Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan er løpet der og hvordan underviser man? Bøker, ipad, planer, hvor lenge går elevene der osv

Fortell meg alt du vet :)

Anonymkode: 23ff9...aa5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En innføringsklasse er en klasse hvor du forberedes på videregående skole, beregnet for minoritetsspråklige elever. Hos oss kan elevene gå i to år. Vi følger egne læreplaner. Elevene får kjøpe pc, akkurat som alle andre elever. 

Hva mener du med «hvordan underviser man»? Har du søkt jobb i en slik klasse? I så fall håper jeg du har norsk som andrespråk, norsk, pedagogisk utdannelse og helst spesialpedagogikk i tillegg. 

Sitat

Anonymkode: ff310...4fc

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

En innføringsklasse er en klasse hvor du forberedes på videregående skole, beregnet for minoritetsspråklige elever. Hos oss kan elevene gå i to år. Vi følger egne læreplaner. Elevene får kjøpe pc, akkurat som alle andre elever. 

Hva mener du med «hvordan underviser man»? Har du søkt jobb i en slik klasse? I så fall håper jeg du har norsk som andrespråk, norsk, pedagogisk utdannelse og helst spesialpedagogikk i tillegg. 

Gjelder en innføringsklasse på barneskolen sa de og en klasse for voksne. Slik du nevner. Har du link til lærerplanen du/dere bruker?

Nei, ikke meg som underviser.

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Hvorfor norsk for andre språk og spess ped?

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvorfor norsk for andre språk og spess ped?

Hvis man skal jobbe i en innføringsklasse, innebærer det at elevene der ikke har gode nok norskkunnskaper til å være i en vanlig klasse. De må med andre ord lære norsk som andrespråk (eller tredje eller fjerde, osv.). Da bør du helst ha undervisningskompetanse i norsk som andrespråk. Spes.ped bør du også ha mtp at det gjerne er elever som har store faglige hull, lærevansker pga traumatisk opplevelser, osv. 

Anonymkode: 3a229...36f

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Gjelder en innføringsklasse på barneskolen sa de og en klasse for voksne. Slik du nevner. Har du link til lærerplanen du/dere bruker?

Nei, ikke meg som underviser.

Ulike skoler bruker ulike læreplaner, så jeg tviler på at det er noe poeng i at jeg deler våre. Hvis du googler får du flere ulike varianter :) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...