Gå til innhold

Juleverksted

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Nissemor_*
Skrevet

Jeg skal ha juleverksted med voksne og barn mellom 1 og 10 år. Har hatt det i mange år nå, og begynner å bli litt lei av fyrstikkesker og julehjerter. Hva lager dere på juleverksted?

Videoannonse
Annonse
Gjest Madeline
Skrevet

Jeg laget trolldeig og vi fikk laget mange utrolig flotte figurer som vi har malt etterpå. Kjempefine til å pynte meg og flotte julegaver. Trolldeig er utrolig lett og billig å lage også (2 kopper mel, 2 kopper salt og 1 kopp vann).

Gjest Madeline
Skrevet

Du kan også ha granbar, kongler, mose ol som dere kan lage fine dekorasjoner eller kranser av.

Skrevet

Har også tenkt å ha juleverksted i år og har tenkt på følgende aktiviteter:

- glassmaling (på billige glassting, lysestaker, krus, etc)

- lage kort og gavelapper (i papp dekoreres m klistremerker, glitter, glansbilder, utklipp av servietter etc)

- julekuler til å henge på treet (isoporkuler som dekoreres m maling, lime på glittergilander, stjerner etc)

- bivokslys (passer godt for de minste også iom det er enkelt og ikke skal smeltes)

- dorullnisser

- snømenn/nisser av isoporkuler

Skrevet

- Tove ull - lage feks snøballer, røde epler, nisser etc.

- Gryteunderlag: Male med porselensmaling på keramikk-fliser.

Gjest Dalwhinnie
Skrevet

Vi var en gang fire venner og noen flasker rødvin, og endte opp med 27 meter juletrelenker av glanspapir.

Skrevet

Vi lager spiselige ting. Marsipan, pepperkaker, brente mandler osv. Marsipan og pepperkaker er fint for barna, men alt som har med smeltet sukker å gjøre utelukker nødvendigvis de små dessverre.

Skrevet

Lag julekort. Finnes masse papir og klistremerker som man kan lage finfine kort av.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...