Gå til innhold

Lurer på noe om angrepille

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vet at det er ganger angrepille ikke har noe å si men når i syklusen er det? Hadde sex samme dag som eggløsning og fant ut det først etterpå.. tok angrepille dagen etter men har ikke fått angrepilleblødning som jeg har fått før. Skal ha mensen om to uker. Hjalp angrepillen eller funker den ikke når man allerede har hatt og er under eggløsning? 

Anonymkode: fb810...463

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Angrepillen forhindrer eggløsning. Så om du allerede har hatt eggløsning så er det for sent 

Anonymkode: 5ed6d...e93

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Angrepillen forhindrer eggløsning. Så om du allerede har hatt eggløsning så er det for sent 

Takk for info. Kan jeg bli gravid nå da siden ifølge kalenderen skulle jeg hatt eggløsning den dagen. Jeg pleier å få eggløsningsslim i mange dager så vet ikke om kalenderen har rett med akuratt den dagen eller om det var dagene før men si hvis det var dagen før kan jeg fortsatt bli gravid da hvis eggløsning nettopp hadde vært eller er det kun hvis eggløsning er på vei?

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Takk for info. Kan jeg bli gravid nå da siden ifølge kalenderen skulle jeg hatt eggløsning den dagen. Jeg pleier å få eggløsningsslim i mange dager så vet ikke om kalenderen har rett med akuratt den dagen eller om det var dagene før men si hvis det var dagen før kan jeg fortsatt bli gravid da hvis eggløsning nettopp hadde vært eller er det kun hvis eggløsning er på vei?

Du kan bli gravid. Så det er bare å smøre seg med tålmodighet og vente på mensen. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Du kan bli gravid. Så det er bare å smøre seg med tålmodighet og vente på mensen. 

Åh fanken heller.  Han kom ikke inni meg men hørt at precum også kan inneholde sæd så er litt nervøs nå..

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Åh fanken heller.  Han kom ikke inni meg men hørt at precum også kan inneholde sæd så er litt nervøs nå..

Det er liten risiko for at du har blitt gravid. Ta en graviditetstest om noen uker, som alle burde ta etter angrepille, og pust med magen. 

Anonymkode: f94de...c7a

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Risikoen er nok ikke kjempestor. Men treffer man riktig nok så kan det skje 

Skrevet

Oki takk for svar :) får følge med og krysse fingrene for at ingenting har skjedd.... 

Til en annen gang vil det være bortkastet penger å kjøpe angrepille hvis jeg nettopp har hatt eggløsning eller har eggløsning? Ikke at jeg tror det kommer til å skje igjen men det er bare greit å vite uanz 

Er det kun mellom mens og eggløsning angrepille fungerer eller mellom eggløsning og mens også? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Oki takk for svar :) får følge med og krysse fingrene for at ingenting har skjedd.... 

Til en annen gang vil det være bortkastet penger å kjøpe angrepille hvis jeg nettopp har hatt eggløsning eller har eggløsning? Ikke at jeg tror det kommer til å skje igjen men det er bare greit å vite uanz 

Er det kun mellom mens og eggløsning angrepille fungerer eller mellom eggløsning og mens også? 

Det er aldri bortkastet i den betydning at man kan aldri 100% vite om man har eggløsning med mindre man har testet seg for det. Bedre å ta enn å ikke ta. Enda bedre er det å bruke prevensjon. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Det er aldri bortkastet i den betydning at man kan aldri 100% vite om man har eggløsning med mindre man har testet seg for det. Bedre å ta enn å ikke ta. Enda bedre er det å bruke prevensjon. 

Jeg bruker eggløsningskalender og merker på slim og kroppstemperatur når ca jeg har eggløsning. Blir varm og slimete ca 3 dager men vet ikke hvilken av de tre dagene som er eksakt eggløsning selvom kalenderen fastslår dag. Men den glemte jeg seff å se på før jeg hadde sex sist! 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg bruker eggløsningskalender og merker på slim og kroppstemperatur når ca jeg har eggløsning. Blir varm og slimete ca 3 dager men vet ikke hvilken av de tre dagene som er eksakt eggløsning selvom kalenderen fastslår dag. Men den glemte jeg seff å se på før jeg hadde sex sist! 

Du kan bli gravid ved sex opptil en uke før eggløsning, så bruk prevensjon

Skrevet
Topsi skrev (21 minutter siden):

Du kan bli gravid ved sex opptil en uke før eggløsning, så bruk prevensjon

Ja det vet jeg sånn ca men med tanke på bruk av angrepille så skrev en at hvis man har hatt eggløsning så hjelper ikke angrepille, men hvor lang er den perioden det ikke hjelper med angrepille? Er det bare snakk om dagen for eggløsning eller er det hele perioden mellom eggløsning og neste mens at angrepille ikke hjelper? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja det vet jeg sånn ca men med tanke på bruk av angrepille så skrev en at hvis man har hatt eggløsning så hjelper ikke angrepille, men hvor lang er den perioden det ikke hjelper med angrepille? Er det bare snakk om dagen for eggløsning eller er det hele perioden mellom eggløsning og neste mens at angrepille ikke hjelper? 

Egget lever bare i 24 timer, så 2 døgn etter eggløsning skal du ikke trenge angrepille.  Men hvorfor bruker du angrepille som prevensjon? Den er ikke sikker i det hele tatt

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...