AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2022 #41 Del Skrevet 22. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du kan ikke skade noen ved å stoppe en blødning fra et sår. Har du hørt om å stoppe blod før, eller er det helt nytt for deg? Anonymkode: 5211a...0b0 Ja men denne tråden var om ganning. Så regner med at det var noen som stoppet blodet til noen for å skade de. Ikke for å hjelpe de Anonymkode: a7dfd...e89 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eryn Skrevet 22. oktober 2022 #42 Del Skrevet 22. oktober 2022 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Er da ikke noe ondt med å stoppe blod. Det gjorde min oldemor og reddet flere liv. Anonymkode: 73db9...dd9 Det er oppskriften bak som ikke er bibelsk. Det er trolldomsord som brukes når man stopper blod. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2022 #43 Del Skrevet 22. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvis man stopper noen sitt blod, uten at det er medisinsk indikasjon for det, får de jo blodpropp og får skader/dør Anonymkode: a7dfd...e89 Det er det ingen som gjør. Å stoppe blod er å stoppe en blødning, ikke å stoppe blodstrømmen inni et menneske, det er noe jeg aldri har hørt om. Blodpropper gjør det....blodpropper som dukker opp stadig oftere etter de siste to årene... Anonymkode: 5211a...0b0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2022 #44 Del Skrevet 22. oktober 2022 Eryn skrev (Akkurat nå): Det er oppskriften bak som ikke er bibelsk. Det er trolldomsord som brukes når man stopper blod. Alt som ikke er bibelsk er vel ikke ondt. Anonymkode: 5211a...0b0 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2022 #45 Del Skrevet 22. oktober 2022 Eryn skrev (På 21.10.2022 den 17.53): Før i Norge var overnaturlige krefter mer åpenlyst praktisert, i hvert fall i Finnmark. De stoppet blod, fikk stjålne ting levert tilbake på døra, kastet ondt over voldelige/utro ektefeller +++++ Og «Svarteboka» eksisterte og flere jeg kjente hadde denne. Det er en trolldomsbok. Jeg er oppvokst i Finnmark i et område med mange samee, og husker at en bestemor til en vennine hadde «Svarteboka». Hun snakket om det selv, og mamma advarte også mot dette. Dette skulle visst være noe «alle» de voksne i bygda visste. Så ingen ønsket å være uvenn med denne venninen eller hennes familie. Da kunne det gå en galt. Anonymkode: f6589...5eb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2022 #46 Del Skrevet 22. oktober 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ja men denne tråden var om ganning. Så regner med at det var noen som stoppet blodet til noen for å skade de. Ikke for å hjelpe de Anonymkode: a7dfd...e89 Har selv sett at en sjaman opphevde en gann som gikk på at en person skulle blø i hjel. Anonymkode: f6589...5eb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2022 #47 Del Skrevet 22. oktober 2022 8 minutter siden, Eryn said: Det er oppskriften bak som ikke er bibelsk. Det er trolldomsord som brukes når man stopper blod. Det er mye som ikke er bibelsk som ikke er ondskap. Jeg synger for eksempel nattasangen fra Hakkebakkeskogen for å få sønnen min til å sovne. Ordene er ikke bibelske, men heller ikke onde. Det er da vitterlig intensjonen bak som avgjør om noe er ondt eller ikke. De jeg har hørt om og kjent som kunne stoppe blod avsluttet for øvrig med «I Jesu navn. Amen.» Anonymkode: 73db9...dd9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2022 #48 Del Skrevet 22. oktober 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det er mye som ikke er bibelsk som ikke er ondskap. Jeg synger for eksempel nattasangen fra Hakkebakkeskogen for å få sønnen min til å sovne. Ordene er ikke bibelske, men heller ikke onde. Det er da vitterlig intensjonen bak som avgjør om noe er ondt eller ikke. De jeg har hørt om og kjent som kunne stoppe blod avsluttet for øvrig med «I Jesu navn. Amen.» Anonymkode: 73db9...dd9 Er ikke intensjonen bak som avgjør om noe er ondt eller ikke. Hiyler hadde sikkert gode intensjoner i sitt hode om å lage et tredje rike og utrydde alle som sto i hans vei. Og de som gander mener nok de har gode intensjoner med å straffe andre. Så en god intensjon for en person kan være fryktelig ondskapsfullt. Anonymkode: a7dfd...e89 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eryn Skrevet 22. oktober 2022 #49 Del Skrevet 22. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Alt som ikke er bibelsk er vel ikke ondt. Anonymkode: 5211a...0b0 Det finnes kun to typer krefter. Gode og onde. Man kan bruke onde krefter til å gjøre gode handlinger også, slik som «healere» gjør, når de ikke identifiserer seg med Guds kraft, men påstår de selv er i besittelse av krefter som kan helbrede. Dette er demoner som de får lov å operere med. Men de krever noe tilbake fra både healeren og den som blir healet. Helbreder du i Jesu navn, vil du aldri måtte betale noen pris for hverken handlingen eller resultatet- når folk blir helbredet. Guds kraft er den ene sanne kraften. Jeg vet om folk som har blitt healet av folk «som tar bort ondt» (som de kalte det for), og det kom med en pris; en sykdom forsvant, men ble ersattet med en mye værre en etterpå. Min kristne bestefar stoppet blod, men mye i Finnmark ble før i tiden blandet sammen av kristendom og sjamanisme/trolldom. Rett og slett pga. uvitenhet. Anbefaler å lese bøkene til Nicky Cruz, f.eks.: «Gjenglederen Nicky Cruz» hvor han beskriver trolldom hans foreldre drev med, de var fra Puerto Rico. De helbredet ved hjelp av trolldom, men prisen var grusom. Takk Gud så ble begge foreldrene løst fra trolldommen og frelst før de døde. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2022 #50 Del Skrevet 22. oktober 2022 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Er ikke intensjonen bak som avgjør om noe er ondt eller ikke. Hiyler hadde sikkert gode intensjoner i sitt hode om å lage et tredje rike og utrydde alle som sto i hans vei. Og de som gander mener nok de har gode intensjoner med å straffe andre. Så en god intensjon for en person kan være fryktelig ondskapsfullt. Anonymkode: a7dfd...e89 Nei det er ikke intensjonen som helt og fullt avgjør. Det som er like viktig er hva du gjør. Og det å stemme blod er ikke ondt. Anonymkode: 5211a...0b0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2022 #51 Del Skrevet 22. oktober 2022 Eryn skrev (9 minutter siden): Det finnes kun to typer krefter. Gode og onde. Man kan bruke onde krefter til å gjøre gode handlinger også, slik som «healere» gjør, når de ikke identifiserer seg med Guds kraft, men påstår de selv er i besittelse av krefter som kan helbrede. Dette er demoner som de får lov å operere med. Dette er en egen definisjon som en del kristne har, de mener at alt som ikke er nevnt i Bibelen er Fandens verk. Men, Bibelen er omskrevet av mennesker utallige ganger, så.... Anonymkode: 5211a...0b0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sommer2464 Skrevet 23. oktober 2022 #52 Del Skrevet 23. oktober 2022 Desverre så er det flere som driver med svart magi enn du tror men disse skal uansett få sin straff dommens dag. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2022 #53 Del Skrevet 23. oktober 2022 Durek kan det forresten, just saying. Anonymkode: 5211a...0b0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2022 #54 Del Skrevet 23. oktober 2022 Sommer2464 skrev (5 timer siden): Desverre så er det flere som driver med svart magi enn du tror men disse skal uansett få sin straff dommens dag. De burde få straff mens de lever 😕 håper karma tar de Anonymkode: 8f93e...fde Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2022 #55 Del Skrevet 23. oktober 2022 AnonymBruker skrev (På 21.10.2022 den 13.56): Jeg tenker på den onde magien til feks. Samene (ganning) og de svarte i Amerika(voodoo). Veldig få folkeslag har noen som behersker slik magi i dag. Hvorfor er det slik? Har kunnskapene til andre folk bare gått tapt gjennom tidene? Hadde feks hvite nordmenn også folk som behersket ond magi tidligere? Anonymkode: f6589...5eb Samer bedriver ikke ond magi. Heller ikke de svarte. Spør deg selv, hvem er det som vil at folk skal gå rundt og tro at ond magi finnes? De som vil at du skal gå i kirker, kristne, katolske, etc etc etc. De som tror på religioner med Gud og Satan vil at du skal tro på dette. De som vil at du skal følge dei fordi alle andre er det noe galt meg, derav onde hensikter og "ond magi". Sannheten er at ingenting av dette virkelig eksisterer. Anonymkode: 815f7...31e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2022 #56 Del Skrevet 23. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Samer bedriver ikke ond magi. Heller ikke de svarte. Spør deg selv, hvem er det som vil at folk skal gå rundt og tro at ond magi finnes? De som vil at du skal gå i kirker, kristne, katolske, etc etc etc. De som tror på religioner med Gud og Satan vil at du skal tro på dette. De som vil at du skal følge dei fordi alle andre er det noe galt meg, derav onde hensikter og "ond magi". Sannheten er at ingenting av dette virkelig eksisterer. Anonymkode: 815f7...31e Har selv sett samer bedrive ond magi som har ødelagt for familier. Så snakk for deg selv. Anonymkode: f6589...5eb 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2022 #57 Del Skrevet 23. oktober 2022 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Jeg er oppvokst i Finnmark i et område med mange samee, og husker at en bestemor til en vennine hadde «Svarteboka». Hun snakket om det selv, og mamma advarte også mot dette. Dette skulle visst være noe «alle» de voksne i bygda visste. Så ingen ønsket å være uvenn med denne venninen eller hennes familie. Da kunne det gå en galt. Anonymkode: f6589...5eb Vet du at denne såkalte svarteboka er en bibel som inneholder de samme skriftene som det gamle og nye testamente bortsett fra at de sistnevnte ble rensket for all info om hvordan man kunne heale folk ved bruk av stokker, mose, og urter fra naturen? Det er ikke noe mer. Helt utrolig at folk går rundt og frykter noe som ikke er farlig kun fordi noen sier noen vet noen fordi noen igjen bla bla bla.. Anonymkode: 815f7...31e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2022 #58 Del Skrevet 23. oktober 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Har selv sett samer bedrive ond magi som har ødelagt for familier. Så snakk for deg selv. Anonymkode: f6589...5eb Det du har sett er ikke magi. Kun hat og misunnelse. Det ser jeg hver dag over alt. Har nada med samer å gjøre. At noen fremstiller det som å ha noe med same og magi å gjøre er helt utrolig fantasiløst. Anonymkode: 815f7...31e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2022 #59 Del Skrevet 30. oktober 2022 AnonymBruker skrev (På 21.10.2022 den 13.56): Jeg tenker på den onde magien til feks. Samene (ganning) og de svarte i Amerika(voodoo). Veldig få folkeslag har noen som behersker slik magi i dag. Hvorfor er det slik? Har kunnskapene til andre folk bare gått tapt gjennom tidene? Hadde feks hvite nordmenn også folk som behersket ond magi tidligere? Anonymkode: f6589...5eb Ja den norrøne befolkningen hadde også kvinner og menn som drev med seid. Det er det samme som trolldom, og de kastet også vondt på folk. Anonymkode: 64c5a...82c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå