Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er veldig tett i nesen. Har mistet mye av stemmen. Ellers i ok form. Bør jeg holde meg hjemme fra jobb? Jeg jobber i matbutikk. 

Kan jeg sende sms om at jeg er syk? Eller er det beste å prøve å gå , og spørre sjefen om hva han mener når jeg kommer på jobb? 

Anonymkode: 747dc...0cf

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så lenge du klarer utføre jobben tilfredsstillende, og ikke håndterer kunder eller jobber tett på kolleger (altså ikke er i noen posisjon hvor du kan smitte andre), så bør det sikkert greit dra på jobb. 

Jeg jobber ikke i matvarebutikk da, men her hadde du risikert advarsel dersom du hadde meldt deg syk via sms. 

Anonymkode: 23898...e9b

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Så lenge du klarer utføre jobben tilfredsstillende, og ikke håndterer kunder eller jobber tett på kolleger (altså ikke er i noen posisjon hvor du kan smitte andre), så bør det sikkert greit dra på jobb. 

Jeg jobber ikke i matvarebutikk da, men her hadde du risikert advarsel dersom du hadde meldt deg syk via sms. 

Jeg har kunder, men jeg håndterer sjelden kunder direkte. Jeg pleier for det meste å jobbe med vareplassering. Men det kommer iblant kunder å snakker og spør om hvor noe er plassert osv. 

Tenker på å dra, og spørre om det er dumt å være på jobb mens jeg er sånn. Kan sikkert gå hjem igjen om det ikke er greit. 

Skrevet

Så du tenker starte jobbe, og dra hjem, slik at de eventuelt må ringe etter vikarer på ca 0 minutters varsel? 
I stedet for å ringe sjefen å spørre om de vil du skal komme, eller om de vil prøve skaffe vikar på forhånd? 

Det er ikke akkurat like populært hos alle arbeidsgivere. Spesielt ikke dersom man faktisk må ha inn ekstra personell, siden det er MYE lettere å få tak i dersom man kan begynne ringe litt før en vakt starter. Spesielt ikke siden vikarer som ikke har fått beskjed om å være på jobb ofte faktisk finner på andre ting på ettermiddag/kveld i helg. 

• Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Så du tenker starte jobbe, og dra hjem, slik at de eventuelt må ringe etter vikarer på ca 0 minutters varsel? 
I stedet for å ringe sjefen å spørre om de vil du skal komme, eller om de vil prøve skaffe vikar på forhånd? 

Det er ikke akkurat like populært hos alle arbeidsgivere. Spesielt ikke dersom man faktisk må ha inn ekstra personell, siden det er MYE lettere å få tak i dersom man kan begynne ringe litt før en vakt starter. Spesielt ikke siden vikarer som ikke har fått beskjed om å være på jobb ofte faktisk finner på andre ting på ettermiddag/kveld i helg. 

Er kun en time til jeg begynner. Er ikke lett å vite om jeg burde holde meg hjemme eller ikke. 

• Liker 1
Skrevet

Bare vit at hvis du jobber 1/3 dag eller halv dag så får du kun betalt for de timene du jobber. (Du blir trekt for de timene du er hjemme hvis du har fastlønn) . Tar du egenmelding fra starten sa får du betalt for hele dagen. Du burde vite om du er iform til å gjøre jobben tilfredstillende eller ikke. Tett i nesa og mistet litt av stemmen med ellers i god form, da ville jeg nok ansett drt som frisk nok til å gå pa jobb. Dårlig allmenntilstand derimot da holder man seg hjemme. 

Anonymkode: 2c0e6...231

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Er kun en time til jeg begynner. Er ikke lett å vite om jeg burde holde meg hjemme eller ikke. 

Hvis det kun er en time til du begynner så går du på jobb. Normalt gir man beskjed 4 timer i forkant hvis manner syk, med mindre man har tidligvakt.

Anonymkode: e10ca...8cc

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Hvis det kun er en time til du begynner så går du på jobb. Normalt gir man beskjed 4 timer i forkant hvis manner syk, med mindre man har tidligvakt.

Anonymkode: e10ca...8cc

Ja jeg prøver å jobbe. Blir ofte verre når jeg jobber men jeg tar med hostesaft og nesespray. Håper på at det går bra  :)

Skrevet

Er det så vanskelig å ringe sjefen og spørre om de vil at du skal komme inn eller bli hjemme?

Anonymkode: 786fd...7ce

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det får man ikke hos oss. Heldigvis. Jeg stoler nok på mine medarbeidere at det holder i massevis med en sms.

og til TS - du merket vel tidligere enn en time før du skulle på vakt at du var forkjølet? Såpass tidlig i syklusen er du vel da ganske smittsom, så du hadde gjort samfunnet et stor tjeneste ved å holde deg hjemme

Anonymkode: c5da8...ee1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...