AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2022 #1 Skrevet 21. oktober 2022 Inspirert av en annen tråd ønsker jeg vite mer om samisk folketro og overtro. Hvilke evner har og hadde folk som er knyttet til det okkulte og samiske? Fortell Jeg har et eksempel som jeg har hørt av en venninne med samisk bakgrunn. En hun kjente kunne kommunisere med dyr, altså «snakke» med dyr, på en annen måte enn vi vanlige folk kan Anonymkode: 50025...22e
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2022 #2 Skrevet 21. oktober 2022 Samiske er vanlige folk. De kan akkurat det samme som andre. De har bare egne navn på det. Anonymkode: 5dad7...2c6 2
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2022 #3 Skrevet 21. oktober 2022 You name it? I name it ganning. Den gamle samiske overtroen var at der var en type djevel man kunne møte på i naturen. Jeg husker dessverre ikke hva den djevelen het. Men den var kjent for å ta barn. Og hvis man så den skulle man kaste steiner og annet etter den. Anonymkode: fb09a...dee
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2022 #4 Skrevet 21. oktober 2022 Mener du huldra? Anonymkode: 5dad7...2c6
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2022 #5 Skrevet 21. oktober 2022 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Samiske er vanlige folk. De kan akkurat det samme som andre. De har bare egne navn på det. Anonymkode: 5dad7...2c6 Du skjønner vel hva jeg mener, ikke kveruler AnonymBruker skrev (20 minutter siden): You name it? I name it ganning. Den gamle samiske overtroen var at der var en type djevel man kunne møte på i naturen. Jeg husker dessverre ikke hva den djevelen het. Men den var kjent for å ta barn. Og hvis man så den skulle man kaste steiner og annet etter den. Anonymkode: fb09a...dee Ganning er vel bare en liten del av dette, og er å kaste vond trolldom over noen. Jeg vil høre historier og andre ting, helst rett fra noen som er samiske eller har røtter AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Mener du huldra? Anonymkode: 5dad7...2c6 Nei? Anonymkode: 50025...22e
Sommer2464 Skrevet 21. oktober 2022 #6 Skrevet 21. oktober 2022 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Mener du huldra? Anonymkode: 5dad7...2c6 Huldra er norsk aldri vært samisk.
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2022 #7 Skrevet 21. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Inspirert av en annen tråd ønsker jeg vite mer om samisk folketro og overtro. Hvilke evner har og hadde folk som er knyttet til det okkulte og samiske? Fortell Jeg har et eksempel som jeg har hørt av en venninne med samisk bakgrunn. En hun kjente kunne kommunisere med dyr, altså «snakke» med dyr, på en annen måte enn vi vanlige folk kan Anonymkode: 50025...22e Du gir deg ikke, dette er vel det 4. eller 5. tråden om dette tullet.. Og nå prøver du å utgi deg som en annen. "inspirert" av dine egne tanker og tråder tenker jeg du mener.. Si hva du vil. Men aldri før har det blitt opprettet så mange tråder om dette tullet på så kort tid. Anonymkode: bf967...6bc 2 1
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2022 #8 Skrevet 21. oktober 2022 Sommer2464 skrev (6 minutter siden): Huldra er norsk aldri vært samisk. Er huldra norsk? Trodde det var en fe. Altså ikke norsk. Huldra ble blant annet beskyldt for å ta barn oppe i nord. Derfor jeg spurte. Anonymkode: 5dad7...2c6
Sommer2464 Skrevet 21. oktober 2022 #9 Skrevet 21. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Er huldra norsk? Trodde det var en fe. Altså ikke norsk. Huldra ble blant annet beskyldt for å ta barn oppe i nord. Derfor jeg spurte. Anonymkode: 5dad7...2c6 Skjønner men huldra er uansett en del av norsk folketro😉 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå