xinnia Skrevet 21. oktober 2022 #1 Skrevet 21. oktober 2022 Er såå lei av at "brune" halser på jakker, genser etc.. Har du noen tips til å unngå at fondation/pudder smitter over på klær ?
kaledonia Skrevet 21. oktober 2022 #2 Skrevet 21. oktober 2022 For mye foundation kanskje ? Bruk longlasting foundation og bare litt pudder ( gjerne løspudder ). 2
Embla Othea Skrevet 21. oktober 2022 #3 Skrevet 21. oktober 2022 (endret) Ikke ta foundation på halsen. Endret 21. oktober 2022 av Embla Othea 1
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2022 #4 Skrevet 21. oktober 2022 Unngår bruke fundation på halsen. Og spesielt med lyse klær, så sminker jeg meg etter jeg har kledd på meg. Anonymkode: 16262...c8d
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2022 #5 Skrevet 21. oktober 2022 Jeg har aldri forstått hvordan folk klarer å få sminke på klær, jeg. Foundation skal ikke brukes på halsen, det er til ansiktet. Man skal ikke bruke mye, og det skal blendes godt inn i huden. Man skal ikke ha masse overflødig foundation i tykke lag. Har man på seg plagg som er trange i halsen og må dras over hodet, kan man sminke seg etter man er påkledd, og fjerne sminken igjen før man kler av seg på kvelden. Trenger man å kle av seg på overkroppen i løpet av dagen, og fjerning av sminke ikke er mulig/aktuelt, så velger man plagg som enten er mer utringet, eller ikke må dras over hodet. Anonymkode: 41dca...f36
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2022 #6 Skrevet 21. oktober 2022 Tar da ikke foundation på halsen, den skal jo være mest mulig lik ansiktstonen slik at det ikke blir skille mellom ansikt og hals. Tar du masse mørk foundation i ansiktet og vil unngå skillet mellom brunt ansikt og hvit hals? Da gjør du feil. Uansett- smink deg etter du har tatt overdel på. Og reduser mengden så unngår du dette. Anonymkode: 2545f...cae
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2022 #7 Skrevet 21. oktober 2022 Du skal ikke bruke founsation på halsen og hvis det smitter fra ansiktet så bruker du for tjukt lag. Det går også an å legge en t skjorte eller håndkle over hodet og ansiktet før du drar på deg hvit genser sånn at halsen på den ikke treffer sminken men håndkleet ligger i mellom å beskytter Anonymkode: b1c92...c5b
xinnia Skrevet 23. oktober 2022 Forfatter #8 Skrevet 23. oktober 2022 Ingen som hadde gode råd? Bruker dere ikke jakker med høy hals nå på vinteren ? Bruker gode produkter og ikke tykt lag, eller har på halsen. Men må selvsagt ha på kinn og haken.... 2 1
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2022 #9 Skrevet 23. oktober 2022 xinnia skrev (5 timer siden): Ingen som hadde gode råd? Bruker dere ikke jakker med høy hals nå på vinteren ? Bruker gode produkter og ikke tykt lag, eller har på halsen. Men må selvsagt ha på kinn og haken.... Du har fått gode råd Anonymkode: b1c92...c5b
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2022 #10 Skrevet 23. oktober 2022 xinnia skrev (5 timer siden): Ingen som hadde gode råd? Bruker dere ikke jakker med høy hals nå på vinteren ? Bruker gode produkter og ikke tykt lag, eller har på halsen. Men må selvsagt ha på kinn og haken.... Har samme problem med noen jakker ned høy krave, men ingen gode råd desverre. Å jeg bruker ikke foundation, bare litt kompakt pudder og litt rouge på kinnene. Når jeg lukker denne typen jakker helt, så har jeg jo kanten på jakken under nesen 🙈😂 Anonymkode: 70d46...702
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2022 #11 Skrevet 23. oktober 2022 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Har samme problem med noen jakker ned høy krave, men ingen gode råd desverre. Å jeg bruker ikke foundation, bare litt kompakt pudder og litt rouge på kinnene. Når jeg lukker denne typen jakker helt, så har jeg jo kanten på jakken under nesen 🙈😂 Anonymkode: 70d46...702 Ja sånne jakker får fort sminke på seg men bruk skjerf eller balaklava innenfor. Lettere å vaske det Anonymkode: b1c92...c5b
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2022 #12 Skrevet 23. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ja sånne jakker får fort sminke på seg men bruk skjerf eller balaklava innenfor. Lettere å vaske det Anonymkode: b1c92...c5b Ja, det er det eneste som funker. Får aldri sminke på andre klær enn sånne jakker 😊 Anonymkode: 70d46...702
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2022 #13 Skrevet 23. oktober 2022 Ja. Slutt å bruke det, og problemet slutter å eksistere. Anonymkode: 9c5a9...b85
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2022 #15 Skrevet 23. oktober 2022 Uansett hvor god det matcher, så ser det jo bare ekstremt rart ut i ulike lys når man ikke blender nedover halsen. Slik jeg gjør det blender jeg til litt over der toppen/genseren er, så lenge du blender overgangen godt så synes det ikke. Om jeg bruker slike jakker som vist over bruker jeg bare et skjerf innenfor, slik at glidlåsen ikke må helt opp. Anonymkode: 865f1...ae0 1
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2022 #16 Skrevet 23. oktober 2022 Jeg bruker ikke så mye foundation at det smitter. Men for å unngå noen form for smitte så sminker jeg meg etter jeg har kledd meg som regel. Anonymkode: 6aade...e0a
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2022 #17 Skrevet 23. oktober 2022 Setting spray unngår dette for min del Anonymkode: 9f577...5b5
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2022 #18 Skrevet 23. oktober 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Uansett hvor god det matcher, så ser det jo bare ekstremt rart ut i ulike lys når man ikke blender nedover halsen. Anonymkode: 865f1...ae0 Da bruker du heeelt feil fargetone på foundation. En i riktig fargetone skal være lik som den naturlige hudfargen din og ikke være behov for å blende nedover halsen Anonymkode: b1c92...c5b
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2022 #19 Skrevet 23. oktober 2022 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Da bruker du heeelt feil fargetone på foundation. En i riktig fargetone skal være lik som den naturlige hudfargen din og ikke være behov for å blende nedover halsen Anonymkode: b1c92...c5b Man må likevel blende. Det handler også om matthet/struktur. Det å bare stoppe ved kjevebeinet ser så rart ut, uansett farge. Ser det dessverre alt for ofte, så snart man kommer ut i dagslys/kontorlys. Anonymkode: 865f1...ae0 1
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2022 #20 Skrevet 23. oktober 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Man må likevel blende. Det handler også om matthet/struktur. Det å bare stoppe ved kjevebeinet ser så rart ut, uansett farge. Ser det dessverre alt for ofte, så snart man kommer ut i dagslys/kontorlys. Anonymkode: 865f1...ae0 Har aldri opplevd at jeg trenger å blende nedover halsen en farge som er riktig. Jeg sminker meg i vinduet så ser hvordan det er i dagslys men jeg legger foundation kun midt i ansiktet og duser den ut mot kantene av ansiktet og kjeven så det ikke blir like hardt fra kjeven til halsen som hvis jeg klæsjet på tykt lag ved kjeven og kantene i guess Anonymkode: b1c92...c5b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå