Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Anonym Brukar0 skrev (52 minutter siden):

Det står i tariffavtaler.

Det er jeg klar over, så det var altså ingen lov. I min tariffavtale er arbeidstid til 12 jul- og nyttårsaften samt onsdag før påske, og min arbeidstid er 36 timer i uken. Poenget er nettopp at tariffavtaler er ulike, og sier ingen ting om når julaften er «rød».

Etter Lov om helligdager er julaften ikke «rød» før etter kl. 16

Sitat

På helligdag fra kl 00 til kl 24 samt påske-, pinse- og julaften etter kl 16 skal det være helligdagsfred som ingen noe sted må forstyrre med utilbørlig larm.

Anonymkode: 2158d...e82

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Queen94 skrev (På 21.10.2022 den 12.57):

Helsesekretær, apotektekniker, barnehagelærer 

De fleste apotek har åpent både på kvelder, lørdager og helligdager som ikke er helrøde slik som påskeaften, julaften og nyttårsaften. Før jul er det også ganske vanlig med søndagsåpent så anbefaler ikke apotek/butikk hvis man vil ha fri i helgene. 

Skrevet (endret)

Jeg hadde kontorjobb i et stort selskap i mange år, og jobbet aldri på røde dager eller helger. Det ble tilbudt fri enten julaften eller nyttårsaften (hvis de havnet på en ukedag, ikke helg) til alle ansatte. Den av de to dagene man valgte å jobbe, var det kun jobb fra 8-12. Samme med onsdag i påskeuken, kontoret stengte 12.

Kontorjobb må jo være veien å gå om man ønsker fri alle helger og slikt. Da kan man kanskje også få en mulighet til å ha hjemmekontor, og slippe kostnader og tid på reisevei til og fra jobb hver dag. Sparer mye på det ofte. Man blir mindre stresset også, fordi man bare går og setter seg hjemme etter frokost og begynner å jobbe. Enkelt og greit - null stress i hverdagen!

Endret av Million
Skrevet

Kontor og skole er gull :) 

Skrevet

Jeg har fri med lønn alle røde dager, julaften og nyttårsaften - dersom de faller på en hverdag. Har fleksibel arbeidstid og kan egentlig jobbe når jeg vil, og kan jobbe hjemmefra så lenge jeg ikke har møter osv. Er ansatt innen offentlig forvaltning på kommunalt nivå. Jobben er latterlig enkel og jeg får gjort alt jeg skal hver dag uten å stresse det minste. Har derfor tid til å være med på spennende prosjekter med kollegaer og tar også en mastergrad på deltid som arbeidsgiver dekker utgiftene til. Får lønn når jeg har undervisning eller oppgaver/eksamen. Har 10 års ansiennitet og tjener allerede over 600 000 per år. Vet jeg har vært utrolig heldig. 

Anonymkode: ec750...cca

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Niks! Etter loven kl 12

Anonymkode: e5b13...70b

Jobber i matbutikk. Stenger 1500 på julaften. Går INGENTING overtid. 

Anonymkode: fec4d...822

Skrevet
Sitronpai skrev (45 minutter siden):

De fleste apotek har åpent både på kvelder, lørdager og helligdager som ikke er helrøde slik som påskeaften, julaften og nyttårsaften. Før jul er det også ganske vanlig med søndagsåpent så anbefaler ikke apotek/butikk hvis man vil ha fri i helgene. 

Ja, stemmer det! Jeg var bare vant til vårt lille nær apotek som er mer stengt enn åpent 😂

Skrevet
12 hours ago, AnonymBruker said:

AKS på en videregående skole? Tviler🙄

Anonymkode: d3dee...9ab

Joda, det finnes AKS på flere videregående skoler med tilrettelagt avdeling. AKS er en del av avlastningstilbudet til flere av elevene. Tror de kaller det AKS fordi avlastningen foregår på skolen og ikke i en barnebolig/avlastningsbolig. :) 

Anonymkode: ce505...782

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...