Gå til innhold

Hva slags sengesett liker deres 13 år gamle jenter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tenker julegave og barnebarnet  på 13 år er ferdig med Mikke Mus sengetøyet, og vil ha noe litt mer voksent.

Jeg og hun har sett i nettbutikken til kid og Princess, men ingenting faller i smak.

Hun vil ha i silke sier hun, men mener vel sateng, men det blir uaktuelt siden det er dyrt.

Jenta er veldig jentete og liker farger men ikke rosa og gult lengre, heller ikke ensfarget og blomstrete.

Ikke så mye igjen å veldig imellom da egentlig.

De er veldig nøye i den alderen og har litt store krav synes jeg.

Anonymkode: 5226a...9e8

Skrevet
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Jeg tenker julegave og barnebarnet  på 13 år er ferdig med Mikke Mus sengetøyet, og vil ha noe litt mer voksent.

Jeg og hun har sett i nettbutikken til kid og Princess, men ingenting faller i smak.

Hun vil ha i silke sier hun, men mener vel sateng, men det blir uaktuelt siden det er dyrt.

Jenta er veldig jentete og liker farger men ikke rosa og gult lengre, heller ikke ensfarget og blomstrete.

Ikke så mye igjen å veldig imellom da egentlig.

De er veldig nøye i den alderen og har litt store krav synes jeg.

Da får hun ønske seg det til jul eller spare opp selv om det er dyrt. Her er hun fornøyd uansett. Liker godt flanell på vinteren da det er varmt. Silke/sateng er jo kaldt no. 

Anonymkode: cd558...a4f

Skrevet

Det er veldig populært med blomstrete, men hvis hun ikke liker det ugår jo det. 

Har dere sett på Rusta og Jysk? Kanskje dere finner noe der, mye fint å velge i.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Da får hun ønske seg det til jul eller spare opp selv om det er dyrt. Her er hun fornøyd uansett. Liker godt flanell på vinteren da det er varmt. Silke/sateng er jo kaldt no. 

Ts her

Hun vet ikke hvordan det er å sove i sateng/silke og vil ha det kun fordi influencere selger de på bloggen sin.

Jeg er litt sjokkert over hvor kravstor sånne småjenter har blitt. Når mine døtre var på samme alder, sov de i det jeg la på sengen, med det var for 30 år siden da.

• Liker 1
Skrevet
Nellikpiken skrev (1 minutt siden):

Det er veldig populært med blomstrete, men hvis hun ikke liker det ugår jo det. 

Har dere sett på Rusta og Jysk? Kanskje dere finner noe der, mye fint å velge i.

På Rusta har de svenske mål på sengesett… Vet ikke om det gjelder alle men ihvertfall de jeg har sett på. 

Anonymkode: 2d1e1...ea4

Skrevet

Vet at de gjerne vill ha putetrekk i silke/sateng pga det er mye bedre for håret og sånn. Men utenom det, vil IKKE min datter på 14 sove i det, som på dyna, kaldt og ubehagelig sier hun 

Anonymkode: dce1d...567

• Liker 1
Skrevet

Jeg tenkte også at hvis hun hverken vil ha blomstrete eller ensfarget da utgår det meste, men Princess har faktisk noen sette med geometriske mønstere på. De er ganske dyre, men det er lenge til jul, så kanskje de dukker opp på tilbud før det.

Anonymkode: 25e16...4bb

Skrevet

Princess har 50% på sateng flere ganger i året. Kanskje det kommer tilbud før jul? 

Men hvis dere har kikket dere gjennom utvalget på nett og hun ikke liker noen ting, da liker hun jo ingenting da. Kanskje det er lettere å se sengetøyet i butikken?

Anonymkode: 0314d...d3d

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Hest. 

Anonymkode: 2445d...6b5

Skrevet

Marius-sengesett, de har det på Princess.... Men hun liker vel ikke det heller da....

Anonymkode: dcd8a...cea

Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Ts her

Hun vet ikke hvordan det er å sove i sateng/silke og vil ha det kun fordi influencere selger de på bloggen sin.

Jeg er litt sjokkert over hvor kravstor sånne småjenter har blitt. Når mine døtre var på samme alder, sov de i det jeg la på sengen, med det var for 30 år siden da.

Kravstort å ønske seg sengesett til jul? Ja okei..

Anonymkode: d4346...b39

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

https://jysk.no/search?query=Sateng sengesett&type=product

Her var det mye rimelig, kanskje et «mønster» som er aktuelt? 

Der var mange fine. Må jo være flere der som hadde vært grei til hun vel? Spar kjøp har salg til 50-100kr av og til og. Med blomster(som mange her liker) og andre.

Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Marius-sengesett, de har det på Princess.... Men hun liker vel ikke det heller da....

Anonymkode: dcd8a...cea

Det var stygt sa hun

Ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Jeg mente ikke at hun er kravstor som ønsker seg sengesett til jul, men det er kravstort å ønske seg silke sengesett når hun ikke vet hvordan det er å sove i det, kun fordi Paradise Hotel influencere reklameres for det .

Ts

Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg mente ikke at hun er kravstor som ønsker seg sengesett til jul, men det er kravstort å ønske seg silke sengesett når hun ikke vet hvordan det er å sove i det, kun fordi Paradise Hotel influencere reklameres for det .

Ts

Kravstort og kravstort. Helt vanlig å være opptatt av kjendiser og det som er in i den alderen. Det var vi også :) ball genser og addidas bukser med klapping i sidene var høyeste ønsker på jord da jeg var tenåring, selv om vi aldri hadde hatt det på oss. (De buksene var fæle, og iskaldt vinterstid).

Både princess og kid har gjerne 50 % på sengetøy før jul.

Vil du gjøre henne glad, så finner du lett tak i god kvalitet til ok pris om du følger med litt i salgsaviser/nettbutikk.

Ikke er det en dum gave heller. De sengesettene holder i årevis, og er faktisk nydelig mykt å ligge i. Bytta ut alle mine til sateng nylig :) 

I forhold til alt annet utnyttig, dyrt ræl tenåringer ønsker seg, så er jo satengsengesett faktisk et fornuftig ønske.

Anonymkode: ab746...098

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Hun mente kravstor mht stoffkvalitet (krepp, sateng, silke, bomull, flanell...) og mønster og farge. Det høres ut som trettenåringen har mange spesifikke krav til hvordan dette sengesettet skal se ut.

Når ts sier det er litt kravstort så skjønner jeg henne. Mitt tenåringsbarn sover i hvilket som helst sengesett jeg skifter på sengene med. Ingen spesifikke krav til farge og utførelse. I ts sitt tilfelle høres det ut som ikke noe vil falle i smak av hva man får kjøpt i vanlige sengeutstyrsbutikker.

Anonymkode: 8662d...6d9

• Nyttig 1
Skrevet

Alle generasjoner har sine preferanser. Syns du er smålig som gjør narr av ditt eget barnebarn. 
Sengesett i sateng/silke er ikke så dyrt når det er snakk om til en enkeltdyne, og butikkene har med jevne mellomrom 40-50% rabatt på sengetøy. Kjøp et ensfarget sengesett, det er tryggere enn Marius-mønster som er en 30år+ greie. 
Hvor mye penger bruker du på julegave til barnebarnene dine? Spør siden du synes 300kr i fullpris er dyrt. 

Anonymkode: 1c433...ff5

Skrevet

Krepp er veldig moderne igjen. Dette (det regnbuefargede) er sengesettet som ble utsolgt overalt etter det gikk viralt på tiktok

image.thumb.png.e0463f69f9bf02f6de61e8e91ef3f7ac.png

Anonymkode: 7e1c9...3f1

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Alle generasjoner har sine preferanser. Syns du er smålig som gjør narr av ditt eget barnebarn. 
Sengesett i sateng/silke er ikke så dyrt når det er snakk om til en enkeltdyne, og butikkene har med jevne mellomrom 40-50% rabatt på sengetøy. Kjøp et ensfarget sengesett, det er tryggere enn Marius-mønster som er en 30år+ greie. 
Hvor mye penger bruker du på julegave til barnebarnene dine? Spør siden du synes 300kr i fullpris er dyrt. 

Anonymkode: 1c433...ff5

Hun vil ikke ha ensfarget sengesett.

Hun skal selvfølgelig få mer til jul enn sengesett.

ts

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...