AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2022 #1 Del Skrevet 21. oktober 2022 Hvor tidlig kan man få smerter ved graviditet utenfor livmoren? Er bare bare 12 dpo, med positiv test, men har så utrolig vondt i ene lysken/eggstokken! Smertene kommer i bølger, og er veldig intens.. ledsages av sterke "mensensmerter". Ømt og vondt å trykke lett på området. Hvor sent kan overstimulering vise seg? Var veldig hoven og oppblåst 1 uke etter egguthenting, og er fortsatt en del større enn normalt. Smertene i underliv/eggstokker avtok etter en uke, men nå har jeg som sagt veldig vondt på ene siden. Anonymkode: 8aeae...7ef Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mayah Skrevet 21. oktober 2022 #2 Del Skrevet 21. oktober 2022 Eggstokkene mine ble hyperstimulert da jeg ble gravid med IVF, HCG'n gjorde visst stimuleringen enda verre sånn at det bare ble verre og verre med oppblåsthet og smerter etter positiv test. Følte meg som en ballong med skikkelig luftsmerter. Fikk komme innom fertilitetsavdelinga hvor de gjennomførte ultralyd som avdekket masse væske i buken og forstørrede eggstokker (og en liten svart prikk i livmora ❤️), fikk lokalbedøvelse og ble tappet for kanskje 2 liter væske. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2022 #3 Del Skrevet 21. oktober 2022 Mayah skrev (7 timer siden): Eggstokkene mine ble hyperstimulert da jeg ble gravid med IVF, HCG'n gjorde visst stimuleringen enda verre sånn at det bare ble verre og verre med oppblåsthet og smerter etter positiv test. Følte meg som en ballong med skikkelig luftsmerter. Fikk komme innom fertilitetsavdelinga hvor de gjennomførte ultralyd som avdekket masse væske i buken og forstørrede eggstokker (og en liten svart prikk i livmora ❤️), fikk lokalbedøvelse og ble tappet for kanskje 2 liter væske. Takk for svar ❤️ Når i forløpet merket du overstimuleringen? Jeg hadde ikke mye væske i buken, men eggstokkene var ganske store fortsatt 2 dager etter uttak. Magen så ut som en ballong i en uke, før den begynte å bli mindre hoven, men i kveld er jeg kjempe oppblåst igjen 😅 Ringte avdelingen i dag, der sykepleier trodde det var follikker som hadde sprukket 2 ganger i natt, mtp smertene.. ikke helt overbevist selv, men fikk beskjed om å se an i helgen. Anonymkode: 8aeae...7ef Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mayah Skrevet 22. oktober 2022 #4 Del Skrevet 22. oktober 2022 6 hours ago, AnonymBruker said: Takk for svar ❤️ Når i forløpet merket du overstimuleringen? Jeg hadde ikke mye væske i buken, men eggstokkene var ganske store fortsatt 2 dager etter uttak. Magen så ut som en ballong i en uke, før den begynte å bli mindre hoven, men i kveld er jeg kjempe oppblåst igjen 😅 Ringte avdelingen i dag, der sykepleier trodde det var follikker som hadde sprukket 2 ganger i natt, mtp smertene.. ikke helt overbevist selv, men fikk beskjed om å se an i helgen. Anonymkode: 8aeae...7ef Hmm, hvis jeg husker riktig må det ha vært bare noen dager etter jeg testet positivt, ble som sagt bare verre av hcg-stigninga. Husker jeg selv måtte nevne muligheten for ovarielt hyperstimuleringssyndrom (ohss). Måtte bruke blodfortynnende sprøyter i etterkant ettersom det kan gi økt risiko for blodpropp. Har du PCOS, eller fikk du ut mange egg? Det kan iallefall gi økt risiko for ohss. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå