AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2022 #1 Skrevet 21. oktober 2022 Hei! Jeg er en lærerstudent med litt spørsmål. Dersom barnet ditt blir mobbet, hva forventer du at lærer gjør? Åpenbart å være investert i problemet og ta i et tak for barnet, men hva slags jobb rent praktisk mener dere læreren bør gjøre? Til tross for mye arbeid med mobbing er det jo ofte lettere sagt enn gjort å faktisk få en slutt på det når det gjelder enkelte barn som mobber andre. Spent på innspill. Anonymkode: 9ee00...bae
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2022 #2 Skrevet 21. oktober 2022 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Hei! Jeg er en lærerstudent med litt spørsmål. Dersom barnet ditt blir mobbet, hva forventer du at lærer gjør? Åpenbart å være investert i problemet og ta i et tak for barnet, men hva slags jobb rent praktisk mener dere læreren bør gjøre? Til tross for mye arbeid med mobbing er det jo ofte lettere sagt enn gjort å faktisk få en slutt på det når det gjelder enkelte barn som mobber andre. Spent på innspill. Anonymkode: 9ee00...bae At de ser hele bildet. At de ikke tror mobberen er den som blir mobbet og de andre får skylden npr det egentlig er omvendt. Vær sikker! Utspekulærte en del av barna rett og slett! Sett det flere ganger. Se ekstra til barnet. Snakk med foreldre til barnet som mobber. Noen ganger vil jeg gå så langt som å si at større instanser bør kobles på for å hjelpe offeret. Vil og tro at en del mobbere ikke har det bra hjemme. Så følg med. Anonymkode: 2642f...8a1 2
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2022 #3 Skrevet 21. oktober 2022 Ikke gjør dette: Ha møte mellom mobberne (som gjerne er flere) og mobbeoffer i samme rom. Jeg ble utsatt for dette,og fikk skikkelig traumer etterpå. De var 4 stk som hamret på med løgner på løgner for hva jeg liksom skulle ha gjort. Lærerne trodde jo på flertallet, og jeg fikk beskjed om å smile mer🤬 Skjerm offeret. Ta kontakt med mobberne foreldre. Hvis ikke det hjelper, kan du gå oppover i systemet. Alle skoler SKAL ha en beredskapsplan når det gjelder mobbing. Veldig bra at du tenker på dette❤️ Anonymkode: f584d...09f
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2022 #4 Skrevet 21. oktober 2022 1 hour ago, AnonymBruker said: Hei! Jeg er en lærerstudent med litt spørsmål. Dersom barnet ditt blir mobbet, hva forventer du at lærer gjør? Åpenbart å være investert i problemet og ta i et tak for barnet, men hva slags jobb rent praktisk mener dere læreren bør gjøre? Til tross for mye arbeid med mobbing er det jo ofte lettere sagt enn gjort å faktisk få en slutt på det når det gjelder enkelte barn som mobber andre. Spent på innspill. Anonymkode: 9ee00...bae Dette er jo ikke en enkelt lærer sin oppgave, dette er noe skolen tar tak i. Lærer og andre ansatte ved skolen er pliktig å melde inn om mobbing. Da opprettes en 9A-sak, også blir det i samarbeid med ledelsen utarbeidet en handlingsplan og satt i gang ulike tiltak tilpasset den enkelte situasjonen. Hva som er riktig å gjøre eller jeg som forelder forventer kommer an på situasjonen og de involverte barna. Anonymkode: 5582a...e11 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå