AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2022 #21 Skrevet 21. oktober 2022 Jeg var ute i Oslo sentrum og shoppet rundt omkring på juleaften i fjor. Kjøpesentre og mange butikker hadde ikke fri hele dagen på juleaften. Jeg jobber på kontor og har fri alle røde dager. Anonymkode: fbf6f...363
Nemigirl Skrevet 21. oktober 2022 #22 Skrevet 21. oktober 2022 AnonymBruker skrev (56 minutter siden): Jeg byttet fra vernepleier til helsesekretær. Fri hver kveld, helg og røde dager 🙂 Anonymkode: 6936a...b5d Regner med du gikk ned ganske mye i lønn fra turnusarbeid som vernepleier (høgskoleutdanning) til dagstilling som helsesekretær (videregående utdanning)? Eller gikk du fra offentlig til privat sektor og tjener ok som legesekretær sammenliknet med vernepleierstilling i turnus?
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2022 #23 Skrevet 21. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg var ute i Oslo sentrum og shoppet rundt omkring på juleaften i fjor. Kjøpesentre og mange butikker hadde ikke fri hele dagen på juleaften. Jeg jobber på kontor og har fri alle røde dager. Anonymkode: fbf6f...363 Juleaften er ikke rød før kl 12 Anonymkode: e5b13...70b 3
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2022 #24 Skrevet 21. oktober 2022 Nemigirl skrev (26 minutter siden): Eller gikk du fra offentlig til privat sektor og tjener ok som legesekretær sammenliknet med vernepleierstilling i turnus? Mange vernepleiere i offentlig som tjener bedre en i det private. Jeg har mange år i både offentlig og privat som vernepleier. Alltid tjent bedre i det offentlige. Dog har mulighetene for overtidsjobbing vært større i det private. Da blir det jo mer kroner, men samtidig mer jobbing og ugunstige turnusordninger. Anonymkode: d473c...b58
Million Skrevet 21. oktober 2022 #25 Skrevet 21. oktober 2022 (endret) Queen94 skrev (5 timer siden): Helsesekretær, apotektekniker, barnehagelærer Apotek har da åpent i helgene på lørdager? TS skriver "fri i helg". Regner med at apotekansatte jobber annenhver lørdag eller noe sånt, som er vanlig blant butikkansatte i butikkservicebransjen. Ts, du skriver "flere år i helsesektor" men du skriver ikke hva din erfaring er konkret og hva du evt har som utdannelse? Er du utdannet sykepleier, kan du f.eks. få jobb som helsesøster (eller heter det noe mer kjønnsnøytralt i dag?) på skoler. Der har du vanlig kontortid og ingen helligdager eller helgejobbing. Men jeg regner med at de stillingene er høyt ettertraktet av mange andre helsearbeidere som er lei turnus... Endret 21. oktober 2022 av Million
Gjest Anonym Brukar0 Skrevet 21. oktober 2022 #26 Skrevet 21. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg var ute i Oslo sentrum og shoppet rundt omkring på juleaften i fjor. Kjøpesentre og mange butikker hadde ikke fri hele dagen på juleaften. Jeg jobber på kontor og har fri alle røde dager. Anonymkode: fbf6f...363 Jeg jobber på kontor og har fri alle røde dager, men julaften er ikke rød dag. Da jobber vi til 12 eller 13 hvis vi ikke tar avspasering.
Katrin94 Skrevet 21. oktober 2022 #27 Skrevet 21. oktober 2022 Million skrev (5 minutter siden): Apotek har da åpent i helgene på lørdager? TS skriver "fri i helg". Regner med at apotekansatte jobber annenhver lørdag eller noe sånt, som er vanlig blant butikkansatte i butikkservicebransjen. Ts, du skriver "flere år i helsesektor" men du skriver ikke hva din erfaring er konkret og hva du evt har som utdannelse? Er du utdannet sykepleier, kan du f.eks. få jobb som helsesøster (eller heter det noe mer kjønnsnøytralt i dag?) på skoler. Der har du vanlig kontortid og ingen helligdager eller helgejobbing. Men jeg regner med at de stillingene er høyt ettertraktet av mange andre helsearbeidere som er lei turnus... Det stemmer! Jeg har jobbet på apotek og vi hadde åpent alle lørdager, søndager i desember samt julaften, nyttårsaften og noen av dagene i påsken, men med kortere åpningstid. Men mener å huske at alle helt røde dager, som for eksempel første og andre juledag var helt stengt.
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2022 #28 Skrevet 21. oktober 2022 Jeg er utdannet farmasøyt og har jobbet både på apotek og på sykehus. Jobber nå i privat legemiddelfirma med fleksitid i ukedagene og alltid helt fri helg og røde dager. Betalt fri jul og nyttårsaften, onsdag i påskeuken og fredag etter Kristi himmelfartsdag (dvs. trenger ikke bruke feriedager på disse dagene)Det er mange ansatte i private legemiddelfirma med diverse helserelaterte utdanninger og erfaringer. Mulig det kan være noe for det. Jeg stortrives ☺️ Anonymkode: 6c531...0f8
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2022 #29 Skrevet 21. oktober 2022 Nemigirl skrev (1 time siden): Regner med du gikk ned ganske mye i lønn fra turnusarbeid som vernepleier (høgskoleutdanning) til dagstilling som helsesekretær (videregående utdanning)? Eller gikk du fra offentlig til privat sektor og tjener ok som legesekretær sammenliknet med vernepleierstilling i turnus? Gikk ned mye i lønn ja. Men å fortsette turnuslivet var helt uaktuelt. Føler jeg får mye mer ut av fritiden min nå da barn og andre også har fri. Kan endelig planlegge ting. Anonymkode: 6936a...b5d
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2022 #30 Skrevet 21. oktober 2022 Jeg er vernepleier og jobber på skole. 100% stilling. Ungdomsskole, så har ikke SFO. Har fri alle helger, røde dager og inneklemtdager, høst- og vinterferie, fri hele jula og hele påsken, og minimum 5 uker ferie hver sommer. I år ble det nesten 7 uker. Lønna kunne absolutt vært høyere, men så mye fri med barna mine veier opp for det. Nå høres det ut som det er lite jobbing på skole, men det kan være tøffe tak når det står på som verst. Anonymkode: 89fc3...a5d
PetterKanin Skrevet 21. oktober 2022 #31 Skrevet 21. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): For en som har jobbet hele sitt yrkesaktive liv i helsesektoren så er det ikke nødvendigvis åpenbart hvordan andre jobber er. Jeg har 26 år i yrkeslivet i år. Aldri hatt en jobb man ikke jobber røde dager. Anonymkode: d473c...b58 Men du er vel ikke helt utmeldt av samfunnet av den grunn? Hvis man ser på hvordan ting fungerer mtp åpningstider så kan man jo konkludere hvordan det er for de fleste virksomheter selv. 1
Christina82 Skrevet 22. oktober 2022 #32 Skrevet 22. oktober 2022 Ryddet for brukerdebatt og tilsvar til dette og avsporinger. Christina82, mod
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2022 #33 Skrevet 22. oktober 2022 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Var samme greia for mannen min. Nå jobber han som miljøarbeider med medisinansvar på tilrettelagt vgs. Jobber 8-16, fri i helgene og nesten alle røde dager. AKS er oppe 8 til 12 noen røde dager, men hender det ikke kommer en eneste elev. På grunn av medisinansvaret sitter han en del på kontor. Er eneste med helsefaglig bakgrunn, så har også ansvar for opplæring av vikarer og nyansatte på f.eks. sondeutstyr. Savner noen å sparre med når han føler han står litt fast, men er 100 ganger bedre enn turnus-livet. Hvis han bytter jobb, blir det for å begynne på en annen skole. Anonymkode: ce505...782 AKS på en videregående skole? Tviler🙄 Anonymkode: d3dee...9ab 1
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2022 #34 Skrevet 22. oktober 2022 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Juleaften er ikke rød før kl 12 Anonymkode: e5b13...70b Kl 15:00 Anonymkode: a5e9d...14d
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2022 #35 Skrevet 22. oktober 2022 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): AKS på en videregående skole? Tviler🙄 Anonymkode: d3dee...9ab Joda, det finnes tydeligvis på vgs med tilrettelagt opplæring: Anonymkode: 2158d...e82
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2022 #36 Skrevet 22. oktober 2022 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Kl 15:00 Anonymkode: a5e9d...14d I helse er det fra kl 12. Da får vi betalt 133%. Anonymkode: e4004...f44
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2022 #37 Skrevet 22. oktober 2022 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Kl 15:00 Anonymkode: a5e9d...14d Niks! Etter loven kl 12 Anonymkode: e5b13...70b
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2022 #38 Skrevet 22. oktober 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Niks! Etter loven kl 12 Anonymkode: e5b13...70b Hvilken lov? Anonymkode: 2158d...e82
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2022 #39 Skrevet 22. oktober 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Hvilken lov? Anonymkode: 2158d...e82 ok, vi har rett begge to . Arbeidsfri etter kl 15 som hovedregel men det er mange som betaler tillegg etter kl 12 og at arbeid opphører da. Kommunale som ikke jobber turnus f eks. Anonymkode: e5b13...70b
Gjest Anonym Brukar0 Skrevet 22. oktober 2022 #40 Skrevet 22. oktober 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Hvilken lov? Anonymkode: 2158d...e82 Det står i tariffavtaler.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå