AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2022 #41 Skrevet 21. oktober 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Dette høres ut som skiftarbeid hvor du har helt fri en (lang) periode etterpå? I så fall et det temmelig annerledes enn å jobbe seg i hjel i en periode, for så å jobbe 100% etterpå 🙃 Anonymkode: f3955...d85 Skal jo ikke jobbe meg i hjel for å jobbe i 100%. Mener jeg skrev i hovedinnlegget qt jeg skal jobbe 4 uker, muligens daglig så 2 uker fri/ kanskje bare 2 dagvakter pr uke de 2 ukene. Kan bestemme dette selv der jeg er nå Anonymkode: cbdc4...2c5
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2022 #42 Skrevet 21. oktober 2022 Diverse skrev (8 timer siden): Har du jobbet natt før? Det er belastende på en annen måte enn dagarbeid, og jeg tror ikke det er gjennomførbart å jobbe hver natt i 4 uker. Du kommer til å kjøre deg selv altfor hardt og når du først har gått på en smell er veien tilbake lang. Skjønner at pengene frister, men det opplegget du skisserer er ikke realistisk. Dagvakter er sykt mye tyngre! Jeg jobber natt primært men er på dag/aften også. Dette er individuelt hva som er tyngst men jeg er B menneske, jobber absolutt best om natta. Når jeg var ungdom vasket jeg hele huset til 5 på natta, og slik er jeg fortsatt Anonymkode: cbdc4...2c5
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2022 #43 Skrevet 21. oktober 2022 Diverse skrev (9 timer siden): Har du jobbet natt før? Det er belastende på en annen måte enn dagarbeid, og jeg tror ikke det er gjennomførbart å jobbe hver natt i 4 uker. Du kommer til å kjøre deg selv altfor hardt og når du først har gått på en smell er veien tilbake lang. Skjønner at pengene frister, men det opplegget du skisserer er ikke realistisk. Jeg jobbet 21 dager i strekk april i fjor, tror det ble i underkant av 60 timer pr uke I 3 uker, det gikk faktisk bra selv om det var dag og aften, men vondt i mammahjerte å se så lite til barna. Med natt vil jeg se de hver ettermiddag heldigvis. I år I april jobbet jeg 70 timer på dag og aften + en nattvakt. Så jeg tror jeg satser på det jeg. Når jeg får sånne kommentarer så går det virkelig mer opp for meg at dette skal gå, for nå ble jeg nemmelig påminnet 1) jeg jobber best om natta 2) jeg takler mye jobbing på kort tid ganske bra 3) bedre økonomi uten tvil, så jeg sitter egentlig med svaret mitt selv. Takk for svar alle sammen. Anonymkode: cbdc4...2c5
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2022 #44 Skrevet 21. oktober 2022 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Det kommer til å slite deg totalt ut, og med småbarn så blir det nok uholdbart. Jobbe natt 10-12 timer er ikke som å jobbe dag 10-12 timer. Anonymkode: bfeba...2c7 🤯 jobbe natt er jo noe helt annet og mye bedre? Anonymkode: cbdc4...2c5
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2022 #45 Skrevet 21. oktober 2022 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Når planlegger du å sove? Anonymkode: 0d0c3...dba Når tror du? På morgen etter jobb frem til kl 14. Det gjør jeg når jeg jobber natt. Anonymkode: cbdc4...2c5
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2022 #46 Skrevet 21. oktober 2022 8 hours ago, AnonymBruker said: Dette høres ut som skiftarbeid hvor du har helt fri en (lang) periode etterpå? I så fall et det temmelig annerledes enn å jobbe seg i hjel i en periode, for så å jobbe 100% etterpå 🙃 Anonymkode: f3955...d85 Det var spesifikt snakk om en snau 4 ukers periode ifølge HI. Etter det regner jeg med hun har fri i helger, ferier og kvelder, (eller tilsvarende)? 12 timer om dagen er uansett 12 timer om dagen, uansett hvor mye fri man har i etterkant. Jeg har kollegaer som jobber 12 timer om dagen i 8 måneder i strekk. Det er en vanesak. Anonymkode: 60bf0...eb9
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2022 #47 Skrevet 21. oktober 2022 7 hours ago, Taluno said: Og ukene mellom, hvor mange vakter jobber du da? Og hvor mange uker er det mellom de 12 ukene? Da har jeg en ekstrajobb😉 Funker fint for meg. Tjente over 800.000 kr i fjor +ansattgoder. Anonymkode: 60bf0...eb9
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2022 #48 Skrevet 21. oktober 2022 Ja har nok erfaring med å jobbe slik. Du sliter ræva av deg for ingenting. Det er ikke overtidsbetaling ved å jobbe hos 3 arbeidsgivere. Mesteparten ekstra du tjener blir spist opp av skatt. Jobbet i privat sektor som kokk i mange år. 7 dagers uker, null overtid i flerfoldige måneder. Enden på visa var at det tok hardt på familielivet og jeg gikk på en real smell. Jobber nå i offentlig sektor. Har under koronaen jobbet 3 på og 3 av i 12,5 timersvakter i over ett år. Rett inn i øvelse hvor jeg jobbet 7 døgn på og 1 av i 2,5 mnd. Hadde det ikke vært for at jeg faktisk har voksne unger og en sinnsyk lønn hadde jeg aldri gjort det igjen. Det er drepen for arbeidsmiljøet å jobbe slik, da man blir sliten og grinete. Som sagt ville jeg regnet på lønn og skatt og sett at du ikke sitter igjen med noe for det. I alle fall ikke så mye som du tror. Du bør se i kontrakten din om du har lov til å ta annet arbeid ved siden av. Det er sammensatte regler for overtid, spesielt i turnusyrker hvor det er mye gjennomsnittsberegning for hva som kan regnes som overtid. I tillegg trekker man skatt med rimelig høy prosentsats ved biinntekter som er all inntekt fra andre enn hovedarbeidsgiver og overtid. Anonymkode: b5a18...976
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2022 #49 Skrevet 21. oktober 2022 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Det som er, er at jeg føler jeg er på vei mot veggen med den inntekten jeg har.. jeg har også en mann som tjener ca 30 i mnd etter skatt, men problemet er at vi har så mye fast å betale, og ingenting er eksklusivt! Vi har et kjedelig liv, betaler 2 barnehageplasser (vi har 2 små), reiser aldri fordi vi har ikke råd. En svipp til Sverige på dagstur er det lengste. Nå fikk vi strømregning på 7000 etter fratrekk, vi har forsikringer osv... går noe i stykker må vi snu på hver krone.. Og jeg har mast på mannen min om å selge den ene bilen vi har i over et år. Den står bare å ruster å må repareres, så nå droter jeg i samlivet å vil heller jobbe på for at barna skal ha det bedre. Kanskje jeg får begynt å spare penger til de, eller nedbetale gjeld fortere hvis jeg jobber så mye! Anonymkode: cbdc4...2c5 Ja, barna får det sikkert fint med en mor som jobber 80-timers uke og går på veggen innen 2-3 mnd. Litt korttenkt vil jeg påstå eller om du er litt kort Anonymkode: e488a...567
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2022 #50 Skrevet 21. oktober 2022 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): 🤯 jobbe natt er jo noe helt annet og mye bedre? Anonymkode: cbdc4...2c5 Jeg jobber natt og har gjort det i mange år. Jobbe dag er enklere, kroppen er tross alt skrudd sammen at en skal være våken på dagtid og sove på natt. Med så mange vakter du har planlagt over en så kort periode, er rett og slett idioti. Anonymkode: bfeba...2c7
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2022 #51 Skrevet 22. oktober 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Jeg jobber natt og har gjort det i mange år. Jobbe dag er enklere, kroppen er tross alt skrudd sammen at en skal være våken på dagtid og sove på natt. Med så mange vakter du har planlagt over en så kort periode, er rett og slett idioti. Anonymkode: bfeba...2c7 Det er nok forskjeller på folk. Jeg har alltid vært et bmenneske og drømt om å jobbe natt, har alltid lurt på hvorfor det sies at det er så tungt og hvorfor man liksom trenger alt det tillegget.. men så fikk jeg meg nattejobb da…. og herregud det er tungt og ikke litt som jeg så for meg. Men jeg synes dagjobb er tungt også, bare på forskjellige måter. Anonymkode: fecf4...88e
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2022 #52 Skrevet 22. oktober 2022 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Hva slags yrke er dette? Jeg tenker også det blir en vanesak, men siden jeg har to små kan jeg kun arbeide på denne måten om natta og når jeg sover så er de i bhg, og skole når den tid kommer. Anonymkode: cbdc4...2c5 Tipper vedkommende jobber på sjøen, og hvis hen da er ute i 12 uker, har hen 12 uker helt fri etterpå. En veldig annen situasjon enn din. Husk at det er særdeles vanskelig å sove ut etter nattevakt når du har syke barn hjemme på dagtid, og hva er planen for helgene? Skal faren til ungene være et annet sted hele dagen på helga? Du kan glemme å sove etter nattevakt i samme hus som to barnehagebarn. Anonymkode: 712e5...9e4
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2022 #53 Skrevet 22. oktober 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Tipper vedkommende jobber på sjøen, og hvis hen da er ute i 12 uker, har hen 12 uker helt fri etterpå. En veldig annen situasjon enn din. Husk at det er særdeles vanskelig å sove ut etter nattevakt når du har syke barn hjemme på dagtid, og hva er planen for helgene? Skal faren til ungene være et annet sted hele dagen på helga? Du kan glemme å sove etter nattevakt i samme hus som to barnehagebarn. Anonymkode: 712e5...9e4 For ikke å forglemme at hvis man jobber på sjøen eller i Nordsjøen så har man null ansvar for barn og hus. Du jobber, eller så har du fri. Sånn er ikke livet med to barnehagebarn. Det er syke barn, uendelig mye husarbeid, lite søvn, i praksis jobb hele tiden mens ungene er våkne. Og de tingene du ikke gjør fordi du jobber døgnet rundt, de må faren til ungene ta. Er han innstilt på det? Anonymkode: 712e5...9e4
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2022 #54 Skrevet 23. oktober 2022 20 hours ago, AnonymBruker said: For ikke å forglemme at hvis man jobber på sjøen eller i Nordsjøen så har man null ansvar for barn og hus. Du jobber, eller så har du fri. Sånn er ikke livet med to barnehagebarn. Det er syke barn, uendelig mye husarbeid, lite søvn, i praksis jobb hele tiden mens ungene er våkne. Og de tingene du ikke gjør fordi du jobber døgnet rundt, de må faren til ungene ta. Er han innstilt på det? Anonymkode: 712e5...9e4 Ja, det stemmer. Jeg leste bare HI og fikk ikke med meg at TS har barn. Har man barn og jobber mer enn 100% ofrer man jo hele familien for et par ekstra kroner, og det er det jo ikke verd. Anonymkode: 60bf0...eb9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå