Gå til innhold

Er folk faktisk så lett krenket, og hårsåre i forhold som det kan virke på KG?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ble litt overrasket hvor mange som poster på KG, som fremstår som lett krenket og hårsåre når det gjelder forhold. Alt mulig er totalt uakseptabelt og grunn til samlivsbrudd.

Som:

- Hvis kjæresten drar på hyttetur med enn annen av motsatt kjønn 

- Hvis kjæresten missliker at man drar på hyttetur med enn annen av motsatt kjønn

- Hvis kjæresten pleier vennskap med en eks

- Hvis kjæresten sier at den ikke ønsker at man dyrker vennskap med enn eks

- Hvis kjæresten vil kunne ha hemmelig ting på mobilen sin

- Hvis kjæresten snoker

- Hvis kjæresten maser om sex

- Hvis kjæresten ikke vil ha like mye sex som man selv ønsker

- Hvis kjæresten har lavere ambisjoner vedrørende renhold

- Hvis kjæresten vil ha hjelp (maser) med renhold

- Hvis kjæresten er utro

- Hvis kjæresten ikke aksepterer et åpent forhold.

Dump uten å se seg tilbake, det er uakseptabelt!

Men er det virkelig sånn for de fleste her på KG, eller er det bare at det er min hukommelse som bedrar meg?

Inget av det ovenfor hadde for meg vært en automatisk grunn å dumpe min kone (ok, den med åpent forhold vet jeg ikke da det er så fjernt for meg å ønske det). Er jeg en Fremmed Fugl som tenker slikt?

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noen av de er allment vanlige grunner til å avgjøre at forholdet ikke fungerer, ja. Ofte en kombinasjon av flere av disse da.

Mener du oppriktig at omtrent alle disse er bagateller?

Anonymkode: bd533...8fc

• Liker 7
Skrevet

Det er utrolig mange overfladiske mennesker. Heldigvis så er det veldig mange modne folk med dybde og substans også.

Jeg vil tro at førstnevnte kategori er i majoritet på forum generelt. 

Anonymkode: 779bc...fb3

Skrevet

Jeg tror jeg aldri har blitt så lei av et ord som det jeg er av ordet "krenke". Fy flate! Virker som om nordmenn oppdaget at det ordet eksisterte tre år siden og har siden bare konstant satt seg nedfor å skrike "krenket" 8m igjen og om igjen som en gjeng papegøyer og som må beskylde alt og alle for å være krenket og så sitter de selv og er super krenket. Jævla saueflokk ass!

Anonymkode: 24e0e...742

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

Så hvis man reagerer på utroskap, er man "lettkrenket og hårsår"? Det er faktisk ikke så gøy å bli løyet for og attpåtil smittet med sykdom pga. partners utroskap; det er tvert om ganske ødeleggende for et forhold.

Anonymkode: 837f7...264

• Liker 8
  • Nyttig 2
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg tror jeg aldri har blitt så lei av et ord som det jeg er av ordet "krenke". Fy flate! Virker som om nordmenn oppdaget at det ordet eksisterte tre år siden og har siden bare konstant satt seg nedfor å skrike "krenket" 8m igjen og om igjen som en gjeng papegøyer og som må beskylde alt og alle for å være krenket og så sitter de selv og er super krenket. Jævla saueflokk ass!

Nå er ikke nordmenn alene om dét.

Skrevet

Ser man på trådene du selv har opprettet under samliv så virker det mere som at du er krenket for at damer forlater forhold som ikke er givende for dem

Anonymkode: 1fe3b...37f

• Liker 5
Skrevet
Fremmed fugl skrev (6 minutter siden):

Ble litt overrasket hvor mange som poster på KG, som fremstår som lett krenket og hårsåre når det gjelder forhold. Alt mulig er totalt uakseptabelt og grunn til samlivsbrudd.

Som:

- Hvis kjæresten drar på hyttetur med enn annen av motsatt kjønn Hyttetur innebærer at man er på et lite innendørs område med et annet menneske, langt fra andre folk. Ofte er det også alkohol involvert, og naturen kan bidra til romantisk stemning. Det å dra på hytta alene med en person av motsatt kjønn er jo en date. Og date andre gjør vi da ikke når vi er i et forpliktende forhold?

- Hvis kjæresten missliker at man drar på hyttetur med enn annen av motsatt kjønn Samme som over. Man trenger ikke å tilrettelegge for utroskap, og jeg forstår at det reageres.

- Hvis kjæresten pleier vennskap med en eks Hva er poenget med det? En eks er en eks - altså en tidligere etappe. 

- Hvis kjæresten sier at den ikke ønsker at man dyrker vennskap med enn eks Samme som over

- Hvis kjæresten vil kunne ha hemmelig ting på mobilen sin Helt greit, hvis det har noe med venners betroelse eller jobb å gjøre. Men da må han si hvorfor han ønsker å ha ting hemmelig. 

- Hvis kjæresten snoker Snoking når man selv har vært ute på vift eller oppført seg mistenkelig, er forståelig.

- Hvis kjæresten maser om sex Mas i seg selv er uakseptabelt, men begge partene i et forhold er ansvarlige for å ta vare på forholdet. Velg gjerne en partner med samme lyst som deg selv.

- Hvis kjæresten ikke vil ha like mye sex som man selv ønsker Samme som over. Folk med veldig forskjellige behov passer ofte ikke sammen. 

- Hvis kjæresten har lavere ambisjoner vedrørende renhold Dette avhenger av HVOR lave ambisjoner vedkommende har. Hvis kjæresten overhodet ikke rydder eller vasker slik at det flyter rot og skitt rundt, er det ikke akseptabelt. Litt lavere standard enn man selv har må man akseptere uten å bitche om det.

- Hvis kjæresten vil ha hjelp (maser) med renhold Det er ikke noe som heter HJELP med renhold i eget hjem. Begge er ansvarlige for at det felles hjemmet er et fint sted å bo i. Hadde min mann begynt å se på hans eget bidrag i heimen som hjelp til meg med mine "kjerringoppgaver", kunne han ha blitt singel.

- Hvis kjæresten er utro Du mener at utroskap skal være akseptabelt? Hva er poenget med å avtale/love hverandre troskap? Da kan man avtale åpent forhold i begynnelsen.

- Hvis kjæresten ikke aksepterer et åpent forhold. Det bør man overhodet ikke bli fornærmet av. Hvis åpent forhold ikke var et tema når de to begynte å date, er det forståelig at en monogam person ikke plutselig vil akseptere åpent forhold.

Dump uten å se seg tilbake, det er uakseptabelt! La meg spørre deg - hvis kjerringa di hadde sluttet helt å vaske, til tross for flere påminnelser fra deg, nektet deg sex over flere måneder og attpåtil lå med andre, ville du ha blitt hos henne? Hvorfor det?

Men er det virkelig sånn for de fleste her på KG, eller er det bare at det er min hukommelse som bedrar meg?

Inget av det ovenfor hadde for meg vært en automatisk grunn å dumpe min kone (ok, den med åpent forhold vet jeg ikke da det er så fjernt for meg å ønske det). Er jeg en Fremmed Fugl som tenker slikt? Fjernt med åpent forhold, men at kjerringa er utro er helt OK?

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Det er utrolig mange overfladiske mennesker. Heldigvis så er det veldig mange modne folk med dybde og substans også.

Jeg vil tro at førstnevnte kategori er i majoritet på forum generelt. 

Man er altså overfladisk, umoden og uten substans fordi man ikke godtar sexløst forhold, utroskap eller total nekt til å bidra til husarbeid? Da får jeg forbli overfladisk, da. Så kan de dype menneskene drite i husarbeidet og være utro.

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nå er ikke nordmenn alene om dét.

Men nå vi er nordmenn på et norsk forum som snakker for det meste om nordmenn, så hva alle andre gjør, er ikke så relevant.

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ser man på trådene du selv har opprettet under samliv så virker det mere som at du er krenket for at damer forlater forhold som ikke er givende for dem

Nettopp. Enkelte menn reagerer på at damer i 2022 ikke tar imot alt mulig dritt som det å ha seg med andre, forlange at dama står for 100 prosent av husarbeidet, date ekser og nekte dama sex fordi hun har lagt på seg 2 kilo.

• Liker 1
Gjest vilkåret
Skrevet

Niks. Internett fjerner mye av sosial kontekst og signaler som mennesker tilpasser seg etter. Der hva som kan sies kan virke verre eller bedre alt etter personen, humøret osv.

