AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2022 #1 Skrevet 21. oktober 2022 Min er 19. Blir du glad når du ser at innlegget du akkuratt har publisert får mange tomler? Anonymkode: 4ba3c...4fd
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2022 #2 Skrevet 21. oktober 2022 Ingen anelse. Bryr meg fint lite. Anonymkode: c7d7b...dfe 1
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2022 #3 Skrevet 21. oktober 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Min er 19. Blir du glad når du ser at innlegget du akkuratt har publisert får mange tomler? Anonymkode: 4ba3c...4fd Jeg har aldri vært særlig aktiv på Facebook, men før da jeg en gang i blant la ut et bilde eller en tekst kjente jeg på den gode følelsen i belønningssenteret når det tikket inn røde varsler med nye likes. Og jeg kunne skjønne hvordan noen kunne bli avhengig av denne form for bekreftelse. Savner det litt innimellom selv. Da jeg fikk profil her, kjente jeg nok på litt av det samme. Belønningssenteret ble trigget på samme måte, selv om jeg var anonym. Og enda mer om det var/er nicket mitt som fikk positiv respons. Av samme grunn er jeg redd for å si noe feil, for å unngå negativ respons. Merkelig fenomen det der, men det er jeg sånn vi er styrt. Alt som gir oss bekreftelser eller trigger belønningsenteret i hjernen kan være avhengighetsskapende. Har nesten sluttet å skrive innlegg med nick her nettopp formå slippe å bli opphengt i likes. Hender jeg får respons på gamle nick og det er hyggelig. Men har likevel et ganske avslappet forhold til det. Husker ikke hvor mange likes jeg har fått på det meste, men flere med mellom 20-30 likes. Siste måneden har jeg en kommentar med 27 likes. Anonymkode: dadb5...a72
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2022 #5 Skrevet 21. oktober 2022 10 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg har aldri vært særlig aktiv på Facebook, men før da jeg en gang i blant la ut et bilde eller en tekst kjente jeg på den gode følelsen i belønningssenteret når det tikket inn røde varsler med nye likes. Og jeg kunne skjønne hvordan noen kunne bli avhengig av denne form for bekreftelse. Savner det litt innimellom selv. Da jeg fikk profil her, kjente jeg nok på litt av det samme. Belønningssenteret ble trigget på samme måte, selv om jeg var anonym. Og enda mer om det var/er nicket mitt som fikk positiv respons. Av samme grunn er jeg redd for å si noe feil, for å unngå negativ respons. Merkelig fenomen det der, men det er jeg sånn vi er styrt. Alt som gir oss bekreftelser eller trigger belønningsenteret i hjernen kan være avhengighetsskapende. Har nesten sluttet å skrive innlegg med nick her nettopp formå slippe å bli opphengt i likes. Hender jeg får respons på gamle nick og det er hyggelig. Men har likevel et ganske avslappet forhold til det. Husker ikke hvor mange likes jeg har fått på det meste, men flere med mellom 20-30 likes. Siste måneden har jeg en kommentar med 27 likes. Anonymkode: dadb5...a72 Godt jobbet. Anonymkode: 4ba3c...4fd
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2022 #6 Skrevet 21. oktober 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg har aldri vært særlig aktiv på Facebook, men før da jeg en gang i blant la ut et bilde eller en tekst kjente jeg på den gode følelsen i belønningssenteret når det tikket inn røde varsler med nye likes. Og jeg kunne skjønne hvordan noen kunne bli avhengig av denne form for bekreftelse. Savner det litt innimellom selv. Da jeg fikk profil her, kjente jeg nok på litt av det samme. Belønningssenteret ble trigget på samme måte, selv om jeg var anonym. Og enda mer om det var/er nicket mitt som fikk positiv respons. Av samme grunn er jeg redd for å si noe feil, for å unngå negativ respons. Merkelig fenomen det der, men det er jeg sånn vi er styrt. Alt som gir oss bekreftelser eller trigger belønningsenteret i hjernen kan være avhengighetsskapende. Har nesten sluttet å skrive innlegg med nick her nettopp formå slippe å bli opphengt i likes. Hender jeg får respons på gamle nick og det er hyggelig. Men har likevel et ganske avslappet forhold til det. Husker ikke hvor mange likes jeg har fått på det meste, men flere med mellom 20-30 likes. Siste måneden har jeg en kommentar med 27 likes. Anonymkode: dadb5...a72 Ærlig og flott historie du forteller. Facebook har jeg aldri hatt. Likes på meg her i forumet? Tror jeg har bikket 40 én gang. Men mitt mål er å lære noe, for det er endel oppegående mennesker her også. Være ærlig selv om det kan smerte noen, og sist men ikke minst, ha det gøy. Anonymkode: 9f921...88b 1
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2022 #7 Skrevet 21. oktober 2022 8 minutter siden, AnonymBruker said: Rundt 250 Anonymkode: cf2e9...929 250 😳 det er helt syyyyykt mange, hvordan greide du det? Veldig bra. Anonymkode: 4ba3c...4fd
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2022 #8 Skrevet 21. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): 250 😳 det er helt syyyyykt mange, hvordan greide du det? Veldig bra. Anonymkode: 4ba3c...4fd Jeg dukket først opp i en tråd som omhandlet en stemor som hatet bonusbarnet sitt. Jeg spurte derfor om hvorfor hun hadde funnet en mann med barn. Og samlet inn rundt 250 likes🙊 Anonymkode: cf2e9...929
Gjest Karamelis Skrevet 21. oktober 2022 #9 Skrevet 21. oktober 2022 (endret) Her inne får jeg ikke så mange. Jeg følger egentlig ikke så mye med på det. Men på fb gikk det over styr. På vanlige innlegg fikk jeg fra 150-300, på offentlige flere tusen. Det høres ut som jeg lyver, men jeg tror det ble status for mange å like på min vegg, fordi jeg har noen kjendiser på vennelista. Jeg kjente at det ikke var bra for meg, for jeg ble mer og mer utleverende i det jeg delte for å få likes. Så jeg slettet fb. Endret 21. oktober 2022 av Karamelis Skrivefeil
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2022 #10 Skrevet 21. oktober 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): 250 😳 det er helt syyyyykt mange, hvordan greide du det? Veldig bra. Anonymkode: 4ba3c...4fd Går du inn på rampelys og skriver et eller annet får du fort 30-40 likes… Anonymkode: cf2e9...929
Gjest Karamelis Skrevet 21. oktober 2022 #11 Skrevet 21. oktober 2022 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Går du inn på rampelys og skriver et eller annet får du fort 30-40 likes… Anonymkode: cf2e9...929 Haha, det er så sant. Skriv at CBE eller SE er noen skikkelig teitinger drar du inn mange hundre liker på kun kort tid.
Adrenalina1 Skrevet 22. oktober 2022 #12 Skrevet 22. oktober 2022 Vet ikke. Bryr meg heller ikke. Vet at livet faller i grus for mange hvis de ikke får mange nok likes. Stusselig😂
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2022 #13 Skrevet 22. oktober 2022 Vet ikke. Men har registrert at det står 'populært innlegg' på noen av innleggene mine, og det er vel i alle fall over 50. Eller jo, jeg vet ett av innleggene mine har over 150, men det var utelukkende fordi jeg var tidlig ute i en tråd. Anonymkode: 7c29e...d2c 1
Purple Basil Skrevet 22. oktober 2022 #14 Skrevet 22. oktober 2022 Aner ikke 😂 Jeg bryr meg ikke om hva folk mener om meg, skriver ikke innlegg for å få likes 😛 1
Gjest Anonym Brukar0 Skrevet 22. oktober 2022 #15 Skrevet 22. oktober 2022 Det vet jeg ikke, men noen innlegg har blitt "populært innlegg" dvs. over 50 likes.
Topsi Skrevet 22. oktober 2022 #16 Skrevet 22. oktober 2022 Jeg har hatt ett "populært innlegg' såvidt jeg vet
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2022 #17 Skrevet 22. oktober 2022 Har hatt flere innlegg over 50+. Tror rekorden på profilen min er ca. 90 på ett innlegg. Skrev også et innlegg inne i en tråd, og så togglet jeg av som AB ved et uhell, og det innlegget bikket 120 likes. Det var litt kjedelig 😜 Anonymkode: bf1f2...ab7 1
Gjest vilkåret Skrevet 22. oktober 2022 #18 Skrevet 22. oktober 2022 Likes betyr bare at man har klart å gi et forenklet og gjerne dømmende innlegg på maks 1 avsnitt. Likes er fordummende, der det er mer fokus på å "ta" folk enn å faktisk involvere seg i saklige og rasjonelle diskusjoner. Like-kulturen ødelegger menneskets evne til kritisk tenkning. Burde være fjernet fra kg.
exictence Skrevet 22. oktober 2022 #19 Skrevet 22. oktober 2022 Spiller jo ingen rolle. Og kan være tilfeldig. Noen ganger merker jeg at jeg får mange likes på helt uvesentlige svar, og kanskje mest på sånne innlegg som f.eks hvor mange is har du spist i sommer. Ha, ha
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2022 #20 Skrevet 22. oktober 2022 Har merket meg at det å være først ute med å kommentere i banale eller utleverende tråder høster haugevis med likes - spesielt hvis svaret er enda mer banalt eller idiotisk enn innlegget. Anonymkode: bf60e...b8c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå