AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2022 #1 Skrevet 21. oktober 2022 Hvordan er løpet der og hvordan underviser man? Bøker, ipad, planer, hvor lenge går elevene der osv Fortell meg alt du vet Anonymkode: 23ff9...aa5
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2022 #2 Skrevet 21. oktober 2022 En innføringsklasse er en klasse hvor du forberedes på videregående skole, beregnet for minoritetsspråklige elever. Hos oss kan elevene gå i to år. Vi følger egne læreplaner. Elevene får kjøpe pc, akkurat som alle andre elever. Hva mener du med «hvordan underviser man»? Har du søkt jobb i en slik klasse? I så fall håper jeg du har norsk som andrespråk, norsk, pedagogisk utdannelse og helst spesialpedagogikk i tillegg. Sitat Anonymkode: ff310...4fc
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2022 #3 Skrevet 21. oktober 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): En innføringsklasse er en klasse hvor du forberedes på videregående skole, beregnet for minoritetsspråklige elever. Hos oss kan elevene gå i to år. Vi følger egne læreplaner. Elevene får kjøpe pc, akkurat som alle andre elever. Hva mener du med «hvordan underviser man»? Har du søkt jobb i en slik klasse? I så fall håper jeg du har norsk som andrespråk, norsk, pedagogisk utdannelse og helst spesialpedagogikk i tillegg. Anonymkode: ff310...4fc Gjelder en innføringsklasse på barneskolen sa de og en klasse for voksne. Slik du nevner. Har du link til lærerplanen du/dere bruker? Nei, ikke meg som underviser. Anonymkode: 23ff9...aa5
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2022 #4 Skrevet 21. oktober 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): En innføringsklasse er en klasse hvor du forberedes på videregående skole, beregnet for minoritetsspråklige elever. Hos oss kan elevene gå i to år. Vi følger egne læreplaner. Elevene får kjøpe pc, akkurat som alle andre elever. Hva mener du med «hvordan underviser man»? Har du søkt jobb i en slik klasse? I så fall håper jeg du har norsk som andrespråk, norsk, pedagogisk utdannelse og helst spesialpedagogikk i tillegg. Anonymkode: ff310...4fc Hvorfor norsk for andre språk og spess ped? Anonymkode: 23ff9...aa5
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2022 #5 Skrevet 21. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvorfor norsk for andre språk og spess ped? Anonymkode: 23ff9...aa5 Hvis man skal jobbe i en innføringsklasse, innebærer det at elevene der ikke har gode nok norskkunnskaper til å være i en vanlig klasse. De må med andre ord lære norsk som andrespråk (eller tredje eller fjerde, osv.). Da bør du helst ha undervisningskompetanse i norsk som andrespråk. Spes.ped bør du også ha mtp at det gjerne er elever som har store faglige hull, lærevansker pga traumatisk opplevelser, osv. Anonymkode: 3a229...36f
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2022 #6 Skrevet 21. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Gjelder en innføringsklasse på barneskolen sa de og en klasse for voksne. Slik du nevner. Har du link til lærerplanen du/dere bruker? Nei, ikke meg som underviser. Anonymkode: 23ff9...aa5 Ulike skoler bruker ulike læreplaner, så jeg tviler på at det er noe poeng i at jeg deler våre. Hvis du googler får du flere ulike varianter Anonymkode: ff310...4fc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå