AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2022 #1 Skrevet 21. oktober 2022 Hei! mamma til 2 små med mann som jobber mye borte og lite avlastning… føles som at alle rundt meg går fra hverandre i småbarnstida..dere som er ferdig med den verste småbarnstida (bhg årene)..hva gjorde at dere kom dere gjennom og fortsatt har et bra parforhold? Del gjerne tipsene 😃 Anonymkode: 9ed02...6d1
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2022 #2 Skrevet 21. oktober 2022 Nå har vi bare ett barn og er ikke kommet til "andre siden" av barnehageåra enda, men det er i alle fall én ting jeg tror er viktig: raushet. Å unne den andre fritid og egentid, kontakt med venner, etc. Være på tilbudssiden og ha som innstilling at "hvis jeg ordner dette nå så slipper partneren min å gjøre det senere". Men det funker kun hvis begge er der. Hvis den ene gir og gir men ikke får stort tilbake, hvis det blir detaljregnskap (jeg har gjort slik og sånn, du har ikke gjort ditt og datt) så blir det fort misnøye. Mannen min er også en del borte på jobb. Når han da kommer hjem så ønsker han at jeg får tid til å komme meg ut litt, treffe venninner og gjøre ting som gir meg påfyll, fordi jeg må nedprioritere sånne ting mens han er borte. Anonymkode: 3d378...cbd 2
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2022 #3 Skrevet 21. oktober 2022 Raushet og fokus på forholdet. Hyppige datenights med god mat og et glass vin, uten TV og telefon (etter ungene var lagt). Være romslige med hverandre og unne den andre hvile og egentid selv om man er desperat etter det selv 😅 Kommunikasjon og samarbeid. Ikke henge seg opp i detaljregnskap som en over skriver. Og sex. Vet jeg banner i kirka nå, men sex er viktig for et forhold! Anonymkode: 6214f...96b 1
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2022 #4 Skrevet 21. oktober 2022 Vel vi har to tette små (15 måneder). Nå går eldste i 1.klasse og yngste siste året i bhg. Men så har ikke vi jobb som vi må reise bort i perioder. Mannen har ca 4 uker jobbreise gjennom et år, så det er noe annet da. Men jeg føler ikke vi har gjort noe spesielt. Vi bor en flytur + ca 4 timer bil fra alt av familie. Vi har noen venner her vi bor, men ikke sånn at vi kan få barnepass da mange har barn selv. Så vi får heller ikke så mye avlastning utenfra. Men 1,5 år etter nr 2 kom var veldig tungt. Men det gikk ikke så mye utover forholdet. Men vi var nok mer gretten og sliten. Vår livsstil før barn vs etter har ikke endret seg mye. Eneste er vel at rutinene er mer hogget i stein, barn våre liker forutsigbar her, måltider, leggetid, badetid, aktiviteter, osv, når ting skal gjøres liksom. Og at vi ikke kan dra på kjøreturer om kvelden eller game til kl 03 på natta. Vi var heller ikke så opptatt av sex før barn. Vi er nok kanskje litt på aseksuell spekteret begge to, og det er kanskje sex som mange par savner? Jeg syns forholdet vårt har blitt sterkere etter barn. Vi har mer å snakke om, planlegge, gjøre, oppleve osv. Men mitt største tips er vel å gjøre noe sammen som dere som par syns er gøy og ha barna med. Det krever litt mer planlegging men. Så vi tok barna med på museer, (baby)kino, middag ute. Og vi er ganske barnslige og gledet oss til å ha litt unnskyldning til å dra i fornøyelsesparker osv. Og etter begge begynte i barnehage har vi hatt fast lunsj date hver onsdag. Anonymkode: 1a5b4...326
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå