Gå til innhold

Orgasmen eit effektivt avstressende / innsovningsmiddel ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

. Umiddelbart etter en orgasme føler ein seg fysisk / psykisk utslitt, og  orgasme har synt seg å vera  effektivt for innsovning / avstressende.  Det tar oftest ikkje mange minuttene etter at orgasmen er i boks før føler seg avslappet,og   ein faller i dyp søvn. 

Styrken, og kvaliteten på sæden kommer alt an på  hvor lang tid det har gått sidan sist  rognposen vart tømt. Forløbi ukjent  hvor lang tid det tar før rognposen igjenn er  reprodusert og fylt opp  igjenn og sæden kan   kvalitetsikres  som av god under neste orgasme.   Kvinner  hevder at de kan få   serieorgasmer, multiorgasmer, sprutorgasme, og   den elektriske utladningen under orgasmen fortoner seg nok annerledes, og  ikkje heilt samanlignbar hos menn,og  kvinner. 

Anonymkode: 41a10...82c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er dette sitat fra noe som du har klippet og limt inn? Hva er det du vil spørre om eller diskutere?

Anonymkode: c4da0...79f

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Nei for min del som kvinne er det ikke avslappende eller innsovningsmiddel. Jeg blir mer våken av orgasme fordi jeg blir tent og vil ha mer og mer 

Anonymkode: 882f7...a10

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Er dette sitat fra noe som du har klippet og limt inn? Hva er det du vil spørre om eller diskutere?

Enig eller Uenig i spørsmålet i overskriften ?   

Øvrige er en skildring av  egen opplevelse av en orgasme. 

• Liker 1
Skrevet

For meg fungerer det avstressende. Hvis jeg har sex på kvelden så blir jeg også søvnig og rolig av det.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

For meg fungerer det avstressende. Hvis jeg har sex på kvelden så blir jeg også søvnig og rolig av det.

Med andre ord : Noen fellestrekk her !

Skrevet

Noen blir helt hyper etter en orgasme pga økt mengde adrenalin i kroppen. Så er nok ikke alle som får post coital søvnighet/døsighet.

• Liker 1
Skrevet

Jeg har alltid blitt søvnig etter orgasme, så har en orgasme hver kveld - sovnet rett etterpå. Gjett hva jeg skal nå🤭

K38

Anonymkode: 73a0d...a68

• Liker 1
Skrevet (endret)

Når vi får orgasme, utløses en rekke hormoner i hjernen, blandt annet dopamin og oxytocin, og vi blir glade, oppstemte, avslappet og kjærlige. Menn generelt blir trette, men bare om kvelden når man vanligvis skal være trett, og på dagtid kan orgasme føles oppkvikkende.

Hos enkelte kvinner kan en orgasme virke oppkvikkende, mens andre kvinner trenger flere orgasmer for å bli søvnig.. Og enkelte kvinner sovner som en stein sammen med mannen. Forskerne grubler litt hvorfor menn blir søvnig og kvinner blir oppkvikket. Men konklusjonen er vel kanskje, at kvinner trenger mere dopamin og oxytocin for å bli søvnig. Eller kommer det av passiv energibruk under sex? For blir man sliten av sex, blir jo både kvinner og menn søvning..

Vil det si at kvinner som føler seg oppkvikket, bruker lite energi under sexen?

Endret av Bamseklemmer
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Nei for min del som kvinne er det ikke avslappende eller innsovningsmiddel. Jeg blir mer våken av orgasme fordi jeg blir tent og vil ha mer og mer 

Anonymkode: 882f7...a10

Dette er ofte en forskjell på kvinner og menn.

Menn opplever oftere å bli «utladet» og trøtte/døsige etter orgasme.

Kvinner opplever oftere å våkne til/få energi.

Anonymkode: 0d2ca...d84

• Nyttig 1
Skrevet

Man blir trøtt fordi man blir tappet for energi, jeg ønsker ikke å sløse den energien slik.

Anonymkode: 5bc58...355

Skrevet

Jeg blir trøtt hvis jeg har brukt nok energi til å svette. En kjapp orgasme jeg bare har brukt noen få minutter på gir meg kortvarig velværefølelse. Noe midt i mellom gir meg en lengre fornøydhetsfølelse og ro. K40

Anonymkode: 98ea4...578

Skrevet

Det er visst noe kjemisk som skjer hos menn, men ikke kvinner. Det betyr jo ikke at vi ikke sovner fort og er glade og fornøyde etter sex, men det er ikke hormonelt/kjemisk slik som hos menn.

Anonymkode: 1868c...ac6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...