver du kun den siste dråpen som fikk begeret til å renne over for deg. Hva er det som har fylt opp begeret? Anonymkode: 26a69...a24 Alt skal gjøres på hennes måte ALTID. Ja dette var dråpen, hun har styrt hele familien i alle år med sine idiotiske ideer og kontrollbehov. Noen eksempler : Hun skulle lese gjennom min tale til min unge da ungen var konfirmant. Og la seg oppi hva jeg hadde skrevet. Ungen min var veldig fornøyd, selvom tanta mente den var upassende. Hun overkjørte min mann fullstendig da faren deres døde. Hun sa faktisk at hun var nærest faren og derfor hadde hun rett til å sørge mest. Og selvsagt var det bare hun som skulle bestemme hva som ble sagt og gjort i begravelsen. Anonymkode: 3c235...a93 6 4 2
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2022 #12 Skrevet 21. oktober 2022 Har en sånn kollega jeg. 😥 Er på nippet til å slutte annenhver uke. Jeg vet ikke hva det er , om det er angst for at hun ikke har kontroll på utfall, eller om det er stress som gjør at hun sliter sånn. Hun kunne fint reagert som dama TS beskriver ihvertfall. Ringer rundt til ansatte for å baksnakke folk. Ekstremt introvert, angst, osv. Anonymkode: 0da0f...03e 4
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2022 #13 Skrevet 21. oktober 2022 Er det sånn at du ikkje orker å krangle med ho? Er du kokfliktsky? Kva skjer om du seie drit og dra liksom? Anonymkode: 9bcb0...4c7 3 1
Silva Pluvialis Skrevet 21. oktober 2022 #14 Skrevet 21. oktober 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Alt skal gjøres på hennes måte ALTID. Ja dette var dråpen, hun har styrt hele familien i alle år med sine idiotiske ideer og kontrollbehov. Noen eksempler : Hun skulle lese gjennom min tale til min unge da ungen var konfirmant. Og la seg oppi hva jeg hadde skrevet. Ungen min var veldig fornøyd, selvom tanta mente den var upassende. Hun overkjørte min mann fullstendig da faren deres døde. Hun sa faktisk at hun var nærest faren og derfor hadde hun rett til å sørge mest. Og selvsagt var det bare hun som skulle bestemme hva som ble sagt og gjort i begravelsen. Anonymkode: 3c235...a93 Med alt dette, en person som styrer rundt og kontrollerer alle, hvorfor dro dere med henne på hytta? 16 2
Gjest supernova_87 Skrevet 21. oktober 2022 #15 Skrevet 21. oktober 2022 Men hva med å snakke med henne, sette grenser for henne. Hun skal mest sannsynlig være din svigerinne i ganske mange år til. Stå opp for dine grenser, si hvordan du vil ha det, inngå kompromisser. Ikke bare klag på KG (altså for all del gjør det også), men løs problemet! Dette får du til!
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2022 #16 Skrevet 21. oktober 2022 Hun vil ha alt på sin måte, og du vil ha alt på din måte. Bli voksne, eller kutt ned på unødvendig kontakt. Anonymkode: 6b392...b3a 1
Helene1982 Skrevet 21. oktober 2022 #17 Skrevet 21. oktober 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hun vil ha alt på sin måte, og du vil ha alt på din måte. Bli voksne, eller kutt ned på unødvendig kontakt. Anonymkode: 6b392...b3a Det er jo ikke det TS beskriver i det hele tatt. Hun vil ikke ha ALT på sin måte, men hun trenger ikke bli forklart hvordan hun skal dele opp en pizza, eller hva som skal stå i konfirmasjonstalen til sitt eget barn. Man kan begrense omgang med familie, men det er som regel ønskelig å finne en måte å omgås på som ikke er konfliktfylt, men som heller ikke resulterer i at noen konstant føler seg overkjørt. Hva legger du i bli voksne? 14 5
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2022 #18 Skrevet 21. oktober 2022 skjønner svigersen din. Hadde noen klippet pizzaen med saks i mitt nærvær hadde jeg sendt dem ut. For godt! Anonymkode: 037b0...087 2
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2022 #19 Skrevet 21. oktober 2022 Ta deg et stort glass vin, legg beina på bordet og trekk pusten dypt. God helg! Anonymkode: dd47c...041 2 1
Blåpille Skrevet 21. oktober 2022 #20 Skrevet 21. oktober 2022 Snickersogtwist skrev (32 minutter siden): Saks? Det hadde jeg også reagert på tror jeg, det må jo se helt dumt ut, no offence alså, jeg bare visualiserer meg den situasjonen Jeg har sett på sånn pizza-serie på Netflix i det siste, og der så jeg en av disse pizzakokkene klipte om sin (ekte italienske) pizza med saks. Så veldig praktisk ut. Føler også jeg har sett den metoden brukt før et sted 🤔 3 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå