AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2022 #1 Skrevet 21. oktober 2022 Skriv gjerne også hva du jobber med. Jeg er i prosess med å kanskje bli ufør pga utbrenthet og utmattelse. Men noe sier meg at jeg bør gi jobb en siste sjanse. Samtidig så er det litt sånn at jeg har blitt redd for å prøve fordi det gjør så veldig vondt med de lange smellene med utmattelse jeg har gått på tidligere, og det er litt sånn at frykten for smellen har fått meg på et spor der jeg tenker at jobb ikke gir noe positivt uansett. Trenger hjelp til å snu steinene her…. Anonymkode: 722d2...e07
Hareena Skrevet 21. oktober 2022 #2 Skrevet 21. oktober 2022 Intellektuelle utfordringer og stimulanser. Impulser fra andre miljøer og fra mange ulike mennesker. Personlig økonomisk trygghet nå og for framtida, uansett uforutsette hendelser (lønn, pensjonsopptjening, forsikringer, frynsegoder mm)
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2022 #3 Skrevet 21. oktober 2022 Lønn, impulser, kunnskap, bekjente og noen venner, jeg er med i et større fellesskap, gjør noe nyttig (viktig!), kommer meg ut av huset, setter pris på helger og ferier, er et godt forbilde for mine barn.... Tror ikke jobben min tilfører noe negativt, annet enn at den er en tidstyv, tiden kunne vært brukt hjemme eller på hobbyer liksom, men all tid? Nei. Jeg har mulighet for hjemmekontor, men liker det ikke. Anonymkode: 08dac...9ec
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2022 #4 Skrevet 21. oktober 2022 Penger. Stimuli - hjernetrim. Sosial omgang med andre folk. Jeg er glad jeg kan jobbe. Jeg hatet å være hjemme i mammaperm. Syntes også det var tungt å sitte på 100% hjemmekontor i evigheter, selv om jeg er introvert og blir sliten av folk. Anonymkode: c8a78...afd
kri.star Skrevet 21. oktober 2022 #5 Skrevet 21. oktober 2022 (endret) Det er MYE! Mestringsfølelse, jeg får utfordret meg Intelektuelt, det sosiale fellesskapet, møte med mennesker fra helt andre bakgrunner og med helt andre meninger enn meg selv. Økonomisk frihet og trygghet. Stolthet! Vite at jeg klarer å forsørge meg selv, og ikke må leve på andres innsats. Være ett forbilde for min datter. Kunne glede meg til helg og ferier. Ha en mening i livet. Endret 21. oktober 2022 av mrs.tld 1
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2022 #6 Skrevet 21. oktober 2022 Har vært mange år utenfor arbeidslivet så har kjent på både det å ikke jobbe og det å jobbe. Fordelene med å jobbe: 1) Penger. Det er vanvittig dyrt å ikke jobbe. 2) For meg var det positivt for selvfølelsen å være i jobb. Både fordi jeg hadde bedre økonomi, men også fordi jeg ikke likte å si jeg ikke hadde jobb når folk lurte på hva jeg drev med. 3) Det sosiale. Jeg havnet i en bedrift med superhyggelige mennesker. Ble tatt godt i mot fra dag 1 og fikk venner her. Anonymkode: b1bd7...18e 2
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2022 #7 Skrevet 21. oktober 2022 Hovedsaklig penger, og penger gir meg mye glede og frihet. Selve jobben gir meg noe å holde hodet opptatt med, noen å snakke med, gir meg en grunn til å stå opp på morgenen, jeg føler at jeg er nyttig. Sånne ting betyr mye for meg. Anonymkode: 18883...6e7
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2022 #8 Skrevet 21. oktober 2022 Jeg er lærer. Det jeg får av jobb er mye glede, mye latter, mange nye impulser, mental stimulans, jeg får brukt svært mange deler av meg selv - fra mentalt vanskelige oppgaver til store pedagogiske utfordringer, jeg blir håpefull over å være rundt så mye fin ungdom, jeg får være engasjert i både fag og elever, jeg får utvidet min egen toleranse, jeg får nye perspektiver, jeg kjenner at det å være rundt ungdom holder meg ung til sinns -jeg stivner ikke fast, jeg føler meg nyttig, jeg føler at jeg bidrar til å oppdra den kommende generasjonen, at jeg gjør en forskjell. Osv. Jeg får jo også lønn. Men med min utdannelse kunne jeg hatt minst dobbel lønn i andre yrker (alle mine studievenner tjener minst dobbelt, de fleste trippelt av meg). Så det er de andre delene av yrket som får meg til å bli værende. Jeg har fortiden en travel hjemmesituasjon med barn under utredning osv. Og på jobb så får jeg fri fra vanskelige tanker. Det er så hektisk og krevende i klasserommet at jeg får helt fri fra mine egne redsler og katastrofetanker. Det er dermed et utrolig viktig pusterom for meg. Hadde jeg gått hjemme, så hadde tankene mine bare spunnet og spunnet. Anonymkode: 1611c...fab 1
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2022 #9 Skrevet 21. oktober 2022 Tja deltidsjobb som pleieassistent på et sykehus da dvs egentlig tilkalling så velger vakter selv. Hva det gir meg? Tja har hatt mange fine pasientmøter. Og det gir jo på en måte et perspektiv da om at man en dag kanskje trenger hjelp til ting etter en operasjon og lignende. Har vært fastvakt et par ganger og det kan være alt mellom himmel og helvete. En gang jeg var fastvakt var pasienten lidenskapelig opptatt av fotball, da fikk vi jo litt å prate om siden jeg også er det. Vi så til og med tre fotballkamper på rappen under vakta. Det var en glede å avgi rapport til nattevakten. Grunnen til at vedkommende hadde fastvakt var vel at vedkommende var litt plukkete på ting (kateter og lignende), men det hadde jo roa seg. Og så har jeg lært at en del liker å bli skrubbe godt på ryggen. Hvem er det egentlig som gjør det hjemme liksom? Nei mye man kan fundere over. Men nei jeg studerte jo sykepleie og sterkt inntrykk da jeg var på praksis på en kreftavdeling hvor man da har åpna opp og så erklært pasienten inoperabel. Det er ofte da man ikke har så mye man kan gjøre alltid. Det er tøffe samtaler. Anonymkode: 24284...694
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2022 #10 Skrevet 21. oktober 2022 Lønn, og min kollega er min bestevenn. Det ville vedkommende fortsatt vært om jeg sluttet, så dermed gjenstår lønn. Anonymkode: 91eef...38d 1
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2022 #11 Skrevet 21. oktober 2022 Penger. Mat. Fint hus. Reiser, opplevelser, fine ting. Anonymkode: 814d7...bf5
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2022 #12 Skrevet 21. oktober 2022 Penger, pensjon, uføreforsikring, reiser over hele verden, opplevelser, 3 varme måltider om dagen (+kaffe og kaker), gratis restaurant (m bla sushi fra egen sushikokk), gratis vin, klesvask, vask av lugar og sengetøy, kunnskap, interessant fagforeningsarbeid, faglig input fra kollegaer, mye humor, kulturforståelse, nyttige kurs, og best av alt: Mine beste venner 💛 Anonymkode: c8536...d1b 1
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2022 #14 Skrevet 21. oktober 2022 Føler at jeg betyr noe og at det gir livet mitt en mening. Anonymkode: 1ddbb...5b1 3
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2022 #15 Skrevet 21. oktober 2022 Jeg hadde tidligere jobb jeg ikke trivdes i. Det er forferdelig. så bestemte for å kjøre på med ny utdannelse og jeg ELSKER min nye karriere. Mestringsfølelse, mange gode menneskemøter, læringskurve, faglige morsomme utfordringer, følelsen av å virkelig være til nytte, være et forbilde for barna mine, være en del av et fantastisk kollegie, the list goes on. Det beste valget jeg har tatt i livet var å starte på ny utdanning ❤️ Anonymkode: 00296...c83
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2022 #16 Skrevet 21. oktober 2022 Lønn, faglige utfordringer som jeg interesserer meg for, får input og møte folk jeg ikke hadde møtt ellers. Anonymkode: f95d0...d94
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2022 #17 Skrevet 21. oktober 2022 Penger. Lite annet. Anonymkode: 2f289...90a
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2022 #18 Skrevet 21. oktober 2022 Penger. Interesse fra andre. Respekt. Humor. Trivsel. Anonymkode: fccb9...feb
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2022 #19 Skrevet 21. oktober 2022 Penger, mestring, hyggelige kollegaer, interessante problemstillinger, hverdagsrutiner, en grunn til å dra noe sted, lære nye ting profesjonelt, respekt, mening, føle at jeg betyr noe, få impulser som jeg ikke oppdaget av meg selv, en unnskyldning for ikke alltid perfekt renhold i hjemmet, å kunne svare noe fornuftig når folk spør «hva driver du med?» for å bli kjent. Savner virkelig å ha en jobb, er ufør… Anonymkode: 627ba...27e
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2022 #20 Skrevet 21. oktober 2022 Takker for så mange svar. Siden jeg ble utbrent av jobben, har jeg fått et veldig negativt syn på å jobbe. Det har føltes ut som at man blir litt hjernevaska til å tenke at jobb er det eneste saliggjørende i livet. Men dette er jo tanker som oppstod fordi jeg ble VELDIG syk av å jobbe sist. Det trenger kanskje ikke å være sånn? Jeg har litt å gruble på… TS Anonymkode: 722d2...e07 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå