Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nettopp flyttet sammen og gravid med første barn sammen. Han har et barn med eksen. Eksen var nye yngre enn han og hun var noen og 20 år gammel når hun fikk barnet. Jeg er 42 og dette føles vansklig. Barnet virkelig aviser med, spessielt etter jeg sluttet sammen med far og viser ingen interesse for babyen. Barnet er veldig mammadalt og synes samvær med far er vansklig. Vil ikke samvær skal være hos oss. Sambo foreller at dette er for mor saboterer og er vansklig. Sambo tok eksen til retten men hun snakker så mye dritt og manipulerer, han fikk kjempe lite samvær. Iallefall hva jeg trodde på før. Nå vet jeg ikke. Endelig fått i gang helgesamvær og ungen sliter. Jeg har aldri møtt eller snakket med mor. Har vært med å blitt værende i bilen som støtte for Sambo noen ganger bare. Jeg synes hele situasjonen vansklig og jeg føler sjalusi og usikkerhet ovenfor mor. Synes også det er vansklig at far løser alt situasjonen på så dårlig måte. Han reiser bort for å ha samvær med ungen istede for å jobbe på situasjonen hjemme siden det nå blir lillesøsken her. Sånn det ser ut vil annen hver helg bli at han drar bort mens jeg er hjemme alene med mitt barn og felles baby mens han er med sitt barn. Han sloss også for mer samvær, men hele hans plan blir mindre og mindre realistisk. 

Anonymkode: 96eb3...32c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noen råd eller tilbakemeldinger?

Skrevet

Om hva?

Anonymkode: e6527...d2d

• Liker 3
Skrevet

Hvorfor skal barnet vise interesse for babyen?

Dette er jo tydeligvis ett barn som nesten ikke kjenner deg? Hvorfor skal hen bry seg om at du er gravid?

Faktum at du er gravid er bare spennende for deg og mannen. Ikke har dere bodd sammen, dere har barn på flere sider. Livet fungerte ikke fra før, far evner ikke samarbeid nå. 

Og likevel setter dere fler barn til verden inn i dette her.

Her må dere brette opp armene begge to, og lage det så koselig som mulig for barna hjemme hos dere. 

At far reiser bort, er bare tull. Han må klare være pappa for alle hjemme.

(Og du som velger få barn inn i to allerede splitta familier, må forvente å være alene iblant. Det valgte du selv. Ryker dette forholdet også, er det tre barn som skal deles på....)

Søk evt hjelp, slik at du og far får flere verktøy for samarbeid og barneoppdragelse.

Ikke kall barn "mammadalter".

Det spiller ingen rolle hva din manns eks sier om dere til barnet.

Det er dere som kan vise om det stemmer eller ikke.

Det er dere som tar imot barnet for samvær, og kan gi hen en god mottakelse og en flott aktiv helg med hen i fokus.

Anonymkode: 5ae90...de2

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Hvorfor skal barnet vise interesse for babyen?

Dette er jo tydeligvis ett barn som nesten ikke kjenner deg? Hvorfor skal hen bry seg om at du er gravid?

Faktum at du er gravid er bare spennende for deg og mannen. Ikke har dere bodd sammen, dere har barn på flere sider. Livet fungerte ikke fra før, far evner ikke samarbeid nå. 

Og likevel setter dere fler barn til verden inn i dette her.

Her må dere brette opp armene begge to, og lage det så koselig som mulig for barna hjemme hos dere. 

At far reiser bort, er bare tull. Han må klare være pappa for alle hjemme.

(Og du som velger få barn inn i to allerede splitta familier, må forvente å være alene iblant. Det valgte du selv. Ryker dette forholdet også, er det tre barn som skal deles på....)

Søk evt hjelp, slik at du og far får flere verktøy for samarbeid og barneoppdragelse.

Ikke kall barn "mammadalter".

Det spiller ingen rolle hva din manns eks sier om dere til barnet.

Det er dere som kan vise om det stemmer eller ikke.

Det er dere som tar imot barnet for samvær, og kan gi hen en god mottakelse og en flott aktiv helg med hen i fokus.

Anonymkode: 5ae90...de2

Hatt møtt barnet jevnlig de siste nesten 3 årene. Jeg har så godt som bodd med mannen i denne perioden men han har også hatt egen leilighet, nå er vi offisielt samboere. Jeg synes hans prioriteringer er feil. Jeg er glad i barnet hans, jeg synes det er fint når de har vært her. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre med at han nå fortsatt etter baby og samboerskap skal holde familien splittet. Jeg er ikke okay med at han melder seg ut når han skal ha datteren sin. Jeg merker eksen hans kjør meg veldig usikker også. Jeg er sjalu rett og slett og synes det er merkelig jeg aldri har fått møtt henne. Hun er alene med to barn og føler det er en stol del av grunnen til at han tenker jeg skal være okay med det annen hver helg pluss alt han må jobbe ekstra for å få ting til å gå rundt. Føler han står i veien for at datteren skal få et godt forhold til meg også. 

Skrevet

Kanskje du skulle sette deg ned og prate litt med exen hans? 

Du kan jo be dem alle på middag feks? 

Hvis barnas beste er i fokus🤔

Anonymkode: cc667...849

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Kanskje du skulle sette deg ned og prate litt med exen hans? 

Du kan jo be dem alle på middag feks? 

Hvis barnas beste er i fokus🤔

Mannen sier hun nekter å samarbeide og å møte meg så jeg skal holde meg unna.

Skrevet

Først av alt, slutt å kalle samboer for sambo. Det høres bare helt dust ut.

Det er helt merkelig å skulle få barn med et menneske som ikke evner å ta vare på barn de har fra før.

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet
Reign skrev (Akkurat nå):

Først av alt, slutt å kalle samboer for sambo. Det høres bare helt dust ut.

Det er helt merkelig å skulle få barn med et menneske som ikke evner å ta vare på barn de har fra før.

Men om det er mor som holder barnet tilbake da? Det er jo ikke far sin skyld.

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Mannen sier hun nekter å samarbeide og å møte meg så jeg skal holde meg unna.

Mannen sier? 

Dette høres ikke ut som et voksent forhold. 

Du får forbrede deg på å bli alenemor hvis du bærer frem barnet.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Men om det er mor som holder barnet tilbake da? Det er jo ikke far sin skyld.

Tenker du at ansvaret hans for barnet frafaller fordi moren tilbakeholder fra samvær?

Skrevet
Reign skrev (8 minutter siden):

Tenker du at ansvaret hans for barnet frafaller fordi moren tilbakeholder fra samvær?

Ja han gjorde jo alt han kunne, gikk til og med til retten. Hun bruker barnevern og familievernkontoret mot han. Han har jo ingen sjangs! Så flytta hun halvannen time unna tilbake til familien. Far kan jo ikke gjøre noe da!

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Ja han gjorde jo alt han kunne, gikk til og med til retten. Hun bruker barnevern og familievernkontoret mot han. Han har jo ingen sjangs! Så flytta hun halvannen time unna tilbake til familien. Far kan jo ikke gjøre noe da!

Jaja, man får jo nesten håpe at dette er sannheten for din del.

Skrevet
Reign skrev (1 minutt siden):

Jaja, man får jo nesten håpe at dette er sannheten for din del.

Han har jo vært fantastisk med barnet mitt...

Skrevet

Ved å nekte søsken å bli kjent så har han vært fantastisk?

Skrevet

Ved å nekte søsken å bli kjent så har han vært fantastisk?

Mitt barn jeg hadde fra tidligere forhold. Babyen er ikke her enda.

Skrevet

Hvorfor er du sjalu på hans eks?

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Som sagt, du må nesten bare håpe på at han forteller sannheten. Du har jo tross alt ikke noe valg nå, du er jo gravid.

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Hvorfor er du sjalu på hans eks?

Alderen, hun mestrer å ha to barn alene hele tiden, ungen er så glad i henne og ikke faren. Måten barnet aviser og skryter av mamman sin. Føler også hun har kontroll over livene våre siden far løper rundt å desperat prøver. Far er også fortsatt bitter over bruddet enda, hun som dro... vansklig å gå gjennom graviditet i 40årene når eksen hadde nesten 10 år yngre og hadde barn som tok mot babyen så mye bedre da. Føler jeg kommer i andre rekke. Selvfølgelig kommer barnet først, men jeg hele tiden er på andre plass generelt. Foreksempel så står kampen mot wksen høyere enn meg.

Skrevet
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Høres ut som du egentlig vil at han bare skal si fra seg barnet sitt.

Anonymkode: 0b66f...d00

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...