Gå til innhold

Visning

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mange meglere bruker fortsatt visningspåmelding. Har du høyere terskel for å gå når det er påmelding? Eller kan man gå selv om man ikke har meldt seg på? Hva gjør dere? Jeg tenker det er greit å gå selv om man ikke har meldt seg på, men gjør andre det?

Merker at det er mye mindre folk på visning nå, men det har også kanskje med høyere boligrente å gjøre.

Anonymkode: cd918...d18

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Nei, det at det er påmelding hadde ikke ført til noen høyere terskel for meg for å dra på visning om jeg virkelig likte leiligheten.

Etter hva jeg har lest i media i det siste, så er det markedet og boliglånsrentene som har dempet oppmøte på visninger. Ser også at boliger i mitt favorittstrøk (som jeg holder øye med for moro skyld) som før ble revet bort dagen etter siste visning, nå ligger ute i ukesvis etterpå uten å bli solgt. Flotte boliger (leiligheter) som var kjempepopulære i årevis før dette og ALLTID ble solgt dagen etter visning. Noen for hundretusenvis av kroner over prisantydning.

Hvis jeg bråbestemte meg for å dra på visning et sted samme dag som visning var, ville jeg kanskje bare ringt megler og spurt om det er greit å møte opp uten å booke tid på nettet først. Ellers tror jeg egentlig ikke de ville nektet deg adgang om du bare kom og ringte på og sa du kom spontant på visning. Med dagens tregere marked har de nok ikke råd til eller lyst til å kaste ut en potensiell kjøper! :) 

Endret av Million
la til noe
  • Liker 1
Skrevet

Ulempen ved å ikke melde seg på er jo at man risikerer at visningen har blitt avlyst pga. ingen påmeldte.

Men ja, terskelen er høyere nå som man må melde seg på visning. Tidligere pleide vi bare å slenge oss i bilen og gå på de aktuelle visningene som måtte være i nærområdet akkurat da (typisk var det en bolig vi ville se også så vi om det var noe annet vi kunne slenge innom og se samtidig) Nå gjør vi ikke det lenger, så det er nok en del boliger som kanskje kunne har vært midt i blinken uten at det helt kom fram av annonsen som vi har gått glipp av, ja. 

Anonymkode: 9229e...235

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde nylig vising hvor bare 5 hadde meldt seg på. Og megler hadde da ringt megler som hadde fått det bekreftet at de kom. Så vi vasket, stylet, tente lys og div.. men INGEN kom. Så det var jo litt skuffende. Mye styr i forkant og megler fikk jo 3500kr for å stå der alene i 1 time.. 

Anonymkode: 358da...ce4

Skrevet

Tre ukers tid siden, var jeg på visning og det var fullt. Så mange at det å få spurt megleren et spørsmål var nærmest umulig. Tyve forskjellige interessenter, kanskje? 

Anonymkode: 1eabd...5de

Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Tre ukers tid siden, var jeg på visning og det var fullt. Så mange at det å få spurt megleren et spørsmål var nærmest umulig. Tyve forskjellige interessenter, kanskje? 

Anonymkode: 1eabd...5de

Jøss, da har ting snudd veldig på 3 uker..i Oslo? Har inntrykk av at det er veldig labert oppmøte nå, mest pga de som tidligere ønsket å kjøpe er redde for selv ikke å få solgt - og at de da avventer hvis de kan.  Skal ha visning i morgen og er spent på om det kommer noen… får høre med megler i morgen tidlig om det er noen påmeldte - før jeg styrer for mye med siste finishen.

Anonymkode: 8fcfe...e3f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...