Dødspingvinen Skrevet 2. desember 2005 #1 Skrevet 2. desember 2005 Fikk krage med til pusen i dag etter sterilisering. Såret er ikke bandasjert eller dekt til på noen måte, så kragen er liksom alt vi har. Men pus takler ikke kragen. Den er alt for stor, så ho kan ikke komme til mat eller drikke med den på. Og den er ikke særlig vanskelig å rive av heller. Kan jeg erstatte kragen med noe annet? Vet at noen her inne lagde body av strømebukser, fungerte det? Vil ikke tvinge ho til å ha på kragen som ho mistrives så med, men vil jo helst holde ho vekk fra såret og.
Mossa Skrevet 2. desember 2005 #2 Skrevet 2. desember 2005 Forsøk med en strømpebukse du. Funker det er jo det helt supert. Og kontakt vet. for å få en krage som passer...det skal nemlig være mulig å spise/drikke med den på!!
Gjest Gjest Skrevet 2. desember 2005 #3 Skrevet 2. desember 2005 Jeg fikk beskjed av dyrlegen om å kutte litt i kragen slik at pus kom ned til matskålen, evt. ta den av og passe på henne mens hun spiste. Selve kragen måtte jeg feste med et bånd gjennom de "løkkene" øverst slik at hun ikke skulle få den av. Man kan jo ikke fotfølge dem 24 timer i døgnet heller. Dere kan tro pus så ut med hvit plastkrage og rosa sløyfe.
Dødspingvinen Skrevet 2. desember 2005 Forfatter #4 Skrevet 2. desember 2005 Nå har vi gjort som gjest, og klippet den ned en god del. Så nå kommer ho til vann og mat. Det hjelper en del. Gjennomsiktig krage med hvit silkesløyfe (silkebånd var det eneste vi hadde). Ser veldig vakker ut. Vedder på at min og gjest sin katt ville sett vakre ut sammen. De kunne startet ny mote. Det går mye bedre nå som mesteparten av bedøvelsen er ute. Det virker ikke som om ho har vondt i det hele tatt, så det er jeg veldig glad for.
Gjest gjest1 Skrevet 3. desember 2005 #5 Skrevet 3. desember 2005 Hannkatten min skal til dyrlegen på mandag for å kastreres. Håper det går like fint med min som det har gjort med pusen din.
Gjest Gjest Skrevet 3. desember 2005 #6 Skrevet 3. desember 2005 Det går mye bedre nå som mesteparten av bedøvelsen er ute. Det virker ikke som om ho har vondt i det hele tatt, så det er jeg veldig glad for. ← Etter det jeg erfarte med min pus blir det mer ubehag etter et par dager når såret begynner å gro ordentlig og det kanskje strammer i stingene. Jeg husker pus var svært frustrert da hun ikke greide å hoppe opp på yndlingsplassen. Du må fortelle hvordan det går når stingene skal tas. Min pus er så kilen på magen at dyrlegen måtte bedøve henne for å få henne rolig nok til å komme til med saksa.
Dødspingvinen Skrevet 3. desember 2005 Forfatter #7 Skrevet 3. desember 2005 Ho klarer seg faktisk ganske fint i dag. Har sovet masse, og fungerer egentlig ganske greit. Ikke like spretten, naturligvis, men ho klarer fint å komme seg opp i sofaen for eksempel. Ho tolererer kragen, men ikke noe mer. Den er ikke noe populær.
Gjest Gjest_Carmen_* Skrevet 4. desember 2005 #8 Skrevet 4. desember 2005 Heisan! Håper det går bra med katten din. Har selv små hunder, og etter operasjon har jeg brukt babysparkebukse uten føtter. Det har fungert kjempefint. Krage er ikke veldig behagelig for dem. Lykke til!
Dødspingvinen Skrevet 4. desember 2005 Forfatter #9 Skrevet 4. desember 2005 Har måttet fjerne kragen. Såret har fått grodd i to døgn nå, og jeg får bare håpe at det er nok. Ho greier å vri seg på en måte som gjør at kragen ikke fungerer uansett. Klarer å komme seg til såret om ho vil. Får bare ta sjansen på at ho ikke gnager på stingene. Så langt ser såret veldig fint ut, og ho har bare vasket vekk operasjonsvæske og blod.
minienthe Skrevet 5. desember 2005 #10 Skrevet 5. desember 2005 nylonstrømpebukser fungerte dårlig her ihvertfall, et glefs og borte var den
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå