Gå til innhold

Hvis du har god kjemi med veileder, er det juks?

Anbefalte innlegg

Skrevet

En jeg går i klasse med skriver om noe veilederen er veldig interessert i. Dette fører til at veilederen strekker seg langt. Hun forteller det selv. En annen jeg ble kjent med på fritiden fortalte at hun pleier å møte veileder på café en gang i måneden. Er ikke dette rart? Jeg er ikke sjalu fordi jeg er trygg på feltet mitt, men jeg kom til å tenke at hvis du har godt forhold til veileder kan det nesten utvikle seg et slags vennskap. Jeg har venner der veileder helst vil at de skal finne ut det meste selv og andre som får mye gratis. Vi skriver master.  

Hva kan jeg gjøre for å bedre forholdet vårt? Vi har det helt greit, men hvis jeg kan smiske vil jeg prøve også. Hvor mye kontakt er vanlig og må samtalen bare være faglig? 

Anonymkode: eaeae...8bf

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor skulle det være juks? Man får jo veileder ut i fra hva man skriver om.

Skrevet

Ingen flere tanker? Ts

Skrevet
Reign skrev (3 timer siden):

Hvorfor skulle det være juks? Man får jo veileder ut i fra hva man skriver om.

Ikke dermed sagt at alle er like investert i oppgaven din. Ts

Skrevet

Hun var snart som valgte noe veileder er interessert i. Det betyr at veileder har god oversikt over dette emnet og kan veilede på en bedre måte, enn om veileder synes emnet er uinteressant. Det kan skille både en og to karakterer dette 😀

Anonymkode: 6f217...068

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ikke dermed sagt at alle er like investert i oppgaven din. Ts

Selvsagt ikke. Veileder er bare et menneske. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hun var snart som valgte noe veileder er interessert i. Det betyr at veileder har god oversikt over dette emnet og kan veilede på en bedre måte, enn om veileder synes emnet er uinteressant. Det kan skille både en og to karakterer dette 😀

Så man bør velge taktisk? Ts

Skrevet

Det mest taktiske er å velge noe DU er interessert i. Det er da du virkelig kan få god kjemi med veileder 💪 og det er da du legger ned den innsatsen som skal til. Det er heller ikke sånn at veileder gjør oppgaven til de de har god kjemi med, overhodet ikke. DU må gjøre jobben

Anonymkode: 97456...c7b

• Liker 2
Skrevet

Da jeg studerte var de vanlig å spørre eldre studenter om hvilke veileder man burde og ikke burde velge. Enkelte veiledere gir klart mer og bedre veildening enn andre.

Anonymkode: e274c...d06

Skrevet

Typen min og en medstudent ble invitert av sin veileder hjem til seg. Jeg syntes det var litt rart. Men det endte med å være en hyggelig kveld der de ble mer kjent hverandre. Kona til veilederen lagde middag til dem. 

Anonymkode: cee54...ed0

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Typen min og en medstudent ble invitert av sin veileder hjem til seg. Jeg syntes det var litt rart. Men det endte med å være en hyggelig kveld der de ble mer kjent hverandre. Kona til veilederen lagde middag til dem. 

Så det finnes ingen grenser for hvor langt en veileder kan gå? Smart å velge en som interesserer seg for det du gjør da og få mye gratis. Ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Så det finnes ingen grenser for hvor langt en veileder kan gå? Smart å velge en som interesserer seg for det du gjør da og få mye gratis. Ts

Typen min fikk i alle fall gratis middag 😆

Skrevet

Jeg har vært i praksis der medstudenten lå med veileder. Jeg ble glatt ignorert, og medstudenten fikk topp oppfølging og tilbakemelding. Hadde ikke jeg sagt ifra så tviler jeg på at jeg hadde bestått.

Anonymkode: 9c1e2...419

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...