Å bruke internett til å kommunisere med fremmende er litt som å hoppe ski med bind for øynene

Skrevet
ItchyBitchySpider skrev (1 minutt siden):

Man er altså overfladisk, umoden og uten substans fordi man ikke godtar sexløst forhold, utroskap eller total nekt til å bidra til husarbeid? Da får jeg forbli overfladisk, da. Så kan de dype menneskene drite i husarbeidet og være utro.

Din tolkning av dette. Og tolkningen din fremstår som overfladisk og alt annet enn dyp. 

Skrevet

Vi har alle ulike grenser for hva vi tolererer i nære relasjoner, og det er helt meningsløst å gjøre seg selv til dommer over hva som er akseptable grenser for andre.

Selv kjenner jeg nok av folk som holder ut med langt mer enn de burde, etter min mening, men det er en annen diskusjon som egentlig er nøyaktig like meningsløs.

• Liker 3
Skrevet
Fremmed fugl skrev (23 minutter siden):

Som:

- Hvis kjæresten drar på hyttetur med enn annen av motsatt kjønn 

- Hvis kjæresten missliker at man drar på hyttetur med enn annen av motsatt kjønn

- Hvis kjæresten pleier vennskap med en eks

- Hvis kjæresten sier at den ikke ønsker at man dyrker vennskap med enn eks

- Hvis kjæresten vil kunne ha hemmelig ting på mobilen sin

- Hvis kjæresten snoker

- Hvis kjæresten maser om sex

- Hvis kjæresten ikke vil ha like mye sex som man selv ønsker

- Hvis kjæresten har lavere ambisjoner vedrørende renhold

- Hvis kjæresten vil ha hjelp (maser) med renhold

- Hvis kjæresten er utro

- Hvis kjæresten ikke aksepterer et åpent forhold.

Dump uten å se seg tilbake, det er uakseptabelt!

Inget av det ovenfor hadde for meg vært en automatisk grunn å dumpe min kone (ok, den med åpent forhold vet jeg ikke da det er så fjernt for meg å ønske det). Er jeg en Fremmed Fugl som tenker slikt?

Nei, du er en sjelden fugl på et overfladisk forum. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Din tolkning av dette. Og tolkningen din fremstår som overfladisk og alt annet enn dyp. 

Jeg tolker det etter ordlyden i det du skrev. Setningene dine fordrer ikke noen dyp tolkning mellom linjene. Du skriver generelt om folk som reagerer på det som skisseres i listen til TS. Der inngår blant annet utroskap. Mener du at folk som ikke aksepterer utroskap, er overfladiske? Begrunn gjerne.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
ItchyBitchySpider skrev (15 minutter siden):

Nettopp. Enkelte menn reagerer på at damer i 2022 ikke tar imot alt mulig dritt som det å ha seg med andre, forlange at dama står for 100 prosent av husarbeidet, date ekser og nekte dama sex fordi hun har lagt på seg 2 kilo.

Ja også kaller de motparten "krenket" istedet for å gå inn i seg selv å erkjenne at det er de selv som er dritten og ta til seg de innspillene de får. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja også kaller de motparten "krenket" istedet for å gå inn i seg selv å erkjenne at det er de selv som er dritten og ta til seg de innspillene de får. 

Svært mange som er utro skylder på partneren. "Du har blitt for kjedelig", "du nektet meg sex i september i fjor", "du har lagt på deg", "du har sluttet å sminke deg", "menn er polygame". Nei, kjære. Du har vært utro fordi du valgte å ha sex med en annen. Dette er den eneste årsaken til utroskap.

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Noen av de er allment vanlige grunner til å avgjøre at forholdet ikke fungerer, ja. Ofte en kombinasjon av flere av disse da.

Mener du oppriktig at omtrent alle disse er bagateller?

Anonymkode: bd533...8fc

Nei, flere av disse er langt fra bagateller. .. Men betyr det at man ikke kan se det fra flere perspektiver, og se en mulighet å komme seg videre.

Skrevet

Er det ikke derfor vi er her, le av lettkrenka folk?😁

Anonymkode: 9cb3c...125

• Liker 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...