AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2022 #1 Skrevet 21. oktober 2022 Har vært i 2 barnebursdager av, min søster og venninne, koselige bursdager selvsagt men føltes mer som disse var for voksne en selve bursdagsbarnet. Feks stor bursdagsfest for 1 åring og 2 åring, som barnet vil så vidt spise av de kakene som er lagt og bare de voksne som sitter der og babler i vei mens barnet er i sitt😅 Jeg har selv en som blir 2 år snart men her er det bare familien det går i, der vi feirer bare familien med 1-2 kaker og litt gaver ser jo ikke helt vitsen i å invitere mine venner som ikke har noe som helst forhold til barnet mitt. Føler at fleste vil invitere så mange så mulig for å få mer gaver til barnet eller vet jeg.. Anonymkode: 4598e...082 2
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2022 #2 Skrevet 21. oktober 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Har vært i 2 barnebursdager av, min søster og venninne, koselige bursdager selvsagt men føltes mer som disse var for voksne en selve bursdagsbarnet. Feks stor bursdagsfest for 1 åring og 2 åring, som barnet vil så vidt spise av de kakene som er lagt og bare de voksne som sitter der og babler i vei mens barnet er i sitt😅 Jeg har selv en som blir 2 år snart men her er det bare familien det går i, der vi feirer bare familien med 1-2 kaker og litt gaver ser jo ikke helt vitsen i å invitere mine venner som ikke har noe som helst forhold til barnet mitt. Føler at fleste vil invitere så mange så mulig for å få mer gaver til barnet eller vet jeg.. Anonymkode: 4598e...082 Helt normalt her å invitere venner men de er også en del av livet til meg og barnet Anonymkode: e72e7...493 1
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2022 #3 Skrevet 21. oktober 2022 Hadde ikke selskap en gang da mine barn var så små. Familie kom innom og fikk en kaffe når de dukket opp løpet av uken. Barna fikk en muffins med lys de fikk blåse ut. Sånne ting er kun for de voksne. Barn veit ikke en gang hva som skjer. Anonymkode: 04dbb...61a
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2022 #4 Skrevet 21. oktober 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hadde ikke selskap en gang da mine barn var så små. Familie kom innom og fikk en kaffe når de dukket opp løpet av uken. Barna fikk en muffins med lys de fikk blåse ut. Sånne ting er kun for de voksne. Barn veit ikke en gang hva som skjer. Anonymkode: 04dbb...61a Dette jeg tenker ogsåå.. gidder ikke a lage stor fest for 1-2-3 åring som ikke skjønner noe av dette, så bare familien med litt kaker og gaver og når hun får bedre kontakt med venner osv så blir det bare barnebursdag med barnas venner høres bare sykt stress å streve med masse kaker og mat og penger for de voksne folka.. Anonymkode: 4598e...082
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2022 #5 Skrevet 22. oktober 2022 Jeg, for min del, synes det er svært koselig å samle familien da det er tradisjon, og det er viktig for meg å la barnet få treffe familien. Jeg ser ikke problemet med å ta barnet med på tradisjoner tidlig. Dropper dere julemiddag på julaften også da? Barnet skjønner vel ikke stort av det heller. Anonymkode: 1d119...fd5 6
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2022 #6 Skrevet 22. oktober 2022 Jeg liker å lage store selskaper til barna mine og invitere både venner, familie og barnas venner. Hovedsaklig fordi jeg ønsker å bidra til å skape gode relasjoner og minner for barna mine, men også fordi jeg elsker selve planleggingen. Selv om barna ikke har hukommelse når de er små, så kan vi huske for dem. Å invitere familie og venner er også en måte å inkludere disse i barnes liv og vise at vi setter pris på dem ❤️ Anonymkode: 67980...475
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2022 #7 Skrevet 22. oktober 2022 Nei, hva vet du. Du tror familie og gode venner inviterer deg i selskap så ungen deres får en leke til.,,. Ikke fordi de liker å spise kake og drikke kaffe og snakke med deg om bla bla… det er helt uinteressant? Å møtes? Selvsagt er det for de voksne/hele familien som ettåringen er en del av. Finner du det meningsløst, så bør du ikke delta, da. Når skal man møtes, hvorfor er ikke en toårsdag en god anledning? En niårsdagen eller 16-årsdag, er det så forskjell? Din søster eller din gode venninne ønsker å invitere deg, møte deg. Selvfølgelig er det ikke ettåringen som ønsker det. Anonymkode: 3db15...8d9 1
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2022 #8 Skrevet 22. oktober 2022 AnonymBruker skrev (På 21.10.2022 den 18.57): Hadde ikke selskap en gang da mine barn var så små. Familie kom innom og fikk en kaffe når de dukket opp løpet av uken. Barna fikk en muffins med lys de fikk blåse ut. Sånne ting er kun for de voksne. Barn veit ikke en gang hva som skjer. Anonymkode: 04dbb...61a For en merkelig tankegang Anonymkode: e72e7...493
Gjest ti10 Skrevet 22. oktober 2022 #9 Skrevet 22. oktober 2022 Jeg vet om flere som har kjørt full middag osv. på ettårsdagen til den førstefødte, men det blir med det. Det har ikke skjedd med de neste barna, så jeg tror folk rett og slett blir innhentet av hverdagen og får en realitetsorientering når de får flere unger.
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2022 #10 Skrevet 22. oktober 2022 Jeg er enig. Og det er ingenting galt der. De venner jeg inviterte,hadde også barn på mine barns alder. Oss foreldre kjenner hverandre i 30når, helt fra videregående skole og det var også koselig at barn møttes. Barna syntes også det var stas med bursdag selv om de ikke husker det nå. Ikke hver detalj altså men de kjenner hverandre. Nå er barna større og feirer med sine skolevenner. Anonymkode: 2aad0...375
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2022 #11 Skrevet 22. oktober 2022 Jeg tror virkelig de færreste vasker og styrer, ordner kake og pynt for noen ekstra gaver til barna altså 😛 man vet jo omtrent ikke hva man kan ønske seg til så små barn. Men som små barnsforeldre er det jo hverken lett å invitere til andre fester eller middager. Så da blir jo bursdagene måten man kan invitere litt folk, være vertskap og skravle med venner. Rett og slett ta litt intiativ. Anonymkode: 5eff4...c00 2
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2022 #12 Skrevet 22. oktober 2022 Mange av oss har venner som en del av livet for hele familien og ser det like naturlig å invitere dem som familie. Og enhver ettårsdag er mer for de voksne, altså. Men for å få flere gaver? Er du sytten år? Hva med: fordi det er en hyggelig anledning til et selskap med fine folk? Anonymkode: 84c59...ea2
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2022 #13 Skrevet 22. oktober 2022 Ja, en gang før korona arrangerte vi bursdag for så små barn, selvsagt et påskudd for å samle vennegjengen til oss foreldre i samme situasjon. Trivelig påskudd for å møtes 😊 men med ungene etter nr 1 har det ikke vært så mye sånn 😅 Anonymkode: 04603...b60
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå