Gå til innhold

Hva er det med Posten/Bring og pakkekaoset deres?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når jeg skal få eller sende en pakke med Posten, går den ofte i sikksakk gjennom landet. Akkurat nå venter jeg på en større pakke som hadde forventet ankomst onsdag. Ja, for to dager siden.

Den har vært i Bergen, like ved der jeg bor, men reiste så en svipptur til Kristiansand før den kom tilbake:

IMG_20221021_152554.thumb.jpg.c064b92aa13ffb94a0dd3f6caf1bab4a.jpg

Sånt skjer stadig vekk. Hva er dette for noe tull? Nå har jeg ventet på utlevering i hele i dag, men telefonen om det kommer aldri. Sannsynligvis dumpes pakken, bestilt som "rett på døren"-hjemlevering, på post-i-butikk i bygda en mil unna. For dét også skjer i 4 av 5 tilfeller.

Hvor vanskelig kan det være å sende og spore pakker korrekt? Eller er dette en form for sysselsetting?

Anonymkode: 78c90...1fa

• Liker 2
Skrevet

Jeg venter fortsatt på en pakke jeg skulle fått levert 30. September. Har ikke fått noe sporing heller :(

Anonymkode: 1c6f3...07c

Skrevet

Ser via jobben at dette hender en sjelden gang. Privat er jeg veldig fornøyd med Posten og Bring. Postnord derimot…😱

Anonymkode: 523f1...f29

Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Når jeg skal få eller sende en pakke med Posten, går den ofte i sikksakk gjennom landet. Akkurat nå venter jeg på en større pakke som hadde forventet ankomst onsdag. Ja, for to dager siden.

Den har vært i Bergen, like ved der jeg bor, men reiste så en svipptur til Kristiansand før den kom tilbake:

Sånt skjer stadig vekk. Hva er dette for noe tull? Nå har jeg ventet på utlevering i hele i dag, men telefonen om det kommer aldri. Sannsynligvis dumpes pakken, bestilt som "rett på døren"-hjemlevering, på post-i-butikk i bygda en mil unna. For dét også skjer i 4 av 5 tilfeller.

Hvor vanskelig kan det være å sende og spore pakker korrekt? Eller er dette en form for sysselsetting?

Sorteringsfeil eller hangup i system. Ta kontakt med ditt lokale kjørekontor så får du svar ;)

Anonymkode: 89866...600

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Min første tanke - flere terminaler? 

Skrevet

Dersom du synes Posten er ille vil jeg overhodet ikke anbefale Helthjem/Postnord. Maken til inkompetanse skal du se lenge etter. 

• Liker 1
Skrevet

Feil sortering kanskje.

Og folk som ikke har fått god nok opplæring.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Sorteringsfeil eller hangup i system. Ta kontakt med ditt lokale kjørekontor så får du svar ;)

Anonymkode: 89866...600

Hvordan får man kontakt med de? På nettsiden er det bare en chatrobot som er en glorifisert søkefunksjon.

Skrevet

Mye rot og surr i sporinga der småpakker bruker jeg Postnord til da jeg ikke bruker lokalbutikk som kun har Posten 

Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Hvordan får man kontakt med de? På nettsiden er det bare en chatrobot som er en glorifisert søkefunksjon.

Det finnes et nummer til kundeservice du kan ringe hvis du har god tid.

8E3A8EA0-0539-4E2A-A7D7-A08FD3A4D29C.jpeg

Anonymkode: 8d2d6...d0e

Skrevet

Noe av det jeg misliker mest uansett leverandør, er når det kommer melding om at en pakke er lagt på dørmatten. Da kan jo pakken bli stjålet før man rekker hjem, ikke usannsynlig i blokk med mange folk som kommer og går. Hva gjør man da? Som regel får man ikke valgt bort dette alternativet før det er for sent. Men foretrekker postkassen hvis det er plass, eller på et sted hvor jeg kan hente. Selv om dørmatten selvsagt er praktisk om pakken tilfeldigvis dumper ned mens man er hjemme.

Anonymkode: 57adb...736

• Liker 1
Skrevet

Jeg pleier å bestille hundemat hos en nettbutikk som har hjemlevering. En stor sekk på 12 kilo hver gang. Det er ikke noe jeg bærer med meg hjem på offentlig transport selv fra vanlig dyrebutikk (jeg har ikke bil).

To ganger presterte imidlertid Bring å late som de "ikke fant adressen". De som har vært her så mange ganger før... for noe sludder. De gidder ikke å kjøre hit, så de hevder å ikke ha funnet adressen sånn at de bare kan lempe den av på post-i-butikk et kvarters gange her i fra. Så får jeg hentemelding.... jeg som bestiller fra nettopp den nettbutikken pga pris og pga de leverer hjem uten kostnad!? Ikke f... om jeg GÅR bort og henter og bærer 12 kilo hjem i armene!

Jeg sender da en epost til nettbutikken og forteller hva budet har gjort. Så tar nettbutikken kontakt med Bring og forteller dem hvor skapet skal stå, for de har jo betalt for hjemlevering. Da henter de pakken på nytt, denne gangen hos post-i-butikk, og så finner de plutselig frem til min adresse likevel... da blir den levert på døra som den skal!

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet

Aldri hatt problemer med Posten. Men derimot med Postnord. Jeg forstår ikke hva de gjør og hvordan de får det til! Bestilte noen sko for 2 år siden, det kom nesten frem, men ble så sendt tilbake til Oslo.. jeg rakk derfor ikke å få de dit jeg var på ferie hos mamma, så jeg ba de sende de til min hjemmeadresse i stedet og jeg betalte litt ekstra for det. Men da ble den såklart sendt til mamma, og jeg måtte vente enda jævla lenger på at den skulle komme tilbake til Oslo.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Noe av det jeg misliker mest uansett leverandør, er når det kommer melding om at en pakke er lagt på dørmatten. Da kan jo pakken bli stjålet før man rekker hjem, ikke usannsynlig i blokk med mange folk som kommer og går. Hva gjør man da? Som regel får man ikke valgt bort dette alternativet før det er for sent. Men foretrekker postkassen hvis det er plass, eller på et sted hvor jeg kan hente. Selv om dørmatten selvsagt er praktisk om pakken tilfeldigvis dumper ned mens man er hjemme.

Opplevd det flere ganger med Helthjem. Jeg har kontaktet dem, og fikk til svar at det er registrert mange tilfeller med tyveri av pakker i områder jeg bor. Men har aldri opplevd dette. Men det viste seg begge gangene at det var noe feil. Pakken hadde blitt dumpet på en adresse like i nærheten. Men jeg forstår ikke hvordan de klarer det, for det er to veldig ulike navn på de adressene.

Skrevet

Tror noe av problemet er fordi det er et lavterskelyrke med en del analfabeter og sjåfører som knapt skulle hatt førerkort, sikkert mye gjennomtrekk av sjåfører. Bring er jo også kjent for å bruke utenlandske sjåfører.

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Det skulle ikke vært lov til å levere pakker uten at mottager kvitterer, er man ikke hjemme så burde pakken blitt kjørt til nærmeste post i butikk eller lager sånn at kunden kan hente ut selv.

USA har store problemer med såkalte "porch pirates" som drar rundt og stjeler pakker som ligger på trappa til folk, noen er så organiserte at de samarbeider med sjåførene og kjører bare etter de på leveringsrunden. Dette tror jeg er et problem i Norge også, er alt for lett for sjåførene å stjele pakkene selv siden de bare trenger å ta bilde av pakken på leveringsadressen og så tar de med seg pakken igjen etterpå.

Hvem som helst kan stjele pakker fra døra til folk siden dette er noe som blir henlagt med det samme anmeldelsen blir levert.

Anonymkode: 026a8...53e

• Liker 1
Annonse
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker said:

USA har store problemer med såkalte "porch pirates" som drar rundt og stjeler pakker som ligger på trappa til folk, noen er så organiserte at de samarbeider med sjåførene og kjører bare etter de på leveringsrunden. Dette tror jeg er et problem i Norge også, er alt for lett for sjåførene å stjele pakkene selv siden de bare trenger å ta bilde av pakken på leveringsadressen og så tar de med seg pakken igjen etterpå.

Hvem som helst kan stjele pakker fra døra til folk siden dette er noe som blir henlagt med det samme anmeldelsen blir levert.

Anonymkode: 026a8...53e

Burde ikke nettbutikken være ansvarlig, når det er de som velger denne leveringsmåten? Hvis jeg får et valg krysser jeg enten av for postkasse eller henting, men ofte kommer det bare sms om at pakken er dumpet på dørmatten. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det skulle ikke vært lov til å levere pakker uten at mottager kvitterer, er man ikke hjemme så burde pakken blitt kjørt til nærmeste post i butikk eller lager sånn at kunden kan hente ut selv.

Dette ville vært fryktelig upraktisk når det gjelder større forsendelser og man ikke har tilgang på bil (jfr. 12 kilo hundemat tidligere i tråden).

Misliker sterkt når man må signere, men ikke velge leveringstid. Får bare beskjed om at sjåføren ringer en time før. Jada, det hjelper fint lite når man er bundet opp på jobben uten mulighet for å storme hjem for å ta imot forsendelsen.

Anonymkode: 8d2d6...d0e

Skrevet

Jeg bestiller ting på nettet ca 1-2 ganger i måneden og har aldri opplevd noe tull annet enn forsinket leveranse, selv med postnord. Bank i bordet 😅

Anonymkode: 396f5...2e4

• Liker 1
Skrevet

"helt hjem" er faktisk hakket verre. 

Jeg har fremdeles til gode å få en pakke levert korrekt derfra. Det "beste" man kan håpe på er at pakken blir levert åtte hus lenger bort i samme gate. 

Anonymkode: bc5ed...11f

• Liker 1
  • Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...