AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2022 #1 Skrevet 21. oktober 2022 Er 31 år, ingen sykdommer, røyker ikke, drikker ikke og snuser ikke. For 3 år siden var jeg gjennom et brudd som gjorde at jeg drakk alt for mye i noen måneder og var på avrusning i 14 dager etter henvisning fra fastlege. På grunn av dette har jeg fått avslag hos 4 forsikringsselskaper. Syns det er uforståelig, da folk som røyker får forsikring mot en høyere pris. Noen andre som har fått avslag på forsikring? Har klaget på vedtakene og fått beskjed om at jeg kan søke igjen når det har gått 5 år og 10 år (forskjellige steder). Anonymkode: 2d5d7...ae3
Million Skrevet 21. oktober 2022 #2 Skrevet 21. oktober 2022 Oi, det var strengt. Men jeg antar de bygger sitt avslag på statistikk og sannsynlighetsberegning. Risikoen for tilbakefall er kanskje stor blant alkoholikere? Du skriver at de har svart at du kan søke igjen når det har gått 5 år. Fem år siden du sluttet å drikke eller fem år fra avslaget? Om det er fem år fra du sluttet å drikke er det jo bare et par år igjen. Når du sier personforsikring, mener du en sånn som inkluderer uførhet?
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2022 #3 Skrevet 21. oktober 2022 Million skrev (7 minutter siden): Oi, det var strengt. Men jeg antar de bygger sitt avslag på statistikk og sannsynlighetsberegning. Risikoen for tilbakefall er kanskje stor blant alkoholikere? Du skriver at de har svart at du kan søke igjen når det har gått 5 år. Fem år siden du sluttet å drikke eller fem år fra avslaget? Om det er fem år fra du sluttet å drikke er det jo bare et par år igjen. Når du sier personforsikring, mener du en sånn som inkluderer uførhet? Fem år fra avrusning, så om to år Det gjelder ufør og alvorlig/kritisk sykdom. Anonymkode: 2d5d7...ae3
Million Skrevet 21. oktober 2022 #4 Skrevet 21. oktober 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Fem år fra avrusning, så om to år Det gjelder ufør og alvorlig/kritisk sykdom. Anonymkode: 2d5d7...ae3 Har du fagforening på jobben din? Er du medlem der? Hvis ikke, sjekk hva fagforeningen evt kan tilby av forsikringer. Har de uføreforsikring i medlemsskapet, så melder du deg inn i fagforeningen med en gang. Jeg er uføretrygdet selv, og vår fagforening på jobben jeg hadde, inkluderte en veldig god personforsikring med uføreforsikring i som en del av medlemsfordelene. Den forsikringen har jeg god nytte av i dag. Får utbetalt noen tusen ekstra hver måned i uføreforsikring, og når jeg fyller 67, blir den omgjort til pensjonsutbetaling livet ut. Alt takket være et medlemsskap i en fagforening som jeg betalte noen få hundrelapper i måneden for å være medlem av. 1
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2022 #5 Skrevet 21. oktober 2022 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Er 31 år, ingen sykdommer, røyker ikke, drikker ikke og snuser ikke. For 3 år siden var jeg gjennom et brudd som gjorde at jeg drakk alt for mye i noen måneder og var på avrusning i 14 dager etter henvisning fra fastlege. På grunn av dette har jeg fått avslag hos 4 forsikringsselskaper. Syns det er uforståelig, da folk som røyker får forsikring mot en høyere pris. Noen andre som har fått avslag på forsikring? Har klaget på vedtakene og fått beskjed om at jeg kan søke igjen når det har gått 5 år og 10 år (forskjellige steder). Anonymkode: 2d5d7...ae3 Tja det er jo ganske logisk at ett slikt missbruk ikke er noe de ønsker å ta før du evt har bevist at det ikke er noe missbruk over tid. Om de tenger inn en alkoholiker så kunne de jo like gjerne bare utbetalt pengene samme dag 😂 Anonymkode: e0a85...06b
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2022 #6 Skrevet 21. oktober 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Tja det er jo ganske logisk at ett slikt missbruk ikke er noe de ønsker å ta før du evt har bevist at det ikke er noe missbruk over tid. Om de tenger inn en alkoholiker så kunne de jo like gjerne bare utbetalt pengene samme dag 😂 Anonymkode: e0a85...06b Det er veldig fordomsfullt å si 😅 Røyk/kols, alvorlig fedme osv kan være like risikofylt som det å drikke for mye Anonymkode: 2d5d7...ae3
Million Skrevet 21. oktober 2022 #7 Skrevet 21. oktober 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Det er veldig fordomsfullt å si 😅 Røyk/kols, alvorlig fedme osv kan være like risikofylt som det å drikke for mye Anonymkode: 2d5d7...ae3 Etter hva jeg forstår, så sliter jo også mennesker i de gruppene med å få tegnet livsforsikringer/uføreforsikringer også da. Det er det jo en grunn til. Forsikringsselskapene ønsker ikke høyrisikokunder som de nesten må regne med å måtte utbetale til, før eller siden. 1
Gjest theTitanic Skrevet 21. oktober 2022 #8 Skrevet 21. oktober 2022 AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Er 31 år, ingen sykdommer, røyker ikke, drikker ikke og snuser ikke. For 3 år siden var jeg gjennom et brudd som gjorde at jeg drakk alt for mye i noen måneder og var på avrusning i 14 dager etter henvisning fra fastlege. På grunn av dette har jeg fått avslag hos 4 forsikringsselskaper. Syns det er uforståelig, da folk som røyker får forsikring mot en høyere pris. Noen andre som har fått avslag på forsikring? Har klaget på vedtakene og fått beskjed om at jeg kan søke igjen når det har gått 5 år og 10 år (forskjellige steder). Anonymkode: 2d5d7...ae3 Du får sikkert dødsfallsforsikring, men ikke uføreforsikring. Livsforsikring er bestående av begge men de kan deles opp.
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2022 #9 Skrevet 21. oktober 2022 Personforsikringer må man tegne mens man fremdeles er ung og frisk. Det er dyrt eller umulig å få slike når man er kommet dit at helseproblemer er begynt å dukke opp. Anonymkode: 97389...508
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2022 #10 Skrevet 22. oktober 2022 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Det er veldig fordomsfullt å si 😅 Røyk/kols, alvorlig fedme osv kan være like risikofylt som det å drikke for mye Anonymkode: 2d5d7...ae3 Fordomer er det ikke, det er beviselig økt risiko og alt det du nevnte der er også punkter selskapene ikke er spesielt interessert i. Det handler jo om at risikoen for død/sykdom/uføre hos mennesker som da for eksempel har en historie med mye alkoholmisbruk er vurdert til å være for høy av selskapene og ja som du sier finnes det også en hel masse andre ting hvor risiko også vurderes høyt. Man må for eksempel betale svindyrt for å røyke og må være røyke fri i ca 1 år mener jeg det er før man kan få det fjernet i papirene. Anonymkode: e0a85...06b
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2022 #11 Skrevet 22. oktober 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Fordomer er det ikke, det er beviselig økt risiko og alt det du nevnte der er også punkter selskapene ikke er spesielt interessert i. Det handler jo om at risikoen for død/sykdom/uføre hos mennesker som da for eksempel har en historie med mye alkoholmisbruk er vurdert til å være for høy av selskapene og ja som du sier finnes det også en hel masse andre ting hvor risiko også vurderes høyt. Man må for eksempel betale svindyrt for å røyke og må være røyke fri i ca 1 år mener jeg det er før man kan få det fjernet i papirene. Anonymkode: e0a85...06b 2 år 😊 Anonymkode: a9613...f93
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå