Gå til innhold

Er dette en grei vinterdress til baby som sitter i vogna?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det der er 100 % polyester. Ville heller gått for en god ulldress og en varm vognpose

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
Rucula skrev (33 minutter siden):

Det der er 100 % polyester. Ville heller gått for en god ulldress og en varm vognpose

Jeg har det, men baby skal opp og bæres innimellom og da bør det vel være noe som tar i mot for snø og vind. 

Anonymkode: 02aea...feb

Skrevet

Men den bobledressen så ikke vind eller regn tett ut? Jeg så ikke så nøye

Skrevet

Denne vil neppe ta imot for snø/regn og vind.

Anonymkode: 5edf3...ecf

• Liker 2
Skrevet

Ville heller kjøpt en brukt reimadress på f.eks Finn.no. De er både varme og tåler litt vær. Hvor gammel er babyen?

• Liker 2
Skrevet

Man bærer jo ikke npr det pisker snø og regn, så den går sikkert helt fint.

Den er for varm om barnet ligger i dunpose for å sove.

Vi brukte ullfleecedress generelt, og ved barnehagestart hadde vi en vanlig parkdress fra HM - så Reima. 

Den der så litt upraktisk ut fordi den mangler mye teknisk for å funke i ruskevær, samtidig som den blir for kald (tror jeg) om barnet sitter oppreist uten mer rundt seg. 

Anonymkode: 9a13f...968

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Man bærer jo ikke npr det pisker snø og regn, så den går sikkert helt fint.

Den er for varm om barnet ligger i dunpose for å sove.

Vi brukte ullfleecedress generelt, og ved barnehagestart hadde vi en vanlig parkdress fra HM - så Reima. 

Den der så litt upraktisk ut fordi den mangler mye teknisk for å funke i ruskevær, samtidig som den blir for kald (tror jeg) om barnet sitter oppreist uten mer rundt seg. 

Anonymkode: 9a13f...968

Hadde dere parkdress og ikke vinterdress?

Skrevet
Supersmurf skrev (58 minutter siden):

Ville heller kjøpt en brukt reimadress på f.eks Finn.no. De er både varme og tåler litt vær. Hvor gammel er babyen?

9 mnd midt på vinteren.

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

9 mnd midt på vinteren.

Dvs i januar.

Skrevet
Rucula skrev (1 time siden):

Men den bobledressen så ikke vind eller regn tett ut? Jeg så ikke så nøye

Den er vannavstøtende, da er den vel kanskje litt vindtett også...

Skrevet

En vanlig vinterdress blir vel for mye og klumpete oppi vognposen?

Skrevet

Ikke kjøp den, og ikke belag deg på vinterdress i vogna. Bruk en ordentlig dunpose, og kjøp en ordentlig vinterdress (som er vannavstøtende og tåler litt hvis babyen skal sitte litt på bakken og leke/sitte på babyakebrett) og tre den på baby når hun/han skal ut av vogns. Feks fra Reflex/bergans. De er ikke så dyre siden de ikke blir brukt så lenge og ikke så ofte.

Anonymkode: 1376b...137

• Liker 1
Skrevet

Ja, som den over sier så blir det klumpete med den dressen der. Jeg brukte 100% ull i dress, ullsokker, tøfler, ull-lue og putta babyen i ullvognpose den verste vinteren. 

Anonymkode: 20646...d9c

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Ikke kjøp den, og ikke belag deg på vinterdress i vogna. Bruk en ordentlig dunpose, og kjøp en ordentlig vinterdress (som er vannavstøtende og tåler litt hvis babyen skal sitte litt på bakken og leke/sitte på babyakebrett) og tre den på baby når hun/han skal ut av vogns. Feks fra Reflex/bergans. De er ikke så dyre siden de ikke blir brukt så lenge og ikke så ofte.

Anonymkode: 1376b...137

Takk, dette var et nyttig råd. 

Skrevet

Sorry, jeg driter meg ut nå. Måtte inn på linken din igjen. Den er vannavstøtende og tåler vind og dårlig vær. Jeg har den og den er glatt så den blir ikke klumpete. Jeg bruker den og ullvognpose fra Emmaljunga. Funker fint. Kjøp tøfler til den så er baby sikra. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Sorry, jeg driter meg ut nå. Måtte inn på linken din igjen. Den er vannavstøtende og tåler vind og dårlig vær. Jeg har den og den er glatt så den blir ikke klumpete. Jeg bruker den og ullvognpose fra Emmaljunga. Funker fint. Kjøp tøfler til den så er baby sikra. 

Takk:)

• Liker 1
Skrevet

Lillelam.no har salg på ulldresser som har gått ut av fargesortiment lys rosa, lys blå og hvit

Anonymkode: 010e5...a45

Skrevet

Dersom du er på jakt etter litt rimeligere uteklær har Reflex eller Name It gode klær. Jeg fikk den i gave i størrelse 68, og syns den er klumpete som mange andre her nevner. I vognen bruker jeg heller ullklær og vognpose, og har en vanntett og vindtett vinterdress som barnet kan bruke om hen vil sitte på bakken og lignende. Den dressen du linker til ble barnet klam av, og jeg syns ikke den var verken vann eller vind avvisende. 

Anonymkode: 4c46c...619

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

9 mnd midt på vinteren.

Da ville jeg kjøpt en vinterdress med bedre kvalitet. Veldig greit å ha hvis baby skal sitte på akebrett, i snøen eller bæres i bæremeis. Brukte babydresser er også lett å få solgt videre, og de blir ikke utslitt. I vogn ville jeg bare brukt en god og varm vognpose ulldress. Du får tenke litt på hvilket behov dere har før du bestemmer deg.

• Liker 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...