AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2022 #1 Skrevet 21. oktober 2022 NRK har lagt ut en liste over årets renn i vintersport. I vinter må du ha tunga beint i munnen om du skal klare å følge med på sport, for: TV-rettighetene er spredt mellom Viaplay, TV 2 og NRK NRK, TV 2 og Viaplay sender langrenn. NRK Sport sender alle renn på radio. Skiskyting sendes på TV 2 og NRK. NRK Sport sender alle renn på radio. Hopp og kombinert deles mellom Viaplay, TV 2 og NRK. Verdenscupen i skøyter sendes på Viaplay. https://www.nrk.no/sport/vintersport-2022_2023_-full-oversikt-over-langrenn_-skiskyting_-hopp_-alpint-og-skoyter-1.16143477 Jeg mener at alle renn i samme sport burde gått på samme kanal, slik at det er mulig å følge med. Tenk på eldre mennesker som ønsker å se på vintersport, og som skal orientere seg i når og hvor de kan se? Helt umulig å følge med! Takk til NRK for å ha lagd en oversikt, så jeg i alle fall får med meg noen renn i vinter.. Anonymkode: edf9e...948
Ti T Usen Skrevet 21. oktober 2022 #2 Skrevet 21. oktober 2022 Fin oversikt. Sånn må det være når TV- rettigheter er til salgs. Og uten TV-rettigheter ingen vintersport:) Jeg har sagt til min 80 år gamle far (som er VELDIG interessert i vinteridrett) at dette er testen på om han fortsatt er klar i toppen. Så han har bestemt seg for å klare dette- Egentlig et godt tips, for jeg ser at det holder han orientert og oppdatert på andre tekniske greier også:) 1
Diamant20 Skrevet 21. oktober 2022 #3 Skrevet 21. oktober 2022 Sendingene hos andre enn NRK var så skuffende i fjor at jeg nok ikke gidder å se de i år. Under OL hørte jeg på NRK radio og så rennene uten lyd, men i år tror jeg at jeg bare hører rennene på radio, de beste kommentatorene er hos NRK uansett, og det er så viktig. 3
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2022 #4 Skrevet 21. oktober 2022 Diamant20 skrev (17 minutter siden): Sendingene hos andre enn NRK var så skuffende i fjor at jeg nok ikke gidder å se de i år. Under OL hørte jeg på NRK radio og så rennene uten lyd, men i år tror jeg at jeg bare hører rennene på radio, de beste kommentatorene er hos NRK uansett, og det er så viktig. Enig i dette. Om det ikke er en katastrofe så er det i hvert fall svært negativt for vinteridretten at ikke alt sendes på NRK lenger. NRK har svært gode kommentatorer og folk orker ikke sendingene med all reklamen. I verste fall går dette ut over rekrutteringen pga dalende interesse blant for. Anonymkode: 88d85...5d9 2
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2022 #5 Skrevet 21. oktober 2022 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Enig i dette. Om det ikke er en katastrofe så er det i hvert fall svært negativt for vinteridretten at ikke alt sendes på NRK lenger. NRK har svært gode kommentatorer og folk orker ikke sendingene med all reklamen. I verste fall går dette ut over rekrutteringen pga dalende interesse blant for. Anonymkode: 88d85...5d9 "Blant folk" Anonymkode: 88d85...5d9
FruRosa Skrevet 21. oktober 2022 #6 Skrevet 21. oktober 2022 Diamant20 skrev (1 time siden): Sendingene hos andre enn NRK var så skuffende i fjor at jeg nok ikke gidder å se de i år. Under OL hørte jeg på NRK radio og så rennene uten lyd, men i år tror jeg at jeg bare hører rennene på radio, de beste kommentatorene er hos NRK uansett, og det er så viktig. Så enig!!! OL var en "katastrofe" på TV, men kjempebra på NRKsport radio 🤍 1
Diamant20 Skrevet 21. oktober 2022 #7 Skrevet 21. oktober 2022 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Enig i dette. Om det ikke er en katastrofe så er det i hvert fall svært negativt for vinteridretten at ikke alt sendes på NRK lenger. NRK har svært gode kommentatorer og folk orker ikke sendingene med all reklamen. I verste fall går dette ut over rekrutteringen pga dalende interesse blant for. Anonymkode: 88d85...5d9 FruRosa skrev (1 minutt siden): Så enig!!! OL var en "katastrofe" på TV, men kjempebra på NRKsport radio 🤍 Det beste er jo egentlig å la være å se sendingene så NRK får kjøpt rettighetene tilbake igjen om noen år… 1 1
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2022 #8 Skrevet 21. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Enig i dette. Om det ikke er en katastrofe så er det i hvert fall svært negativt for vinteridretten at ikke alt sendes på NRK lenger. NRK har svært gode kommentatorer og folk orker ikke sendingene med all reklamen. I verste fall går dette ut over rekrutteringen pga dalende interesse blant for. Anonymkode: 88d85...5d9 Veldig enig i dette! NRK har de mest grundige kommentatorene, og det viser at det er personer som har jobbet med dette i mange år. De andre kanalene går ikke dypt nok i analysene og har for lite bakgrunnsinfo om de ulike deltagerne. Synd om dette går ut over den norske befolkningens interesse for vinteridrett. Anonymkode: edf9e...948 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå