Gå til innhold

Hvorfor er det bare noen få folkeslag rundt om i verden som fortsatt behersker ond magi?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg tenker på den onde magien til feks. Samene (ganning) og de svarte i Amerika(voodoo). Veldig få folkeslag har noen som behersker slik magi i dag. Hvorfor er det slik? Har kunnskapene til andre folk bare gått tapt gjennom tidene? Hadde feks hvite nordmenn også folk som behersket ond magi tidligere?

Anonymkode: f6589...5eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fordi folk har blitt mer opplyste og forstår at den type magi ikke eksisterer.

Anonymkode: 271ff...cfb

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes absolutt ingen beviser for at ganning eller andre typer "magi" fungerer, hvor mange tråder skal du opprette om dette temaet?.

Anonymkode: 0aebd...d2c

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Les deg litt opp i historie. Dette har blitt demonisert. folk sluttet med det. De som ikke sluttet ble jaktet på (heksejak). Hentettet. Blant annet brent på bål. Så ikke rart det ikke eksisterer så mye mer.

Anonymkode: a7dfd...e89

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg tenker på den onde magien til feks. Samene (ganning) og de svarte i Amerika(voodoo). Veldig få folkeslag har noen som behersker slik magi i dag. Hvorfor er det slik? Har kunnskapene til andre folk bare gått tapt gjennom tidene? Hadde feks hvite nordmenn også folk som behersket ond magi tidligere?

Voodoo er strengt talt hørende i Afrika, men det er afrikanere i USA som driver med dette, ja.

Svaret på ditt spørsmål er modernisering. I vår moderne tid er det lite tid til å dyrke gamle tradisjoner og ... kunster. 

Anonymkode: f7714...a85

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke ekte. Det er tull men en del av de som praktiserer det tror selv at det er ekte. Blandt annet blir de afrikanske prostituerte kvinnene truet med vodoo og innbilt at heksedoktoren og ånder vil skade dem om de varsler politiet for menneskehandelen de er utsatt for eller ikke adlyder pimpen.  Mange av disse kvinnene kommer seg aldri ut fordi de ikke forstår at ond magi bare er et maktmiddel for å lure dem 

Anonymkode: 73b6a...895

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er ikke ekte. Det er tull men en del av de som praktiserer det tror selv at det er ekte. Blandt annet blir de afrikanske prostituerte kvinnene truet med vodoo og innbilt at heksedoktoren og ånder vil skade dem om de varsler politiet for menneskehandelen de er utsatt for eller ikke adlyder pimpen.  Mange av disse kvinnene kommer seg aldri ut fordi de ikke forstår at ond magi bare er et maktmiddel for å lure dem 

Du endrer nok mening når du møter det overnaturlige selv en dag.

Anonymkode: f7714...a85

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Psykisk vold og svindel er hva "ond magi" er

De fleste som driver svart magi er ikke klar over det selv. De får andre til å føle seg dårlig av å være kjipe med de. Trikset er å ta kontroll over egne følelser. Andre kan ikke få meg til å føle meg dårlig fordi jeg har 100% følelseskontroll. Det er veldig vanskelig å oppnå. Så ja, manipulering, psykisk vold osv får andre til å føle seg dårlig, få dårlig livskvalitet osv, uten å skade de fysisk, så man kan faktisk kalle det  svart magi. Mange som styrer verden driver med dette 

• Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ond magi? Magi er jo ikke ekte?

Anonymkode: 37974...6a2

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå tror jeg du undervurderer de større overtroene, ts. Voodoo og ganning er ikke umiddelbart ulikt djevelen og helvete. Man truer de som ikke føyer seg med vold, elendighet og evig pine.

Fordi folk har blitt mer opplyste og forstår at den type magi ikke eksisterer.

Anonymkode: 271ff...cfb

Det er jo å dra det litt langt. Milliarder av mennesker tilhører i 2022 en av de store overtroiske organisasjonene (kristemdom, islam, hinduisme etc). Selv om vi antar at store mengder v dem ikke tror på overnturlige vesen men bare er med for å unngå sosiale eller juridiske sanksjoner så kan vi likevel anta at noen milliarder(!) mennesker er overtroiske. Det er ingen forskjell på å tro på gud eller ganning eller julenissen. Alt er overtroisk vås. Eller «magi». 

Anonymkode: 38ed8...e6c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å kalle alt for vås og at overtro er for enkle sjeler er vel litt merkelig? Jo mer man vet jo mer vet man at man ikke vet. For de som ikke kan høre, så hadde det vært merkelig å benekte at lys finnes, selvom de selv ikke kan sanse det. Tror dere virkelig at alle mennesker kan sense, og utføre, alt som finnes? Finnes ikke magi bare fordi du ikke kan utføre det/har sett det?

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ond magi praktiseres dessverre flere steder/ blant mange flere personer enn man er klar over. I mange asiatiske land (Thailand, Vietnam, osv.), og i mellom- Amerika (Cuba, Haiti, Honduras, Mexico osv.) er det veldig utbredt. I tillegg til det Ts nevner. Og det skjer i Norge i det skjulte. 

Jeg vet om mange enkeltpersoner som har blitt «tilbudt» å få opplæring i slike ting, og har gjerne blitt lokket og lurt inn i det, men det kommer som sagt med en pris. Prisen er ulik fra person til person. Noe må du ofre for å få kontakt med slike krefter, eller du blir rammet av uforklarlig sykdom etterpå. 

Før i Norge var overnaturlige krefter mer åpenlyst praktisert, i hvert fall i Finnmark. De stoppet blod, fikk stjålne ting levert tilbake på døra, kastet ondt over voldelige/utro ektefeller +++++ Og «Svarteboka» eksisterte og flere jeg kjente hadde denne. Det er en trolldomsbok. 

Jeg er troende kristen og tar sterk avstand fra slike ting. Kun Guds kraft er ren, god, hellig og uten noen pris! Jesus har betalt prisen på korset, og vi trenger ikke ofre noe for å komme i kontakt med Hans kraft! 

• Liker 2
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk som leker med ond magi vil smake konsekvensene. 

Å realisere Gud kom med en pris; jeg holdte på og miste livet mitt til den mørke siden 2 ganger, og jeg måtte fucke opp dems demoner 2 ganger, den første demonen muligens en av de mektigste demoner som finnes i hva var muligens en av de høyeste super-spirituelle og supernaturlige opplevelser opplevd i hele menneskehistorien uten entogen eller psyckadelika.

Dark-magick utøvere er baby boys og feiginger. 

Jeg har gått dypt i det mørket de priser og knust det. Jeg snakker om virkelige onde skapninger, ikke noe menneske baby boy.

Jeg ble født til dette, og jeg virkelig gjør dette, til dette sekundet, og siden jeg var et lite barn.

Du har ikke engang en ide om hva jeg opplever i dette sekundet.

lol

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Følg litt med i MSM så ser du at ond magi praktiseres i aller høyeste grad i vesten også! 
For ikke å snakke om Hollywood 😢 

Satanisme lever i beste velgående enn så lenge! 
men heldigvis ikke mye lenger! 🙏

Anonymkode: 5c05b...90e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (På 21.10.2022 den 17.27):

De fleste som driver svart magi er ikke klar over det selv. De får andre til å føle seg dårlig av å være kjipe med de. Trikset er å ta kontroll over egne følelser. Andre kan ikke få meg til å føle meg dårlig fordi jeg har 100% følelseskontroll. Det er veldig vanskelig å oppnå. Så ja, manipulering, psykisk vold osv får andre til å føle seg dårlig, få dårlig livskvalitet osv, uten å skade de fysisk, så man kan faktisk kalle det  svart magi. Mange som styrer verden driver med dette 

Men da kan man jo skade folk ved å påvirke ytre faktorer som påvirker dem. Som feks jobben deres eller inntekt, forhold til familie,  barn, osv. 

Da nytter det ikke lengre å ha 100 prosent følelseskontroll.

Anonymkode: 2ea18...7e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker said:

Følg litt med i MSM så ser du at ond magi praktiseres i aller høyeste grad i vesten også! 
For ikke å snakke om Hollywood 😢 

Satanisme lever i beste velgående enn så lenge! 
men heldigvis ikke mye lenger! 🙏

Anonymkode: 5c05b...90e

Ja, du og resten av Qanon-gjengen får nok rett når som helst nå 😂

Anonymkode: bbf04...dbb

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eryn skrev (På 21.10.2022 den 17.53):

Ond magi praktiseres dessverre flere steder/ blant mange flere personer enn man er klar over. I mange asiatiske land (Thailand, Vietnam, osv.), og i mellom- Amerika (Cuba, Haiti, Honduras, Mexico osv.) er det veldig utbredt. I tillegg til det Ts nevner. Og det skjer i Norge i det skjulte. 

Jeg vet om mange enkeltpersoner som har blitt «tilbudt» å få opplæring i slike ting, og har gjerne blitt lokket og lurt inn i det, men det kommer som sagt med en pris. Prisen er ulik fra person til person. Noe må du ofre for å få kontakt med slike krefter, eller du blir rammet av uforklarlig sykdom etterpå. 

Før i Norge var overnaturlige krefter mer åpenlyst praktisert, i hvert fall i Finnmark. De stoppet blod, fikk stjålne ting levert tilbake på døra, kastet ondt over voldelige/utro ektefeller +++++ Og «Svarteboka» eksisterte og flere jeg kjente hadde denne. Det er en trolldomsbok. 

Jeg er troende kristen og tar sterk avstand fra slike ting. Kun Guds kraft er ren, god, hellig og uten noen pris! Jesus har betalt prisen på korset, og vi trenger ikke ofre noe for å komme i kontakt med Hans kraft! 

Dette☝️

Æ kjenner flere sama å noen driver med ganning, og æ har sett hva det kan forårsake.

Men æ skjønne at man må styre unna det onde å la gud lede deg mot lyset.

Anonymkode: 87e91...66c

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 21.10.2022 den 15.36):

Les deg litt opp i historie. Dette har blitt demonisert. folk sluttet med det. De som ikke sluttet ble jaktet på (heksejak). Hentettet. Blant annet brent på bål. Så ikke rart det ikke eksisterer så mye mer.

Det eksisterer ikke og har aldri eksistert. Det du gjør her er jo egentlig å påstå at heksejaktene hadde noe for seg siden du mener noen faktisk var hekser. Det er bare vås.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...