Gå til innhold

Mannen virker ikke like interessert lengre

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er gift til min nydelige mann. Som ett normalt ekteskap går alt opp og ned. Men hva gjør man når en er så forskjellig? Jeg er veldig veldig kjærlig og liker å gi min kjærlighet gjennom ord og handling. Mens han tuller mer, og kan avise meg gjennom tull, eller mer direkte "hvorfor er du sånn?".

Jeg vil ha ett kyss når han kommer hjem, ett smil og ett "jeg er så glad i deg" litt oftere enn bare en gang i blant. Det er ikke sånn at jeg ikke får det, men jeg merker det er litt ensomt hjemme til tider. Vi har ikke barn enda, og ingen dyr. Jeg ville ha, noe han visste før vi giftet oss, men nå utrykker han mer og mer misnøye. Jeg er veldig sosial og det blir litt ensomt i ukedagene når han sitter nede og jeg oppe, og snakker noen få ganger i løpet av dagen.

Det er bare som ett slag i magen noen ganger. Du føler deg ikke så viktig liksom, eller at du må tone deg selv ned fordi du blir for mye.. 

Anonymkode: d6b40...dd4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Snakk med han om de fem kjærlighetsspråkene og kartlegg hvilket som er hver deres språk. Da blir det lettere å forstå hverandre 

Anonymkode: d9791...1be

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Hvorfor sitter han nede mens du sitter oppe?

Anonymkode: 3e973...404

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Men hva gjør man når en er så forskjellig?

Man gifter seg ikke. 

Anonymkode: 1b3aa...a4e

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
7 hours ago, AnonymBruker said:

Snakk med han om de fem kjærlighetsspråkene og kartlegg hvilket som er hver deres språk. Da blir det lettere å forstå hverandre 

Støtter denne. 

Anonymkode: 29035...2f0

Skrevet

Jobber du ikke? Utdann deg. Bli interessant. Tror ikke det er bra at ene går hjemme og andre jobber. Hvorfor ble dere gift om dere er så forskjellige? 

Anonymkode: 15cb2...33b

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Ikke alltid det hjelper. Noen menn er bare idioter. 

Anonymkode: 4f487...b59

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

For det er ikke kleint, liksom.

Anonymkode: 5cf82...4e6

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Ikke alltid det hjelper. Noen menn er bare idioter. 

Anonymkode: 4f487...b59

Ja, det er alltid menn sin feil liksom. Det er aldri noe i veien med kvinnen. Hun gjør som regel alt riktig..... 

Det er også en mulighet å akseptere det at når man er gift er det ikke alltid man har lyst å tilbringe tid med sin partner. Det er faktisk i de fleste tilfeller ganske kjedelig. Og det er helt okay. Man MÅ ikke være på hverandre hele tiden bare fordi man har valgt å leve sammen. Noen har dette behovet, men det kommer svært ofte av at de hverken har et liv, interessere eller noe annet i livet enn dette forholdet. Og da er det DU som er problemet. Ikke partneren. 

Det er heller ikke et mysterium at man blir lei av hverandre med årene. Det er helt normalt. 

Anonymkode: 08ac1...9eb

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jobber du ikke? Utdann deg. Bli interessant. Tror ikke det er bra at ene går hjemme og andre jobber. Hvorfor ble dere gift om dere er så forskjellige? 

Anonymkode: 15cb2...33b

Utdanner meg jeg🤷‍♀️😂 studiet har mange dager hjemme desverre, jobber en stund også er d ikke stort annet å gjøre enn å gå tur/rydde, spille instrumenter eller se på tv🤷‍♀️ vel vi er tullete begge to, men så kommer det perioder hvor man bare vil være alene, og da er det ganske tungt for den andre som ikke vil være alene men henge og finne på mer ting sammen.

Den andre kommentaren som kom her er så mann at jeg vet ikke hva å si engang😂 jeg er veldig klar over min manns behov og setter disse fremst hele tiden, og DA! er det min tur. Man fyller ut seg selv, og fyller ut den andre. Men til slutt må den andre fylle deg ut også. Sånn er det med ekteskapet, man kan ikke være lat og bare tenke på seg selv! Men samfunnet i dag ser jeg i denne tråden er håpløs, satt på "skilsmisse", "kvinnens feil/overdriver" 😂😂 

• Hjerte 2
Skrevet

Unnskyld meg, men dette er faktisk litt krise:

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Vi har ikke barn enda, og ingen dyr. Jeg ville ha, noe han visste før vi giftet oss, men nå utrykker han mer og mer misnøye

Han ønsker ikke verken barn eller dyr? Er du villig til å gi avkall på å få barn?

Anonymkode: 056d7...296

Skrevet

Så dere har ingen felles interesser?

Så dere tilbringer fritiden hver for dere? 

Anonymkode: 78d4d...6bf

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Unnskyld meg, men dette er faktisk litt krise:

Han ønsker ikke verken barn eller dyr? Er du villig til å gi avkall på å få barn?

Anonymkode: 056d7...296

Kanskje han bare ikke vil ha barn med henne....

• Liker 1
Skrevet

Kom deg ut. Ut med egne interesser og egne venner. Ikke spesielt spennende med kjæreste/kone som sitter på pinne og på vent for deg. Meld deg på kurs, begynn med en ny hobby, finn på ulikt med venner, få deg et eget liv. Da blir du nok mer interessant partner også. 

Anonymkode: e2a38...938

• Liker 1
Skrevet

Kanskje han bare ikke vil ha barn med henne....

Joda, men I disse tider med økonomi er det best å bli trygg ~ altså etter avsluttet utdanning og fått fast jobb 

Skrevet

Så dere har ingen felles interesser?

Så dere tilbringer fritiden hver for dere? 

Vi har jo sånnsett å se på film og spille spill sammen, så kom med det forslaget i dag, noe han var ganske med på ☺️ så det er jo en god ting 🌟 utenom det har vi samme humor, jeg er mer instrumental, han er mer klok/smart. Så vi har veldig ulike interesser, som begge får spille ut. 

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

For det er ikke kleint, liksom.

Anonymkode: 5cf82...4e6

Mer kleint å ikke kunne ta opp slike ting med sin partner

Anonymkode: e21a5...504

Skrevet

Hvor lenge har dere vært gift, og hvor gammel er dere??

Anonymkode: 09839...f26

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...