Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ikke pakket noe som helst, er 34 uker i morgen. Er flere rundt meg (som har barn) som lurer på om jeg ikke er stressa for at jeg plutselig må slenge meg rundt å pakke med det mest nødvendige hvis fødselen plutselig skulle starte tidlig. Jeg har en liste med ting jeg tenker å ta med, så det vil jo ikke ta mange minuttene å pakke liksom. 

så når fikset dere det? 

Anonymkode: 27c10...d97

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg gjorde det aldri. 🙈 Jordmor var fast bestemt på at jeg kom til å bli satt i gang til maks overtid, så da tenkte jeg at jeg hadde sååå god tid og kunne kose meg med det dagen før igangsetting... Mini fant plutselig at han hadde det fryktelig travelt med å komme seg ut dagen før termin, så mannen dro hjem dagen etter fødsel for å hente litt klær, toalettsaker og bilstolen. Gikk jo fint og babyen fikk lue og pledd fra Amanda-prosjektet siden vi ikke hadde med oss noe, men jeg var litt furt for at jeg ikke fikk dusjet rett etter fødselen. 😅

Anonymkode: 7f723...117

Skrevet

Pakket vel rundt uke 35 med eldsten, men rundt uke 32 med minsten. Fødselen med eldsten startet plutselig og voldsomt, og nei, jeg var ikke i stand til å pakke noe fødebag da.. Hadde mer enn nok med å få pakket ned briller og mobillader. Så var enda tidligere ute med minsten. 

Anonymkode: 71802...5ca

Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Jeg gjorde det aldri. 🙈 Jordmor var fast bestemt på at jeg kom til å bli satt i gang til maks overtid, så da tenkte jeg at jeg hadde sååå god tid og kunne kose meg med det dagen før igangsetting... Mini fant plutselig at han hadde det fryktelig travelt med å komme seg ut dagen før termin, så mannen dro hjem dagen etter fødsel for å hente litt klær, toalettsaker og bilstolen. Gikk jo fint og babyen fikk lue og pledd fra Amanda-prosjektet siden vi ikke hadde med oss noe, men jeg var litt furt for at jeg ikke fikk dusjet rett etter fødselen. 😅

Hvorfor fikk du ikke dusjet? 😅 aldri vært borti et sted hvor man ikke kan låne sykehustøy og bruke såpen de har 🙈 

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Pakket vel rundt uke 35 med eldsten, men rundt uke 32 med minsten. Fødselen med eldsten startet plutselig og voldsomt, og nei, jeg var ikke i stand til å pakke noe fødebag da.. Hadde mer enn nok med å få pakket ned briller og mobillader. Så var enda tidligere ute med minsten. 

Anonymkode: 71802...5ca

Hmm 😶 kanskje lurt å sette frem en bag og ha litt småtterier klart. Er jo ikke godt å si når de melder sin ankomst 🙈 

Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvorfor fikk du ikke dusjet? 😅 aldri vært borti et sted hvor man ikke kan låne sykehustøy og bruke såpen de har 🙈 

Jeg fikk selvfølgelig låne sykehustøy, men fikk beskjed om at de ikke hadde noe såpe å avse. Det var bare håndsprit inne på det dusjrommet. På grunn av korona-reglene fikk ikke mannen løpe bort i kiosken for å kjøpe såpe til meg heller. 🙈

Skrevet

Pakket toalettsaker og litt sånt et par timer etter at vannet gikk. Når det var på tide å dra til sykehuset 

Anonymkode: eb5fb...295

Skrevet

Jeg pakket ikke ordentlig før rundt uke 38. Ble mer stresset av å pakke den enn å ikke gjøre det, fødsel ble liksom så reelt. Vi bor uansett 5 min fra sykehuset så hadde ikke vært verre enn at pappaen kunne reist hjem og hentet ting om det skulle vært krise.

Fikk nesten ikke bruk for noe av det jeg hadde oppi der heller annet enn et antrekk å reise hjem i, klær til babyen og velsignelsen kjølebind! 🙈

Skrevet

Jeg pakket aldri fødebaggen, det gjorde samboeren min da vannet hadde gått og jeg hang over en stol med rier 🤪 riene startet to dager før termin. 

gikk bra, brukte nesten ingenting av det i fødebaggen. 

Anonymkode: defc7...2f8

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg fikk selvfølgelig låne sykehustøy, men fikk beskjed om at de ikke hadde noe såpe å avse. Det var bare håndsprit inne på det dusjrommet. På grunn av korona-reglene fikk ikke mannen løpe bort i kiosken for å kjøpe såpe til meg heller. 🙈

Åherlighet 🙈 ja da føler man seg fresh 

Skrevet

Når fødselen startet. Det er jo som oftest ikke sånn at du må hive deg rundt å dra.

hadde selvsagt planlagt hva jeg skulle ha med men en trenger jo ikke all verden.

Anonymkode: 4840c...370

Skrevet

Jeg rakk aldri å pakke noen fødebag, jeg fødte en kalendermåned før termindatoen. Trodde jeg hadde god tid, og hadde tenkt å rydde og vaske barnerommet og pakke den fødebagen helgen som kom. Men så fødte jeg på lørdagen i stedet... 😛 

Visste ikke at jeg var i fødsel da vi dro på sykehuset for sjekk av noe da, så jeg hadde ikke med meg så mye som en tannbørste en gang. Den slags måtte mannen dra hjem og hente og pakke for meg.

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Åherlighet 🙈 ja da føler man seg fresh 

Definitivt! Var i det minste en koselig barnepleier som tilbød seg å hjelpe meg med å pelle størknet blod ut av håret, da. 😆

Skrevet
Million skrev (1 minutt siden):

Jeg rakk aldri å pakke noen fødebag, jeg fødte en kalendermåned før termindatoen. Trodde jeg hadde god tid, og hadde tenkt å rydde og vaske barnerommet og pakke den fødebagen helgen som kom. Men så fødte jeg på lørdagen i stedet... 😛 

Visste ikke at jeg var i fødsel da vi dro på sykehuset for sjekk av noe da, så jeg hadde ikke med meg så mye som en tannbørste en gang. Den slags måtte mannen dra hjem og hente og pakke for meg.

Ojda 😅 vi bor i overkant av 2 timer fra sykehuset, så er liksom ikke «barebare» å stikke hjem å hente ting. Tenker samboer setter pris på å slippe å stikke ut å kjøpe klær til meg i det minste 😂 

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Definitivt! Var i det minste en koselig barnepleier som tilbød seg å hjelpe meg med å pelle størknet blod ut av håret, da. 😆

Lekkert 😂😂 livets vakreste eventyr 

• Liker 1
Skrevet

Jeg syntes alle var veldig hysteriske når de snakket om å pakke fødebagen uker før termin. Dette var i fjor.

Plutselig sto jeg der, midt på natten i uke 35 med vann nedover bena. Fikk beskjed om at jeg måtte kaste meg rundt og komme inn uten å rekke en dusj eller pakking. Røsket likevel med meg et skift med klær og truse, også dro vi.

Ble lagt inn og fikk ikke reise hjem på en god stund selv hvis fødselen ikke startet, så sendte samboer hjem med en liste som han måtte pakke med til meg.

Det gikk jo veldig fint, og det skulle ta to døgn før baby var ute, så samboer fikk skrudd sammen sprinkelsengen og alt mulig før riene i det hele tatt startet.

Vi manglet en del småtteri til baby, men det handlet moren min inn mens vi lå inne etter fødsel. Hun handlet også prematurklær i ull og kom til sykehuset, så fikk samboeren min gå ned og ta det i mot.

Så alt i alt ordner det seg, men det kan jo hende at jeg legger litt ting til side før uke 35 denne gangen. Alt småtteriet vi manglet sist, og som føltes dødsviktig ut, har vi jo denne gangen. Ikke var det så viktig som jeg trodde heller😅

Anonymkode: fc933...d4f

Skrevet

Hadde egentlig planlagt å pakke fødebagen i uke 38, men i uke 35 fikk jeg akutt behov for å pakke bagen. 3 dager senere ble det fødsel. 😋

Anonymkode: 31428...81f

Skrevet

Tror jeg pakket sånn uke 34-35, hadde kjøpt inn ny tannbørste, lader, osv. så jeg slapp å tenke på det. Noe både jeg og mannen var glad for. 
Det gikk fort for min del, dog hadde jeg ikke trengt å pakke 94% av det vi pakket 🤣

men man vet aldri! 

Skrevet

Tror jeg pakket sist da jeg var rundt 36 uker. Fødte 2 uker før termin, så et par uker senere. Føder fort og begge fødslene startet med vannavgang, og det er så SYKT ubehagelig å bevege seg etter at vannet har gått så veldig glad for at jeg slapp å tenke på det etter vannavgang 🤪 

Anonymkode: 1bb0b...96f

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Tror jeg pakket sist da jeg var rundt 36 uker. Fødte 2 uker før termin, så et par uker senere. Føder fort og begge fødslene startet med vannavgang, og det er så SYKT ubehagelig å bevege seg etter at vannet har gått så veldig glad for at jeg slapp å tenke på det etter vannavgang 🤪 

Anonymkode: 1bb0b...96f

Haha, enig!

Det tok to døgn fra vannet gikk til jeg fødte, og selv med de store bindene på sykehuset hadde jeg lekkasjer og måtte bytte alt. Hadde ikke tenkt over at kroppen fortsatte å produsere fostervann, og at det skulle lekke så lenge. Skikkelig "svoosj" hvis jeg reiste meg, lo hardt eller nøys.

Anonymkode: fc933...d4f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...